پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل3: تناسب
در ابتدای این درس یک پیش سازمان دهنده ارائه گردیده است. (یک تصویر و یک متن) شما میتوانید با طرح این پرسش که لبنیات چیست؟ و چه فایدههایی برای ما دارد؟ پس از ارائه مطالبی درباره لبنیات توسط دانش آموزان نام تعدادی از آنها را روی تخته کلاس و در یک جدول بنویسید و درباره فواید هرکدام بحث کلاسی انجام دهید.
آنگاه توجه دانش آموزان را به شیر و انواع آن جلب کنید و موادّی را که در آنها وجود دارد مطرح کنید. این ترکیبات میتواند در شیرهای مختلف، با هم تفاوت داشته باشد، آنگاه توجه دانش آموزان را به کلسیم موجود در شیر و نقش آن در سلامت انسان و استخوان بندی و … جلب کنید و در این باره بحث کلاسی کنید.
از دانش آموزان بخواهید که متن بالای صفحه را بخوانند و پس از آن برای آنها روشن سازید که ما میخواهیم بدانیم آیا بین یک مقدار شیر و مقدار کلسیم موجود در آن رابطهای وجود دارد؟
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅فهمیدن مفهوم تناسب ✅فهم ارتباط تناسب با مفاهیم مرتبط با آن، مانند نسبتهای مساوی ✅توانایی به کارگیری تناسب در حل مسئلهها در درون ریاضی و ریاضی و علوم دیگر ✅پی بردن به اهمیت و ارزش محیط زیست، تغذیه، سلامت، آب، کشاورزی، کار و …
هدیه این محصول : طرح درس ریاضی پنجم، کسرهـای بزرگتر از واحد - طـرح درس ضرب عددهای اعشـاری
در این درس دانش آموزان با استفاده از جمع و ارتباط آن با ضرب پاسخ سؤالات را به دست میآورند و به روش استقرایی با توجه به رقمهای اعشاری عاملهای ضرب و رقمهای اعشاری حاصل ضرب به قانون آن پی میبرند و سپس اعداد اعشاری را به کسر تبدیل و حاصل ضرب را به دست میآورند و با تبدیل دوباره آن به اعداد اعشاری صحّت قاعدهای که در قسمت قبل به دست آوردند را تجربه میکنند. ...
برای ایجاد انگیزه، معلم دو عدد سیب به 10 نفر از دانش آموزان میدهد و از آنها میخواهد که به طور مساوی بین همدیگر تقسیم کنند. از آنها میپرسد که چه کسری از سیب به هر کدام رسیده پای تابلو میآیند و توضیح میدهند. در ادامه برای شروع تدریس، معلم نوارهای کاغذی تقسیم بندی شده که قسمتهایی از آنها هاشور خورده را پای تابلو میچسباند و از دانش آموزان میخواهد ...