پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل4: اندازه گیری زمان
این فصل سه بخش دارد. که بخش دوم آن به مبحث اندازه گیری زمان میپردازد. در این بخش ضمن آنکه نحوه محاسبه جمع و تفریق زمانها به صورت ذهنی و به کمک رسم شکل آموزش داده میشود، واحد ثانیه برای اندازه گیری زمانهای خیلی کوچک نیز معرفی میشود.
توجه به درک درست و مناسب از واحدهای ثانیه و دقیقه از تبدیل آنها به یکدیگر مهم تر است. به طور معمول تعدادی از دانش آموزان برای تبدیل کردن ثانیه بر دقیقه یا برعکس بجای استفاده از عدد 60 از عدد 100 یا 10 استفاده میکنند. لازم است به این مورد بیشتر توجه نمود.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 5 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ انجام محاسبهی جمع و تفریق زمان به صورت ذهنی و به کمک شکل. ✅ داشتن درک و تصور مناسب از واحد ثانیه و زمانهای کوچک. ✅ آشنایی با واحد ثانیه و ارتباط آن با واحد دقیقه. ✅ خواندن و نوشتن زمانهای مختلف با ساعت، دقیقه و ثانیه.
هدیه این محصول : طرح درس ریاضی پایه چهارم دبستان، درس احتمال - طــرح درس روزانه تدریس درس زاویه
انتقال انرژي يكي از مسائل اصلي جامعه هاي صنعتي امروز است. انرژي الكتريكي حاصل از انرژي ذخيره شده آب پشت سدها، سوختها، باد و خورشيد و... ، در نيروگاهها توليد مي شود و مي توان آن را با سرعت فراوان و اتلاف بسيار اندك به نقاط دوردست منتقل كرد. بنابراين يكي از مناسب ترين شكل هاي انرژي براي انسان، انرژي الكتريكي است. به ويژه كه انرژي الكتريكي را مي توان به سهولت به انرژي هاي ديگر مانند نور ...
از دانش آموزان بخواهید وسایل شخصی خود مانند لیوان آب خوری، جامدادی، مدادتراش و پاک کن را روی میز بگذارند و از جای خود بلند شوند و آنها را از بالا ببینند و سپس هرچه را که میبینند، ترسیم کنند. بعد از آن، از نیمکت خود فاصله بگیرند و دوباره این لوازم را نگاه کنند و آن را ترسیم کنند. بعد تصویر اشیاء را که به دو حالت کشیدهاند، با یکدیگر مقایسه کنند. سپس توجّه آنها را به تصویر مربوطه ...