اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس12 : روزی برای تمام بچه ها
تمام تلاش و کوشش انسان برای ایجاد اجتماعی آرام و زندگی در جامعهای است که همه چیز در آن زیبا باشد. انسانها همیشه در آرزوی رسیدن به جامعهای هستند که خواستههای معقول در آن وجود داشته باشد و این جز با ظهور امام زمان(عج) و تشکیل دولت ایشان ممکن نخواهد بود. در این درس دانش آموزان با گفت و گویی که با معلم خود دارند، با وضعیت متفاوتی که کودکان جهان در اثر ظلم و بی عدالتی به آن م ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس15: یک ماجرای زیبا
تعاون در لغت به معنای یکدیگر را یاری کردن و همیاری نمودن است. هر فرد از افراد جامعه انسانی، حتی نیرومندترین انسانها، هرگز نخواهد توانست بی مدد و یاری دیگران به شکوفایی و کامیابی دست یابد، از این رو باید جامعه تشکیل دهند و به یکدیگر یاری کنند. متن درس در قالب یک ماجرا به جلوهای از موارد تعاون و همیاری متناسب با سن دانش آموزان اشاره میکند و در فعالیتها نیز به جلوههای ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس5 : سخنی که سه بار تکرار شد!
زندگی اجتماعی نیازمند پذیرش ضرورت هایی از جمله ارتباط با همسایگان و چگونگی معاشرت با آنها می باشد؛ که در اسلام از اهمیت بسزایی بر خوردار است؛ تا آنجا که یکی از اموری که سعادت دنیا و آخرت انسان به آن بستگی دارد، همسایه داری کردن و همسایه نیک داشتن اس ت. در مورد محدوده همسایگی امام باقر(ع) فرمودند: حریم همسایگی چهل خانه از هر جهت است، از جلو و عقب و راست و چپ. اگر همسایگان حق همسایگی را درچ ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس3 : ما به مسجد میرویم.
مسجد از نظر لغوی جای سجده و محل عبادت معنی میدهد و به عنوان خانه خدا و محل اجتماع مؤمنان، در زندگی مسلمانان نقش مؤثری ایفا میکند. دانش آموزان در این درس در مییابند که حضور در مسجد و مراسم نماز جماعت آدابی دارد که شایسته است به آن توجه داشته باشند. برای شروع مناسب درس میتوانید با پخش صدای اذان و اینکه این صدا شما را به یاد چه چیزهایی میاندازد شروع کنید. همچنین می&zw ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس 9 : بدن ما (1)
بعد از طی مراحل مقدماتی، دانش آموزان را گروه بندی کرده و از آنها میخواهیم موجودات زنده و غیرزنده را در کلاس مشخص کنند و در جدول رسم شده بنویسند. سپس تصویر آجر چیده شده را به بچهها نشان میدهیم و در مورد آن صحبت میکنیم و بعد پوست پیاز را زیر میکروسکوپ قرار داده و با طرز کار میکروسکوپ آنها را آشنا میکنیم و بچهها سلول پوست پیاز را مشاهده کرده و آن را م ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس9 : کودک شجاع
در درس کودک شجاع تلاش شده در حد امکان دانش آموزان با ابعادی از شخصیت تابناک امام جواد(ع) در زمینه شجاعت و مبارزه با ظلم، آشنا شده و ضمن احساس علاقه و ادای احترام به ایشان برای الگوگرفتن از زندگی و اخلاق و رفتارشان تلاش نمایند. برای شروع میتوانید با تلفیق درس ادبیات از دانش آموزان بخواهید که یک قصه زیبا درباره یک کودک شجاع بنویسند و یا داستان، شعر و خاطرهای مناسب در این زمینه بیان ک ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس1 : همسایهی ما
درس را با پرسشهایی درباره همسایه شروع کنید، برای مثا ل: آیا نام همسایهها خود را میدانید؟ ، آیا فرزند هم سن و سال شما دارند؟ ، آیا تاکنون برای مراسمی به منزل آنها رفتهاید یا آنها به منزل شما آمدهاند؟ اجازه بدهید دانش آموزان درباره روابط همسایگی فکر کنند و با بیان خود درباره همسایههایشان نظر بدهند. نظر آنها را در مورد وظایفشان در مقابل همسایهها جویا شوید. ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس8 : آسمان در شب
در اين درس ابتدا يك موقعيت مثلا فعاليت شابلون هاي صورت هاي فلكي و شمع را براي شروع آموزش انتخاب مي كنيم. از آنجا كه رويكرد اين درس، كاوشگري است، مي توان با دادن شابلونها به دانش آموزان و دور نزديك كردن آنها به منبع نور فراگيران را در شرايطي قرار دهيم كه ذهن آنان ايجاد سوال نمايد و سپس تدريس را آغاز مي كنيم. در درس مذکور تاكيد بر كار گروهي، ايجاد همفكري و رفاقت در بين دانش آموزان مي باشد. ع ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس7 : آهنربا در زندگی
يك جلسه قبل از آموزش اين درس از دانش آموزان بخواهيد وسايل مورد نياز براي انجام فعاليت هاي اين در س را همراه خود به كلاس بياورند. در شروع اين درس دانش آموزان ابتدا در يك موقعيت نگرشي قرار مي گيرند تا ضمن مرور برخي ويژگي هاي آهن ربا، با پرسش هاي جديدي در خصوص آهن ربا روبرو شوند. آنها از طريق پيش بيني و اجراي آزمايش به ساير ويژگي هاي آهن ربا پي مي برند. از دانش آموزان بخواهيد به تصوير عنوان ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس1 : زنگ علوم
در اين درس، مهارت پيش بيني كردن به عنوان يكي از مهارت هاي فرايندي علوم آموزش داده مي شود. در واقع دانش آموزان با انجام فعاليت و آزمايش هاي جالب ياد مي گيرند كه بين پيش بيني كردن و حدس و گمان تفاوت وجود دارد. قابل ذکر است در درس مذکور مفهوم خاصي آموزش داده نمي شود و هدف كسب و تقويت مهارت پيش بيني كردن است. بر همين اساس دانش آموزان در يك بازي شركت مي كنند و در حين بازي آن چه را كه مشاهده مي كنند به ...