اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.فعالیت های کتاب مطالعات اجتماعی هشتم به همراه پاسخ
در کتاب مطالعات اجتماعی هشتم برای هر درس فعالیت های نظام دار طراحی شده است؛ به طوری که دانش آموزان برای یادگیری مطالب مرحلهٔ بعد آماده می شوند. این فعّالیت ها طوری طراحی شده اند که فضای لازم برای پرورش مهارت ها و نگرش های مختلف را به وجود بیاورند. بخش عمده ای از فعالیت های کتاب باید در حین فرایند یاددهی یادگیری انجام شوند. البته برخی فعالیت ها نیز برای خارج از کلاس طراحی شده است و انجام آنها به ز ...
سوالات درس به درس مطالعات اجتماعی نهم با جواب، درس1 تا درس24
هنگام نزدیک شدن به زمان امتحانات، اولین چیزی که به ذهن یک دانشآموز می رسد این است که باید آنقدر مطالب کتاب را بخوانم تا ملکهی ذهنم شود. اما روانشناسان به این نتیجه رسیدهاند که این روش، یکی از رایجترین عادات بد مطالعه در دانشآموزان است. آنها اعتقاد دارند مطالعه و بررسی نمونه سوالات، به عنوان یکی از بهترین منابع برای تمرین و تثبیت مطالب درسی می باشد. برای م ...
فعالیت های کتاب مطالعات اجتماعی نهم به همراه پاسخ
در کتاب مطالعات اجتماعی نهم برای هر درس فعالیت های نظام دار طراحی شده است؛ به طوری که دانش آموزان برای یادگیری مطالب مرحلهٔ بعد آماده می شوند. این فعّالیت ها طوری طراحی شده اند که فضای لازم برای پرورش مهارت ها و نگرش های مختلف را به وجود بیاورند. بخش عمده ای از فعالیت های کتاب باید در حین فرایند یاددهی یادگیری انجام شوند. البته برخی فعالیت ها نیز برای خارج از کلاس طراحی شده است و انجام آنها به زم ...
سوالات درس به درس علوم هفتم با جواب، فصل1 تا فصل 15
هنگام نزدیک شدن به زمان امتحانات، اولین چیزی که به ذهن یک دانشآموز می رسد این است که باید آنقدر مطالب کتاب را بخوانم تا ملکهی ذهنم شود. اما روانشناسان به این نتیجه رسیدهاند که این روش، یکی از رایجترین عادات بد مطالعه در دانشآموزان است. آنها اعتقاد دارند مطالعه و بررسی نمونه سوالات، به عنوان یکی از بهترین منابع برای تمرین و تثبیت مطالب درسی می باشد. برای م ...
نکات آموزشی و روش تدریس خوراکی ها، علوم سوم
در این درس دانش آموزان با گروه های مواد غذایی که انسان برای انجام تمام فعالیت های خود به آنها نیاز دارد، آشنا می شوند. آنان با انجام فعالیت هایی در مورد گروه های مواد غذایی اطلاعات جمع آوری می کنند. پس از پایان این درس دانش آموزان در می یابند که برای کسب مواد مورد نیاز بدن خود با توجه به شرایط زندگی (شهر، منطقه) در وعده های غذایی روزانه چه چیزهای سالم و مناسبی بخورند. آنها خواهند آموخت که شرای ...
نکات آموزشی و روش تدریس دو نامه، هدیه های آسمان پنجم
انسان موجودی اجتماعی است. این حکمی است که همگان بر آن اتفاق و اجماع دارند، هرچند که درباره علل و اسباب آن اختلاف دارند. اجتماعی بودن انسان مقتضی این است که روابط خود را با دیگری بشناسد و به درستی سامان دهد. بخش بزرگی از احکام و قوانین عقلانی و عقلایی و آموزه های اخلاقی به حوزه رفتار اجتماعی و چگونگی ارتباطات بشری و ساماندهی آن، باز می گردد. برخی از اهداف این درس: آشنایی با برخی از آداب معاشرت ...
نکات آموزشی و روش تدریس آهن ربای من، علوم اول
دانش آموزان با به کار بردن مهارت های مشاهده، طبقه بندی و جمع آوری اطلاعات خواص آهن ربا را تجربه کرده و می توانند موارد استفاده از آهن ربا را در زندگی روزمره فهرست کنند و آزمايش هايی را درباره ی خواص آهن ربا طراحی و اجرا کنند . در پايان اين درس انتظار می رود دانش آموز بتوان د: سطح ١ : با آزمايش هايی خواص آهن ربا را به نمايش بگذارند . سطح ٢ : استفاده هايی از آهن ربا را در زندگی روزمره گزارش کن ...
نکات آموزشی و روش تدریس سرگذشت دانه، علوم دوم
دانش آموزان در سال گذشته با قسمت های مختلف گیاه و کاشت دانه آشنا شدند. در این درس آنان دانه های مختلف محل زندگی خود را جمع آوری، مشاهده، توصیف و دسته بندی می کنند. آنان باید درباره استفاده های مختلف از دانه ها و به ویژه دانه هایی که غذای ما را تشکیل می دهند، اطلاعات جمع آوری و گزارش کنند. همچنین رشد گیاه را مشاهده و میزان رشد قسمت های مختلف گیاه را اندازه گیری کنند و به این ترتیب با چرخه زندگ ...
نکات آموزشی و روش تدریس همسفر ناشناس، هدیه های آسمان سوم
پیشنهاد می شود با توجه به پیمانه ای بودن آموزش درس هدیه های آسمان، در صورت امکان این درس در زمان ولادت یا شهادت امام سجاد علیه السلام یا با توجه به مناسبت های مرتبط با آن امام همام همچون ماه محرم و صفر تدریس شود داستان متن درس را برای دانش آموزان بخوانید. خواندن متن درس با لحنی مناسب و رسا در میزان درک کودکان تأثیر فراوانی دارد. تصاویری از کارهای مختلف را در اختیار دانش آموزان بگذارید و از آنه ...
نکات آموزشی و روش تدریس سنگ ها، علوم چهارم
سنگ ها به شكل هاي گوناگون در زمين پيدا مي شوند. سنگ ها، به ظاهر ساده، اما در واقع در بردارنده ي اطلاعات مختلفي هستند. حداقل يك جزء از اجزاي تشكيل دهنده ي هر سنگ به زماني متعلق است كه سياره ي زمين پديد آمده است؛ از اين نظر، هر سنگي را می توان بخشي از تاريخ زمين دانست. هر سنگ به ما مي گويد كه در كجا و از چه چيز تشكيل شده و در كجا بوده است. زمين شناسان، سنگ ها را مطالعه مي كنند تا خواص، رنگ، با ...