اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس12 : گوناگونی گیاهان
دانشمندان گياهان را به دو دسته گياهان دانه دار و بدون دانه طبقه بندي مي كنند. گياهان دانه دار نيز خود، به دو گروه گياهان گل دار و مخروط دار طبقه بندي مي شوند. گياهان گل دار شامل تك لپه ايها و دولپه ايها مي باشند. آنچه باعث تفاوت گياهان تك لپه و دولپه مي شود، ويژگي هاي ظاهري و برخي خصوصيات ميكروسكوپي آنهاست. در گياهان گل دار اجزاي گل شامل كاسبرگ، گلبرگ، پرچم و مادگي مي باشند. كاسبرگ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل2: تقسیم کسرها
اولین فعالیت به زیر ساختار خارج قسمت کسرها مربوط است. دانش آموزان باید هریک از مراحل را توضیح دهند و حل را کامل کنند. توجه شود که ممکن است دانش آموزان ابتدا ٣ کلوچه(دایره) را به سه نفر تقسیم کنند که به هر کدام ١ کلوچه کامل میرسد و بعد ٢ کلوچه باقی مانده را بین ٣ نفر تقسیم کنند که به هر نفر دو سوم کلوچه میرسد. در مورد ٧ متر پارچه هم میتوان ابتدا ٤ متر را بین ٤ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل2: ضرب کسرها
محاسبات ضرب کسرها گرچه به صورت ضرب عدد صورت در صورت و مخرج در مخرج است و ضرب خاصیت جابجایی دارد ولی تفهیم ضرب عدد در کسر به عنوان کنار هم گذاشتن تعدادی از کسر مورد نظر و جمع بندی آن تعداد کسر و ضرب کسر در عدد یعنی داشتن و معرفی واحد کامل از ابتدا و جدا کردن مقدار کسری از هر واحد مورد نظر است. یکی از بدفهمی های دانش آموزان در درس ضرب کسرها این است که دانش آموزان فقط صورتها را در یکدیگر ضرب ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس9 : یک جهان جشن!
در تاریخ اسلام دو حادثه بسیار مهمّ و بزرگ اتفاق افتاده است که از یکی رسالت و از دیگری امامت به وجود آمده است. نخستین حادثه، نزول وحی بود که رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) را در برداشت و دومین حادثه نیز در هجدهم ذیحجه سال دهم هجرت در مسیر بازگشت پیامبر گرامی اسلام از مراسم حجة الوداع اتفاق افتاد. در این روز بزرگ، رسول گرامی اسلام(ص) به امر الهی در مسیر بازگشت از مراسم حج، در محلی به نام غدیرخم حض ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس13 : کوچکهای بزرگ!
در فرهنگ اسلامی جایگاه انسان به عنوان یک شخص مسئول و امانت دار معرفی شده است. چنین انسانی باید در زندگی خود مقتصد باشد اقتصاد یعنی میانه روی، اعتدال و حساب و کتاب را در زندگی رعایت کردن. چنین انسانی از استفاده نامطلوب و زیاده روی در امکانات و امانات الهی که در اختیار او است، گریزان است. دستور اسلام، استفاده کردن بهینه از نعمتها است. در درس کوچکهای بزرگ تلاش شده از نمونههای محسو ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس12 : خورشید پشت ابر
آشنایی با حضرت مهدی (عج) و مطرح کردن نام و نقش و اثر او در جهان هستی و جهان اسلام، وظیفه فرد و گروه خاصی نیست؛ زیرا مهدویت اصلی عمیق و ریشه دار از اصول اسلامی به شمار میرود. انتظار فرج و درخواست ظهور حضرت، توصیه و ترغیب شد تا مؤمنین همواره چشم به راه او باشند و این تشویق تحقق همان پیوستگی روحی و وابستگی منتظران با رهبرشان است. در این درس با ماجرای تولد امام مهدی (عج) و مشخصات ای ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس15 : بهمن همیشه بهار
دهه فجر، شیرین ترین و ماندگارترین حادثه در تاریخ ایران برای رهایی از وابستگی و رسیدن به استقلال و آزادی است. دهه فجر به عنوان دهه بازیابی خاطرات انقلاب اسلامی و یادبود حیات دوباره ملت ایران یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی برای نظام و انقلاب محسوب میشود. از طرفی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به عنوان میراث ماندگار و جاودان امام خمینی(ره) نیازمند حفظ و نگهداری است و از طرف دیگر دهه ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس12 : سفری به تخت جمشید(2)
خلاصهای از داستان درس قبل را مرور کنید سپس با خواندن ادامه داستان، فضای سالن هتل را که مسافران در آن نشسته و در حال گفت وگو هستند، تشریح کنید. در حین خواندن داستان از دانش آموزان بپرسید: چرا باید از آثار تاریخی محافظت کنیم؟ هنگام خوان دن داستان تأکید کنید که آثار تاریخی، بسیار با ارزشاند بنابراین در حفظ و نگهداری آنها، باید کوشا باشیم و در زمان بازدید نباید آسیبی به این آثار و ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس12 : سفری به تخت جمشید(1)
تدریس را با روال داستان پیش ببرید. از دانش آموزان سؤال کنید چه کسی تاکنون تخت جمشید را دیده است؟ اگر از بین آنها، کسی از این مکان بازدید کرده است، برای دوستانش تعریف کند. از چند نفر از دانش آموزان سؤال کنید داستان درس قبل تا کجا ادامه یافت؟ با کمک آنها داستان را مرور کنید. به نکات مربوط به مهارتهای اجتماعی در داستان توجه کنید... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس19 : همسایگان ما
در صورت امکان با رعایت نکات ایمنی دانش آموزان را به پشت بام مدرسه برده و از بالا، دیوارهای منازل و مدرسه، پرچین باغها، حصارها را به عنوان وجود سرزمین، زمینها و خانههای مختلف به دانش آموزان نشان بدهید و علت این مرزبندی را سؤال کنید. از دانش آموزان بپرسید اگر خانهها فاقد دیوار بود چه اتفاقی میافتاد؟ چرا برای ورود به کلاس دیگر یا خانه همسایه در میزنیم ...