اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس2 : مخلوطها در زندگی
بسياري از موادي كه در زندگي روزانه با آنها سر و كار داريم يا از آنها استفاده مي كنيم مخلوط هستند. براي نمونه، آب ميوه ها، انواع غذاها، شوينده ها، شربت هاي خوراكي، چاي شيرين، گلاب و نوشابهها همگي مثال هايي از مخلوطها هستند. اجزاي همه مخلوطها را مي توان جدا كرد. برخي از روش هاي جداسازي آسان و برخي دشوار هستند. صافي هايي مانند توري، سرند، الك، آبكش، كاغذ صافي، فيلتر جاروبرقي ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم، درس12 : سفرهای با برکت
دانش آموزان در قالب ماجرایی که در این درس بیان میشود با برخی احکام نماز و روزه مسافر آشنا میگردند. در این درس ما به دنبال توجه دادن دانش آموزان به این نکته هستیم که عبادت فقط منحصر در حضر و شهر و سرزمین ما نیست، بلکه عبادت در سفر نیز واجب است اما احکام خاصی دارد که در این درس به برخی از آنها اشاره شده است. برای شروع تدریس میتوانید واژه سفر را بر تابلوی کلاس بنویسید و با ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم، درس11 : راه تندرستی
برای شروع تدریس میتوانید واژه ورزش را بر تابلوی کلاس بنویسید و با طرح پرسشهای(مثل: شما چه ورزشی را دوست دارید؟) درس را آغاز نمائید. میتوانید کلاس را با پخش فیلمی از زندگی قهرمانان و پهلوانان شروع کنید و با استفاده از فضای ایجاد شده دانش آموزان را هدایت کنید تا درباره ورزش و آثار آن با یکدیگر گفت و گو کنند. با توجه به اینکه در جامعه دانش آموزی با مشکلاتی همچون کم تحرکی، عدم ...
طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس5 : حرکت بدن
از دانش آموزان انتظار میرود در فرایند آموزش این درس بتوانند مدل استخوان، ماهیچه و مفصل را بسازند و با انجام کاوشگری، چگونگی کار ماهیچه، استخوان و مفصل را برای انجام حرکت بیاموزند. همچنین با انجام فعالیت و گفت وگو، با رابطه مغز، نخاع، عصب و ماهیچه برای انجام حرکت و همین طور نقشهای اسکلت در بدن آشنا شوند و درباره راههای حفظ سلامت اسکلت و ماهیچه با یکدیگر گفت وگو و ...
طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس10 : خاک با ارزش
دانش آموزان از قبل در مورد انواع خاک مطالبی میدانند. برای وارد شدن به این درس از آن استفاده میکنیم. برای اجرای فعالیتهای این فصل آنجا که این فعالیتها به طور گروهی صورت میگیرد، معلم محترم باید دانش آموزان را گروه بندی کرده و به اعضای گروه مسئولیتی واگذار کند. در درس مذکور، ابتدا یک موقعیت برای شروع آموزش در نظر گرفته شده است. از آنجا که رویکرد این درس، کاوشگری است، م ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل4: چند ضلعیها و مجموع زاویههای آنها
در ابتدای شروع کار، مثلثی روی تابلو رسم کرده و از دانش آموزان میخواهیم مانند ما مثلثی در دفتر خود بکشند. در ادامه نحوه کار با نقاله را به دانش آموزان آموزش میدهیم و با کمک نقاله اندازه زاویههای مثلثی که روی تابلو کشیدهایم را به دست آورده و سپس به دانش آموزان میگوییم این سه زاویه را جمع کنند. حال به بچهها میگوییم همین کار را با مثلثی که در دفترشان کشیدند را ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم، درس10 : آداب زندگی
همان طور که از عنوان این درس آشکار است، در این درس قرار است تا برخی از آداب و رفتارهای پسندیده در هنگام حضور در اجتماع و ارتباط با دیگران بیان شود و مخاطب را متوجه برخی رفتارها و عادتهای غلطی که در جامعه امروزی و خصوصاً جامعه دانش آموزی رواج دارد، بنماید. برای شروع میتوانید از داستانها، تصاویر، فیلمها و یا حتی پخش کارتونهایی که بیانگر رفتارهای پسندیده یا ناپسند هستن ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل3: آموزش درصد
در ابتدای این درس پیش سازمان دهندهای برای ایجاد انگیزه یادگیری مفهوم درصد آورده شده است. خواندن کلمه درصد در روزنامهها و کتابها، شنیدن نام درصد در اخبار رادیو و تلویزیون. درصد در زمینههای بسیاری از زندگی ما مطرح است. یکی از مواردی که با درصد سر و کار دارد حراجهایی است که فروشگاهها و مغازه دارها انجام میدهند و میزان تخفیف در فروش کالا یا درصد روی ویترین م ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل6: محیط دایره
این درس به اندازه گیری محیط دایره اختصاص یافته و ضمن آن عدد π به دانش آموزان معرفی میشود. شروع درس با ارائه فعالیتی است که با زندگی روزمره ارتباطی نزدیک دارد و علاوه بر آن مرور و یادآوری یادگیریهای قبلی دانش آموز در مورد دایره مدنظر است. هدف فعالیت شماره2 نیز این است که دانش آموز متوجه شود با افزایش تعداد اضلاع چند ضلعی محاط داخل دایره، اندازه محیط چندضلعی به محیط دایره ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل3: نسبتهای مساوی
در این درس مفهوم نسبتهای مساوی و نسبتهایی که مساوی نیستند، ارائه گردیده، سپس تعیین یک یا چند نسبت با ویژگیهای خاص که مساوی یک نسبت داده شده باشند، با روشهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و همچنین به کاربردهایی از نسبتهای مساوی در درون ریاضی و برون ریاضی پرداخته شده است. در شروع انجام فعالیت، اهداف آموزش را بگویید و همواره آن را در نظر داشته باشید. برای شروع یک درس جدی ...