اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل 8: نمودار ستونی
دانشآموزان علاقه زیادی به مسابقات باشگاهی فوتبال دارند. لذا میتوان جهت ایجاد انگیزه از این موضوع استفاده کرد. از بچهها میپرسیم به نظر شما کدام تیم در این فصل بیشترین برد را داشته است؟ کدام تیم کمترین برد را داشته است؟ تیمها از بهترین امتیاز تا کمترین امتیاز کدامند؟ سپس نمودار ستونی که از قبل آماده کردیم و امتیاز تیمها را نمایش میدهد به بچهها نشان ...
طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس 9: زمین خانهی خاکی ما
در اين درس دانشآموزان با مشاهده و انجام فعاليتهای گروهی ضمن درک با ارزش بودن خاک نشان میدهند که در روی بيشتر خشکیهای زمين خاک وجود دارد، خاکها متفاوتاند، موارد استفاده از خاک را فهرست میکند و به کمک آب و خاک وسايل مختلف میسازند. غذای ما و همهی جانوران ديگر به وسيله گياهان درست میشود. درست است که ما ممکن است از انواع غذاهای جانوری هم است ...
طرح درس و روش تدریس فارسی اول، نگاره ی 6: بازی، بازی، تماشا
با توجه به اینکه نگارههای فارسی اول دبستان عمدتاً بر تقویت مهارتهای شفاهی (گوش دادن و سخن گفتن) و آشنایی غیرمستقیم با برخی صداها و نشانهها تمرکز دارند، روش تدریس زیر با رویکرد فعال، مشارکتی و بر محوریت بازی و مشاهده طراحی شده است. معلم با لحنی شاد و پرانرژی، از دانشآموزان میخواهد که با گفتن «سلام دوست من» به یکدیگر سلام کنند. معلم می گوید: بچه&zwnj ...
طرح درس و روش تدریس فارسی دوم، درس 6 : کوشا و نوشا
در این درس داستان دو پرنده مطرح شده که برای یادگیری و کسب علم و دانش لانه خود را ترک کردند. یکی از آنها با تلاش و کوشش به هدف خود رسید و دیگری به دلیل عدم پشتکار و از این شاخه به آن شاخه پریدن، موفق نشد. در این درس به موارد مختلفی توجه شده است. از جمله: توجه به اهمیت داشتن هدف، پشتکار و دانش اندوزی در همه مراحل زندگی؛ توجه به اهمیت زمان و مدیریت آن. همچنین توجه به اهمیت تفک ...
طرح درس و روش تدریس فارسی سوم، درس4: آواز گنجشک
برای تدریس درس «آواز گنجشک» فارسی پایه سوم دبستان، میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید تا هم جذاب باشد و هم دانشآموزان به خوبی یاد بگیرند. پیشخوانی و آمادهسازی ؛ روخوانی درس ؛ فعالیتهای تکمیلی و خلاقانه. (توضیحات لازم در طرح درس ذکر شده است.) برای خواندن متن، به دانشآموزان فرصت بدهید تا ابتدا به صورت فردی و صامتخوانی یک ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل7: مفهوم احتمال
برای آموزش مفهوم احتمال ریاضی پایه دوم، میتوانیم این موضوع را به صورت ساده و با مثالهای ملموس برای دانشآموزان توضیح دهیم. در اینجا یک راهنمای مراحل تدریس این درس، با رویکردهای مختلف در چهار مرحله ارائه میشود. شروع با مثالهای روزمره؛ معرفی ابزار؛ استفاده از کارتها و دستهبندی؛ جمعبندی و پرسش و پاسخ. جهت تدریس بهتر این درس، از اصطلاحات پیچیده ری ...
طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس11: دنیای سرد و گرم
چیزها و مکانهای گرم و سرد را همه دانشآموزان در زندگی روزمره خود تجربه کردهاند. استفاده از گرما به استفاده از منابع انرژی مربوط میشود. حفاظت از منابع انرژی و استفاده بهینه از آن مسأله بسیار با اهمیتی است. دانشآموزان در فعالیتهای این درس با مفاهیم گرم و سرد و کاربردهای آن درگیر میشوند و با این فعالیتها علاقه و تواناییهای خود را در شناخت ع ...
طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس4: دنیای جانوران
زندگی ما هیچ وقت از جانوران جدا نبوده است. ما از ابتدا با جانوران در محیط زندگی شریک بودهایم. جانوران به ما غذا و پوشاک میدهند و در انجام کارها به ما کمک میکنند، به طوری که بدون وجود آنها، زندگی ما غیرممکن است یا بسیار محدود و مشکل خواهد شد. در این درس دانشآموزان با جمع آوری اطلاعات در مورد جانوران محیط اطراف پی میبرند که همهی موجودات زنده برای زنده ماندن به آ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل2: تقریب اعداد
روش تدریس تقریب اعداد ریاضی سوم دبستان باید به گونهای باشد که برای دانشآموزان جذاب و قابل فهم باشد. در اینجا یک روش پیشنهادی برای تدریس تقریب اعداد در ریاضی سوم دبستان ارائه میشود. شروع با مثالهای واقعی: با مثالهایی از زندگی روزمره شروع کنید که در آنها نیاز به تقریب اعداد وجود دارد. مثلا: تعداد دقیق مداد رنگیهای شما 18 تاست، اما میتوانیم بگوییم تقر ...
طرح درس و روش تدریس قرآن سوم، فصل3: سورهی بقره آیات 80 تا 83
در ابتدای جلسه معلم توضیح دهد که آیات درس امروز مربوط به آیههای ۸۰ تا ۸۳ سورهی بقره از قرآن کریم است. سپس معلم یک دور آیات درس را بخواند و دانش آموزان به کتابهای خود نگاه کنند و خط ببرند. در ادامه معلم به دانش آموزان زمان دهد تا هر کدام از آنها یک دور آیات درس را برای دانش آموز کنار دستی خود بخوانند و او اشتباهات آنها را تصحیح کند و بر کار آنها نظارت کند. سپس ن ...