اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم تجربی هشتم، فصل10: مغناطیس
در این درس، اهمیت مغناطیس و نقش کاربردی آن در زندگی توضیح داده میشود. شناسایی قطبها و اثر آنها بر یکدیگر بازکشف میشوند و دانش آموزان اثر آهنربا بر اجسام دیگر را بررسی میکنند و اجسام را به دو دسته مغناطیسی و غیرمغناطیسی تقسیم بندی میکنند. دانش آموزان با انجام آزمایش، پی به پدیده القای مغناطیسی میبرند و بر اساس تأثیر قطبهای مغناطیسی برهم، کاربردهای ا ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی هشتم، درس23: قاره آمریکا
با استفاده از کره جغرافیایی، نقشه قاره آمریکا در قطع دیواری و نقشههای کتاب، موقعیت، وسعت، دو تکه بودن قاره و نوار اتصال این دو قاره و همچنین ناهمواریها را که در هر دو بخش مشابه یکدیگرند، آموزش دهید. در هر دو قاره رشته کوههای جوان در غرب، جلگه وسیع مرکزی و رودهای پرآب و توده کم ارتفاع قدیمی، مشاهده میشود. برای ایجاد جذابیت و جلب توجه دانش آموزان، تصاویری درباره ویژگیهای طب ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی هشتم، درس24 : قاره استرالیا و اقیانوسیه
دانش آموزان در درس گذشته با مفهوم برّ جدید و کشف قاره امریکا آشنا شدهاند. با تأکید بر اکتشافات جغرافیایی که در نتیجه پیشرفتهای دریانوردی در اروپا رخ داد، به تصرف سرزمینهای نو توسط آنها منجر شد، یکی دیگر از بخشهای کره زمین استرالیا و نیوزیلند را به عنوان سرزمینهای نو معرفی کنید. پس از ایجاد انگیزه درباره چگونگی کشف اقیانوسیه، دانش آموزان را دعوت به شناسایی ویژگی&zwnj ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی نهم، درس5 : پراکندگی زیست بومهای جهان
فعالیت و تصاویر شروع درس میتواند شروع خوبی برای آماده کردن دانش آموزان باشد. البته شما ممکن است فیلمی کوتاه از دو زیست بوم نمایش دهید و از دانش آموزان بخواهید تفاوت گیاهان و جانورانی که در دو فیلم مشاهده کردند را بیان کنند. دانش آموزان با دیدن تصاویر 1 و 2 به کاکتوس و خرس قطبی اشاره میکنند. کاکتوس گیاهی است که در برابر خشکی و کم آبی مقاومت دارد و با توجه به نیاز کم به آب عمدتاً در منا ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس5 : همدلی و همیاری در حوادث
برای شروع کار، از قبل روزنامههایی که در آنها اخبار حوادث غیر مترقبه نوشته شده تهیه و اخبار مربوطه را جدا کنید و به کلاس ببرید و در میان گروههای دانش آموزان توزیع کنید؛ سپس از آنها بخواهید فضای منطقهای را که در آن حادثهای رخ داده، مجسم کنند و روی یک کاغذ فهرستی از نیازها و مشکلات مردم آسیب دیده را بنویسند. از هر گروه بخواهید فهرست خود را در کلاس بخوانند. این فهرست ممکن است ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس9 : من کجا زندگی میکنم؟
برای شروع کار، از دانش آموزان بپرسید درباره محل زندگی خود چه میدانند؟ از آنها بخواهید هر چه از ویژگیهای طبیعی و انسانی محل زندگی خود میدانند، در کلاس بیان کنند. در حین بیان کردن اطلاعات، مرتباً از آنها سؤالات بیشتری درباره موضوع طرح کنید تا متوجه شوند که اطلاعاتشان کافی نیست و میتواند بیشتر از این باشد. فضای طرح سؤال در کلاس ایجاد کنید. بپرسید درباره محل زندگی خود چه چیزه ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس17 : میراث فرهنگی و تاریخ
برای شروع کار، تعدادی تصویر شامل مکانها و ابنیه تاریخی، اشیا و ظروف تاریخی، نقاشی، قالی بافی، وسایل جنگی، کتابهای تاریخی، تصویر نقاشی یا تندیس شخصیتهای تاریخی که روی چند صفحه کاغذ صورت درهم چسباندهاید. دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کنید. برگهها را در اختیار هر گروه بگذارید و از آنها بخواهید تصاویر را قیچی و دسته بندی کنند. برای مثال ابنیه تاریخی را در یک بخش کنا ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس18 : قدیمیترین سکونتگاههای ایران
آثار به دست آمده از کاوشهای باستان شناسی نشان میدهد که حدود ده هزار سال پیش در ایران سکونتگاههایی وجود داشته است، به همین جهت ایران در جهان، به عنوان سرزمینی کهن شناخته شده است. برای شروع کار، از فعالیتهایی که دانش آموزان در جلسه قبل انجام دادند، استفاده کنید و از آنها بخواهید حدس بزنند برخی از میراث فرهنگی که تصویر آن را در جلسه قبل جمع آوری کردند حدوداً مربوط به چند سا ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس8 : مصـرف
درس را با موضوع حقوق مصرف کننده آغاز کنید و مبحث پول را بعد از آن تدریس نمایید. با انجام فعالیتهای بخش آماده کنید، توجه دانش آموزان به ویژگیهای کالاهای تولیدی جلب میشود. از آنها بپرسید: شما به عنوان مصرف کننده چه چیزهای دیگری میخواستید درباره این کالاها بدانید که روی برچسب قید نشده است؟ سپس با استفاده از این آمادگی، حقوق مصرف کننده را توضیح دهید. علامت استاندارد را روی چن ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس14 : منابع آب و خاک
برای شروع کار، تصاویری را که در آنها استفادههای مختلفی، از آب میشود، به دانش آموزان نشان دهید. برای مثال: کودکی در حال استحمام، فردی در حال ماهیگیری در کنار یک رودخانه، کشاورزی در حال آبیاری زمین و … از دانش آموزان بخواهید استفادههای دیگری را که در طی یک روز از آب میکنند، بگویند؛ سپس از آنها بپرسید چه فعالیتهایی در زندگی و محیط اطراف آنها وجود دارد که انجامش ...