اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس12 : از ریشه تا برگ
این درس نیزمی تواند با ایجاد یک موقعیت مانند آنچه که در کتاب درسی آمده است، شروع گردد. از آنجا که رویکرد این درس، کاوشگری است، با قرار دادن دانش آموزان در این شرایط در ذهن آنان ایجاد نموده و تدریس آغاز گردد به طوری که سؤال گیاهان چگونه آب و مواد محلول در خاک را با ریشههایشان و نور و هوا را با برگهای خود میگیرند برای آغاز درس منظور شده است. در این درس تأکید بر کار گروهی، ایجاد ه ...
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس10 : خیلی کوچک، خیلی بزرگ
در دنیایی که ما زندگی میکنیم علاوه بر موجوداتی که با چشم میبینیم موجودات زیادی نیز وجود دارند که با چشم غیرمسلح دیده نمیشوند و برای دیدن آنها از ذره بین یا میکروسکوپ استفاده میگردد، به همین دلیل به آنها موجودات ذره بینی یا میکروسکوپی گفته میشود. مثلاً یک قطره کوچک آب در زیر میکروسکوپ به صورت دنیای بزرگی مشاهده میشود که در آن هزاران موجود زنده کوچک زندگی می&zwn ...
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس9 : سفر انرژی
کلمه انرژی از زبان یونانی و به مفهوم چیزی که در آن توانایی انجام کار وجود دارد، گرفته شده است. یعنی انرژی چیزی است که موجب انجام کار میشود. انرژی با کار و حرکت همراه است. هرقدر ما کار بیشتری انجام دهیم برای انجام آن، به انرژی بیشتری نیاز است. در این درس، دانش آموزان ابتدا به کمک انجام آزمایش، آموختههای سال سوم ابتدایی را درباره انرژی و تبدیلات آن تجربه میکنند. سپس با انجام فعا ...
طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس2 : ماده تغییر میکند
از دانش آموزان انتظار میرود که در فرایند آموزش این درس بتوانند با مشاهده تغییرات مواد را بررسی و آنها را در دو دسته شیمیایی و فیزیکی طبقه بندی کنند. همچنین با جمع آوری اطلاعات، درباره تغییرات سریع و کند در زندگی روزمره و دخالت انسان در انجام آنها گزارشی ارائه کنند. ﺑﺮاى اﻳﺠﺎد اﻧﮕﻴﺰه؛ ﻣﺤﺘﻮاى اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ(کلیپ یا پاورپوینت) که قبلا آماده کرده ایم را ﺑﺎز ﻛﺮده و ﻓﺎﻳﻞ ﺗﺼﻮﻳﺮى ﻛﻮﺗﺎه و ﺟﺬاﺑﻲ را ﻛﻪ ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس2 : مخلوطها در زندگی
بسياري از موادي كه در زندگي روزانه با آنها سر و كار داريم يا از آنها استفاده مي كنيم مخلوط هستند. براي نمونه، آب ميوه ها، انواع غذاها، شوينده ها، شربت هاي خوراكي، چاي شيرين، گلاب و نوشابهها همگي مثال هايي از مخلوطها هستند. اجزاي همه مخلوطها را مي توان جدا كرد. برخي از روش هاي جداسازي آسان و برخي دشوار هستند. صافي هايي مانند توري، سرند، الك، آبكش، كاغذ صافي، فيلتر جاروبرقي ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم، درس12 : سفرهای با برکت
دانش آموزان در قالب ماجرایی که در این درس بیان میشود با برخی احکام نماز و روزه مسافر آشنا میگردند. در این درس ما به دنبال توجه دادن دانش آموزان به این نکته هستیم که عبادت فقط منحصر در حضر و شهر و سرزمین ما نیست، بلکه عبادت در سفر نیز واجب است اما احکام خاصی دارد که در این درس به برخی از آنها اشاره شده است. برای شروع تدریس میتوانید واژه سفر را بر تابلوی کلاس بنویسید و با ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم، درس11 : راه تندرستی
برای شروع تدریس میتوانید واژه ورزش را بر تابلوی کلاس بنویسید و با طرح پرسشهای(مثل: شما چه ورزشی را دوست دارید؟) درس را آغاز نمائید. میتوانید کلاس را با پخش فیلمی از زندگی قهرمانان و پهلوانان شروع کنید و با استفاده از فضای ایجاد شده دانش آموزان را هدایت کنید تا درباره ورزش و آثار آن با یکدیگر گفت و گو کنند. با توجه به اینکه در جامعه دانش آموزی با مشکلاتی همچون کم تحرکی، عدم ...
طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس5 : حرکت بدن
از دانش آموزان انتظار میرود در فرایند آموزش این درس بتوانند مدل استخوان، ماهیچه و مفصل را بسازند و با انجام کاوشگری، چگونگی کار ماهیچه، استخوان و مفصل را برای انجام حرکت بیاموزند. همچنین با انجام فعالیت و گفت وگو، با رابطه مغز، نخاع، عصب و ماهیچه برای انجام حرکت و همین طور نقشهای اسکلت در بدن آشنا شوند و درباره راههای حفظ سلامت اسکلت و ماهیچه با یکدیگر گفت وگو و ...
طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس10 : خاک با ارزش
دانش آموزان از قبل در مورد انواع خاک مطالبی میدانند. برای وارد شدن به این درس از آن استفاده میکنیم. برای اجرای فعالیتهای این فصل آنجا که این فعالیتها به طور گروهی صورت میگیرد، معلم محترم باید دانش آموزان را گروه بندی کرده و به اعضای گروه مسئولیتی واگذار کند. در درس مذکور، ابتدا یک موقعیت برای شروع آموزش در نظر گرفته شده است. از آنجا که رویکرد این درس، کاوشگری است، م ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل4: چند ضلعیها و مجموع زاویههای آنها
در ابتدای شروع کار، مثلثی روی تابلو رسم کرده و از دانش آموزان میخواهیم مانند ما مثلثی در دفتر خود بکشند. در ادامه نحوه کار با نقاله را به دانش آموزان آموزش میدهیم و با کمک نقاله اندازه زاویههای مثلثی که روی تابلو کشیدهایم را به دست آورده و سپس به دانش آموزان میگوییم این سه زاویه را جمع کنند. حال به بچهها میگوییم همین کار را با مثلثی که در دفترشان کشیدند را ...