اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل5: عددهای اعشاری
این درس ابتدا با یادآوری عدد مخلوط و عدد اعشاری تا مرتبه دهم که درکلاس چهارم بوده وارد مبحث اعداد اعشاری شده و کسر را به اعشار ارتباط میدهد. در واقع عدد اعشاری همان کسر، عدد مخلوط است با این فرق که در کسر مخرج، هر عددی میتواند باشد ولی در عدد اعشاری مخرج ١٠ یا توانهایی از ١٠ است و به همین دلیل آن را در جدول ارزش مکانی دهدهی میتوانیم نشان دهیم. در اندازه گیری کمیته ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل5: تفریق عددهای اعشاری
مشابه درس جمع، دانش آموزان با روشهای مختلف تفریق آشنا میشوند. لازم نیست دانش آموزان به همه این روشها تسلط پیدا کنند و درنهایت به یک روش مسلط شوند و عملیات جمع یا تفریق را به درستی و سریع انجام دهند، کافی است. در خلال روشهای مختلف جمع و تفریق ضمن آشنا شدن با راههای متفاوت آنها هم میتوانند روشی را خود ابداع کنند و درستی آن را امتحان کنند. خوب است دانش آموزان ت ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل5: جمع عددهای اعشاری
توصیه می شود با مثالهای متنوع انتقال از دهم به یکی را تمرین کنید و سپس انتقال از صدم به دهم و از هزارم به صدم. دانش آموزان میتوانند با رنگ کردن و با ابزارهایی مثل کوئیزنر این کار را عملاً تجربه کنند. جمع ذهنی را تمرین کنید؛ خوب است هر دانش آموز مسیر فکری خود را برای جمع کردن در کلاس بیان کند. در مواقعی که اعداد، مرتبه صدم و یا هزارم ندارند و با اعدادی که این مرتبهها را دارند جم ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل3: تناسب
در ابتدای این درس یک پیش سازمان دهنده ارائه گردیده است. (یک تصویر و یک متن) شما میتوانید با طرح این پرسش که لبنیات چیست؟ و چه فایدههایی برای ما دارد؟ پس از ارائه مطالبی درباره لبنیات توسط دانش آموزان نام تعدادی از آنها را روی تخته کلاس و در یک جدول بنویسید و درباره فواید هرکدام بحث کلاسی انجام دهید. آنگاه توجه دانش آموزان را به شیر و انواع آن جلب کنید و موادّی را که در آنها وجود دار ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل5: ضرب عددهای اعشاری
در این درس دانش آموزان با استفاده از جمع و ارتباط آن با ضرب پاسخ سؤالات را به دست میآورند و به روش استقرایی با توجه به رقمهای اعشاری عاملهای ضرب و رقمهای اعشاری حاصل ضرب به قانون آن پی میبرند و سپس اعداد اعشاری را به کسر تبدیل و حاصل ضرب را به دست میآورند و با تبدیل دوباره آن به اعداد اعشاری صحّت قاعدهای که در قسمت قبل به دست آوردند را تجربه میکنند. ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم، درس9 : جهان دیگر
دانش آموزان در سالهای قبل با مفاهیمی مانند قیامت، بهشت، جهنم و... آشنا شدند. این درس با استناد به داستانی از زندگی پیامبر(ص) ضمن تأکید بر قدرت خداوند از خلال آیاتی از قرآن کریم، به معرفی زندگی جاودانه آخرت در ادامه زندگی کوتاه دنیا و حتمی بودن این زندگی، به بحث جهان آخرت و معرفی اصل معاد به عنوان یکی از اصول دین اشاره میکند و در جمع بندی بر مباحث اعتقادی یک مسلمان تأکید میکند. ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس3 : همدلی با دیگران
بهترین کار برای شروع کار، انجام فعالیت اول این درس است. از دانش آموزان بخواهید هریک از موقعیتها را بخوانند، درباره آن فکر کنند و کاری را که لازم است انجام شود، بیان کنند. با انجام این فعالیت، دانش آموزان برای درک مفهوم همدلی و مصادیق آن آمادگی پیدا میکنند و از سوی دیگر توجه آنها به شرایط و اوضاع و احوال دیگران و لزوم درک آنها بیشتر میشود. از گروهها بخواهید پاسخهای خود ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس19 : ایرانیان مسلمان حکومت تشکیل میدهند
برای شروع کار، به دانش آموزان یادآوری کنید که در پایه چهارم خواندهاند که با ورود اعراب مسلمان حکومت ساسانیان منقرض شد و با مسلمان شدن مردم و ورود اسلام به ایران دوره جدیدی در ایران آغاز شد و ایران جزء سرزمینهای اسلامی قرار گرفت. سپس موضوع را به درس گذشته پیوند بزنید که حکومت بنی امیه موجب ظلم و فساد در قلمرو اسلامی شده بود و واقعه عاشورا نیز نمونهای از این ستم بود. با نشان د ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس10 : بـدن ما(2)
اگر وسایل لازم برای انجام فعالیتهای این درس در مدرسه موجود نیست، از دانش آموزان و والدینشان بخواهید وسایل ومواد لازم را با كمك شما برای هر گروه از دانش آموزان تهیه كنند تا قبل از هر جلسه امكانات آماده باشد. در هر جلسه كار توزیع و جمع آوری وسایل را بر عهده یك گروه از دانش آموزان قرار دهید. هشدارهای ایمنی وبهداشتی درباره كار را نیز به دانش آموزان تاكید كنید. برای هر جلسه آموزش تعداد مشخ ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس11 : دو دوست
بعد از اراده و خواست و تصمیم انسان یکی از مهم ترین عوامل سازنده شخصیت هر فردی همنشین و دوست و معاشر او است، چرا که انسان خواه و ناخواه تأثیر پذیر است، و بخش مهمى از افکار و صفات اخلاقى خود را از طریق دوستانش مى گیرد. در این درس با نقل ماجرای ابوذر و اظهار ارادت عملی ایشان به پیامبر اکرم (ص) زمینه آشنایی دانش آموزان با وظایف دوستان در مقابل یکدیگر، ویژگی دوستان خوب و راههای اف ...