اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس1 : زنگ علوم
در اين درس، مهارت پيش بيني كردن به عنوان يكي از مهارت هاي فرايندي علوم آموزش داده مي شود. در واقع دانش آموزان با انجام فعاليت و آزمايش هاي جالب ياد مي گيرند كه بين پيش بيني كردن و حدس و گمان تفاوت وجود دارد. قابل ذکر است در درس مذکور مفهوم خاصي آموزش داده نمي شود و هدف كسب و تقويت مهارت پيش بيني كردن است. بر همين اساس دانش آموزان در يك بازي شركت مي كنند و در حين بازي آن چه را كه مشاهده مي كنند به ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم، درس2: بهترین راهنمایان
دانش آموزان دوره ابتدایی در سالهای گذشته در موضوع نبوت ضمن آشنایی با نام پیامبران بزرگ الهی، با بخشی از زندگی آنان و برخی از ویژگیهای آنها آشنا شدند. در این درس در قالب گزارش گردش علمی و کوهنوردی دانش آموزان، احساس نیاز به هدایت خداوند و ضرورت وجود پیامبران به عنوان هدایتگران دینی و رهبر دنیوی مردم به دانش آموزان یادآوری میشود و با استناد به آیات قرآن با ویژگیهای پیامبر ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس4 : انرژی الکتریکی
انتقال انرژي يكي از مسائل اصلي جامعه هاي صنعتي امروز است. انرژي الكتريكي حاصل از انرژي ذخيره شده آب پشت سدها، سوختها، باد و خورشيد و... ، در نيروگاهها توليد مي شود و مي توان آن را با سرعت فراوان و اتلاف بسيار اندك به نقاط دوردست منتقل كرد. بنابراين يكي از مناسب ترين شكل هاي انرژي براي انسان، انرژي الكتريكي است. به ويژه كه انرژي الكتريكي را مي توان به سهولت به انرژي هاي ديگر مانند نور ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس3 : حضرت مریم، بانوی بهشتی
قرآن مریم را بانوی برگزیده خدا، بانوی پاک و مطهر، بهترین زنان عصر خود، مظهر عفاف و الگوی مؤمنان و دختری عبادت کننده، بسیار راست گو و هم سخن با فرشتگان معرفی کرده است. قرآن مریم را در کنار آسیه به عنوان دو زن نمونه تاریخ و الگویی برای همه مؤمنان چه زن و چه مرد، قرار داده است. حضرت مریم(س) فضایل و نیکوییهای بسیاری داشته است؛ اما متأسفانه در مورد شخصیت ایشان تحریفاتی به صورت افراط یا تف ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس4 : نقشهی محلهی ما
از دانش آموزان بخواهید وسایل شخصی خود مانند لیوان آب خوری، جامدادی، مدادتراش و پاک کن را روی میز بگذارند و از جای خود بلند شوند و آنها را از بالا ببینند و سپس هرچه را که میبینند، ترسیم کنند. بعد از آن، از نیمکت خود فاصله بگیرند و دوباره این لوازم را نگاه کنند و آن را ترسیم کنند. بعد تصویر اشیاء را که به دو حالت کشیدهاند، با یکدیگر مقایسه کنند. سپس توجّه آنها را به تصویر مربوطه ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل2: کسرهای بزرگتر از واحد
برای ایجاد انگیزه، معلم دو عدد سیب به 10 نفر از دانش آموزان میدهد و از آنها میخواهد که به طور مساوی بین همدیگر تقسیم کنند. از آنها میپرسد که چه کسری از سیب به هر کدام رسیده پای تابلو میآیند و توضیح میدهند. در ادامه برای شروع تدریس، معلم نوارهای کاغذی تقسیم بندی شده که قسمتهایی از آنها هاشور خورده را پای تابلو میچسباند و از دانش آموزان میخواهد ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم، درس1: یکتا
این درس در قالب یک متن مناجات گونه به منظور جلب توجه دانش آموزان به زیباییهای طبیعت و محیط پیرامون ایشان، از زبان یک کودک همسن و سال ایشان بیان شده است و با مرور برخی از نعمتهای خداوند و بیان نمونههایی از صفات الهی، انتظار دارد حس امیدواری نسبت به خداوند در دانش آموزان تقویت شود. دانش آموزان در این درس صفات الهی و بی همتایی او را در این صفات در قالب مناجات و شعر نیز مرور می&zwn ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس5 : گرما و ماده
از دانش آموزان بخواهيد با كمك اعضاي گروه خود، وسايل مربوط به فعاليت هاي اين درس را از قبل تهيه كنند و به كلاس بياورند. تصوير عنواني، يكي از كاربردهاي انرژي گرمايي كه پختن غذا است را نشان مي دهد. به دانش آموزان بگوئید متن بالاي صفحه را بخوانند و آنها را در يك گفتگوي عمومي دربارة ي تجربه آنها درباره زماني كه تب داشتهاند و اندازه گيري دماي بدن شركت دهيد. از دانش آموزان بخواهيد فعا ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس1 : دانهای که نمیخواست بروید!
این درس از زبان دانهای بیان میشود که از رشد و روییدن میترسد زیرا نمیداند اگر از زمین بیرون بیاید چه حوادثی در انتظار او خواهد بود. در ادامه درس به انتقال تجربه از موجوداتی که این مرحله را طی کردهاند، اشاره میشود تا دانه بداند که خدای دانا و توانا نیازهای همه آنها را برآورده است و از روییدن نترسد. در فعالیتهای درس به نمونههایی از نیاز حیوانات و انسا ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس17 : اینها و آنها
یَومُ الفَصل یکی از اسامی روز قیامت است، زیرا صفوف مؤمنان صالح ازمجرمان بدکار جدا می شود . در درس اینها و آنها تلاش بر آن است که دانش آموزان ضمن آشنایی با این نام قیامت، با دلیل جدایی این دو گروه و ویژگی ها و نتایج عملکرد آنها آشنا شوند . می توانید عنوان درس را روی تابلو نوشته و با استفاده از بارش فکری از دانش آموزان بخواهید تا در رابطه با این دو کلمه صحبت کنند و با پرسش های مناسب آنها را به هد ...