پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل3: نسبتهای مساوی
در این درس مفهوم نسبتهای مساوی و نسبتهایی که مساوی نیستند، ارائه گردیده، سپس تعیین یک یا چند نسبت با ویژگیهای خاص که مساوی یک نسبت داده شده باشند، با روشهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و همچنین به کاربردهایی از نسبتهای مساوی در درون ریاضی و برون ریاضی پرداخته شده است.
در شروع انجام فعالیت، اهداف آموزش را بگویید و همواره آن را در نظر داشته باشید. برای شروع یک درس جدید پیشنهاد ما آن است که ابتدا پیش سازمان دهنده را شما خودتان ارائه دهید تا انگیزه لازم برای یادگیری مفهوم در دانش آموزان ایجاد شود. برای انجام فعالیت نخست از دانش آموزان بخواهید که تمام بندهای فعالیت را یک بار بخوانند...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 6 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ نسبتهای مساوی را از نسبتهای غیر مساوی تشخیص میدهد. ✅ با مشخص بودن سه جز نسبتهای مساوی جز چهارم را مییابد. ✅ با ضرب و ساده کردن صورت و مخرج نسبتها نسبتهای مساوی با آن را می نویسد. ✅ با ساده کردن نسبتها و ضرب صورت و مخرج در عددی ثابت، مساوی بودن نسبتها را نمایش میدهد.
هدیه این محصول : طرح درس روزانــه ریاضی پایه پنجــم، عددهای اعشاری - طــرح درس مبحث تناســب
مشابه درس جمع، دانش آموزان با روشهای مختلف تفریق آشنا میشوند. لازم نیست دانش آموزان به همه این روشها تسلط پیدا کنند و درنهایت به یک روش مسلط شوند و عملیات جمع یا تفریق را به درستی و سریع انجام دهند، کافی است. در خلال روشهای مختلف جمع و تفریق ضمن آشنا شدن با راههای متفاوت آنها هم میتوانند روشی را خود ابداع کنند و درستی آن را امتحان کنند. خوب است دانش آموزان ت ...
توصیه می شود با مثالهای متنوع انتقال از دهم به یکی را تمرین کنید و سپس انتقال از صدم به دهم و از هزارم به صدم. دانش آموزان میتوانند با رنگ کردن و با ابزارهایی مثل کوئیزنر این کار را عملاً تجربه کنند. جمع ذهنی را تمرین کنید؛ خوب است هر دانش آموز مسیر فکری خود را برای جمع کردن در کلاس بیان کند. در مواقعی که اعداد، مرتبه صدم و یا هزارم ندارند و با اعدادی که این مرتبهها را دارند جم ...