اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم، درس3: سرور آزادگان
دانش آموزان در پایههای قبلی با واقعه عاشورا به عنوان یکی از مهم ترین وقایع تاریخ اسلام آشنا شدند. در این درس ضمن تأکید بر بزرگداشت قیام امام حسین (ع) و مراسم روز عاشورا، با اشاره به واقعهای از حماسه عاشورا، دانش آموزان را با نقش امام حسین (ع) در دفاع از دین اسلام آشنا میسازد. داستان ابتدای درس که اشاره به رشادتهای حضرت قاسم (ع) دارد، به این منظور آورده شده است تا مخ ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس5 : گل صد برگ
در سالهای گذشته دانش آموزان با ابعاد مختلف وجودی پیامبر اکرم(ص) مانند مهربانی نسبت به کودکان، زندگی و ویژگیهای ایشان در دوران کودکی و نمونههایی از اخلاق و رفتار با خویشان آشنا شدند. در این درس با چند بعد دیگر از اخلاق و رفتار پیامبر اکرم(ص) شامل ارتباط آن حضرت با خدا، خود، خلق، خلقت و اهمیت علم و دانش در نظر ایشان آشنا میشوند. برای شروع مناسب درس میتوانید پیرامون ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس6 : مال مردم
در تعالیم الهی لقمه حلال مقدّمه عمل صالح شمرده شده است. به تعبیر دیگر، همان گونه که گیاه از آب بی نیاز نیست، و هر قدر آبی پا کتر باشد، آن گیاه هم پاک و میوهاش شیرین خواهد بود و هر قدر آبی پلید باشد، آن گیاه هم پلید و میوه آن تلخ خواهد شد، میوه عمل انسان نیز گویای نوع تغذیه او میباشد. لقمه حرام، همانند آب آلوده که جسم را بیمار میکند، جان آدمی را آلوده میسازد. وقتی جان انسا ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس7: رنگین کمان جمعه
در میان ایام هفته، روز جمعه فضیلت و برتری ویژهای دارد. از حضرت رسول(ص) روایت شده که روز جمعه سرور روزهاست و فرمودند بهترین روزی که خورشید بر آن میتابد روز جمعه است. برای این روز آدابی ذکر شده است که در این درس به هفت ادب از آداب آن در تناظر با رنگهای رنگین کمان اشاره میشود. برای شروع میتوانید از فعالیت به کار ببندیم استفاده کنید. به این ترتیب که از دانش آمو ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس14 : بزرگ مرد تاریخ
برای شروع تدریس میتوانید تصویری از امام را در کلاس نصب کنید و از دانش آموزان بخواهید آنچه که در مورد ایشان میدانند بنویسند و یا بگویند. از صحبتهای بچهها استفاده کنید و وارد موضوع درس شوید. خود متن درس میتواند در ادامه صحبتهای بچهها شما را به هدف درس نزدیک کند. همچنین میتوانید یک جمله زیبا از امام خمینی مثلاً امید من به شما دبستانیها است را به ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی ششم، فصل7: تقریب، روش قطع کردن
در ابتدای این درس با استفاده از یک مثال عینی به کاربرد و اهمیت تقریب در زندگی پرداخته میشود و تفاوت دو عدد به صورت تقریبی و دقیق را با معرفی علامت نشان میدهد. در این درس با توجه به آموختههای قبلی دانش آموزان تقریب زدن اعداد به روش قطع کردن معرفی و آموزش داده میشود. در صفحه عنوان فصل تقریب، تصویر یک تخته فرش در بالای صفحه و تصاویری از جمعیت ایران، تعداد دانش آموزان ی ...
طرح درس قرآن ششم دبستان، درس6 : سوره ذاریات و طور، همیشه در تپش
قبل از تدریس، معلم با چهرهای گشاده وارد کلاس میشود. دانش آموزان در آغاز هر زنگ همزمان با ورود معلم به کلاس پیام قرآنی درس قبل را به صورت دسته جمعی میخوانند. معلم با سلام و تشکر از بچهها و با نام و یاد خدا شروع میکند. سپس به حضور و غیاب دانش آموزان و دیدن تکالیف آنها میپردازد و نقاط قوت دانش آموزان را تشویق میکند و به آنها کارت میدهد و اگر اشکالی در ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس10 : روشن ترین شب
دانش آموزان در این درس درمی یابند که روز مَبْعَث، روزی است که حضرت محمد(ص) از سوی خدا به پیامبری برگزیده شد و مأموریت یافت تا پیام وحی را به مردم برساند، با بت پرستی مبارزه کند و خداپرستی را رواج دهد و جامعه به دور از تمدن آن روز را که به دوره جاهلی معروف بود از تاریکی شرک به نور ایمان رهنمون سازد. در بخش فعالیتها سعی شده با ایجاد حال و هوای شاد و بانشاط در کلاس، به جهت برگزاری ج ...
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس12: جنگل برای کیست؟
در اين درس زنجيره غذايي و جايگاه هر موجود زنده در آن مرور وبه منظور تعميق آموختههاي قبلي دانشآموزان، بر مفهوم ارتباط غذايي بين جانداران تأكيد مي شود. دانشآموزان از طريق آشنايي با رابطه همزيستي به تنوع روابط بين حانداران و اهميت اين روابط در زندگي جانداران پي مي برند و نسبت به مشاهده رفتارهاي جانوران در محيطهاي طبيعي حساس مي شوند. فعاليت هاي اين درس در جهت توجه هر چه بيش ...
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس4: سفر به اعماق زمین
از آنجایی که بخش عمده منابع و مخازن طبیعی مورد استفاده انسان مانند نفت، گاز، زغال سنگ، آبهای زیر زمینی و سایر معادن فلزی و غیرفلزی در درون زمین واقع شد هاند، ضروری است که ساختمان درونی زمین مورد مطالعه قرار گیرد. دانشمندان، ساختمان درونی زمین را به کمک امواج لرزهای مورد مطالعه قرار میدهند. آنها با استفاده از ویژگیهای شیمیایی و فیزیکی مواد سازنده زمین، لایههای مختلف ...