اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس قرآن ششم دبستان، درس6 : سوره ذاریات و طور، همیشه در تپش
قبل از تدریس، معلم با چهرهای گشاده وارد کلاس میشود. دانش آموزان در آغاز هر زنگ همزمان با ورود معلم به کلاس پیام قرآنی درس قبل را به صورت دسته جمعی میخوانند. معلم با سلام و تشکر از بچهها و با نام و یاد خدا شروع میکند. سپس به حضور و غیاب دانش آموزان و دیدن تکالیف آنها میپردازد و نقاط قوت دانش آموزان را تشویق میکند و به آنها کارت میدهد و اگر اشکالی در ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس10 : روشن ترین شب
دانش آموزان در این درس درمی یابند که روز مَبْعَث، روزی است که حضرت محمد(ص) از سوی خدا به پیامبری برگزیده شد و مأموریت یافت تا پیام وحی را به مردم برساند، با بت پرستی مبارزه کند و خداپرستی را رواج دهد و جامعه به دور از تمدن آن روز را که به دوره جاهلی معروف بود از تاریکی شرک به نور ایمان رهنمون سازد. در بخش فعالیتها سعی شده با ایجاد حال و هوای شاد و بانشاط در کلاس، به جهت برگزاری ج ...
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس12: جنگل برای کیست؟
در اين درس زنجيره غذايي و جايگاه هر موجود زنده در آن مرور وبه منظور تعميق آموختههاي قبلي دانشآموزان، بر مفهوم ارتباط غذايي بين جانداران تأكيد مي شود. دانشآموزان از طريق آشنايي با رابطه همزيستي به تنوع روابط بين حانداران و اهميت اين روابط در زندگي جانداران پي مي برند و نسبت به مشاهده رفتارهاي جانوران در محيطهاي طبيعي حساس مي شوند. فعاليت هاي اين درس در جهت توجه هر چه بيش ...
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس4: سفر به اعماق زمین
از آنجایی که بخش عمده منابع و مخازن طبیعی مورد استفاده انسان مانند نفت، گاز، زغال سنگ، آبهای زیر زمینی و سایر معادن فلزی و غیرفلزی در درون زمین واقع شد هاند، ضروری است که ساختمان درونی زمین مورد مطالعه قرار گیرد. دانشمندان، ساختمان درونی زمین را به کمک امواج لرزهای مورد مطالعه قرار میدهند. آنها با استفاده از ویژگیهای شیمیایی و فیزیکی مواد سازنده زمین، لایههای مختلف ...
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس5: زمین پویا
زمین لرزه پدیدهای طبیعی است که حاصل رفتار و عکس العمل سنگ کره در برابر انرژی آزاد شده از درون زمین میباشد. زمین لرزه، اثرات مختلف اجتماعی، بهداشتی، ساختمانی و... بر زندگی ما دارد. به فرایند خروج مواد از درون زمین، آتشفشان گفته میشود. آتشفشانها از نظر فعالیت به سه گروه فعال، نیمه فعال و غیرفعال تقسیم بندی میشوند. برای ایجاد انگیزه میتوان در ابتد ...
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس3: کارخانهی کاغذ سازی
این درس نیز رویکرد زمینه محور دارد و همان طور که از نام درس پیداست، این بار، کارخانه کاغذسازی بستری است تا با توجه به آن برخی از مفاهیم مرتبط با ماده، مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد. فلزها یکی از اصلی ترین مواد لازم برای ساخت کارخانه هستند و اسیدها هم جزء مواد شیمیایی هستند که در فرایند کاغذسازی یافت میشوند. دانش آموزان با انجام آزمایشهای ساده و گوناگون، برخی از ویژگیهای این د ...
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس13 : سالم بمانیم
بحث اصلی این درس، بیماریهای واگیر و غیرواگیر است که ضمن مقایسه آنها، راههایی را برای جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماریها معرفی میکند و در کنار آن، سدهای دفاعی بدن توضیح داده میشود. همچنین به راههای بالابردن مقاومت بدن برای پیشگیری از بیماریهای واگیر و بعضی از رفتارهای سالم که از بروز بیماریهای غیرواگیر جلوگیری میکنند اشارهای میشود. ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس13 : زیستگاه
آموزش اين درس را مي توان به زماني از سال تحصيلي موكول كرد كه امكان گردش در فضاي باز وجود داشته باشد. در اين درس دانش آموزان با انجام فعاليت هاي گام به گام در نظر گرفته شده، به يادگيري مفاهيم مورد نظر مي پردازند. در اين درس ابتدا يك موقعيت براي شروع آموزش در نظر گرفته شده است. همچنين دانش آموزان مي توانند با مشاهده تصوير عنواني و با راهنمايي معلم خود، دو جدول مربوطه در کتاب را تكميل كنند. از دا ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل6: حجم
تمام فعالیتهای این درس، قسمت ناظر به مفهوم بقای حجم است که مطالعات روان شناسی سن 11 سال را برای مواجهه و فهم آن مناسب دانستهاند. هدف این است که دانش آموز بداند چیدمان متفاوت تعداد مشخصی مکعب، حجم متفاوتی را برای شکل حاصل، نخواهد داشت و حجم کلی یک شکل با تغییر شکل ظاهری آن عوض نمیشود. در این فعالیت ها سعی شده است از مثالهایی که با زندگی روزمره دانش آموزان عجین است استفاده ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل6: گنجایش
گنجایش مقدار فضا یا مقدار مایعی است که در یک جسم جا میشود و در واقع ظرفیتی است که یک جسم دارد. توجه داشته باشید که یک جسم میتواند حجم داشته باشد ولی ممکن است جا یا فضایی یا ظرفیتی نداشته باشد که بتوانیم درون آن مایعات بریزیم. یک سنگ و یک پارچ را در نظر بگیرید. سنگ و پارچ هر دو حجم دارند یعنی فضا اشغال میکنند ولی آیا هر دو گنجایش یا ظرفیت دارند؟ این درس در واقع جمع بندی کل مطا ...