طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس4: برگی از تاریخ زمین (فسیل)

دانشآموزان از قبل در مورد چگونگی تشکیل سنگ رسوبی مطالبی میدانند. برای وارد شدن به این درس از آن استفاده میکنیم. برای اجرای فعالیتهای این فصل، معلم باید دانشآموزان را گروه بندی کرده و به اعضای گروه مسئولیتی واگذار کند.
در این درس ابتدا یک موقعیت برای شروع آموزش در نظر گرفته شده است. از آنجا که رویکرد این درس، کاوشگری است، میتوان با قرار دادن دانشآموزان در این شرایط در ذهن آنان ایجاد سوال نمود و تدریس را آغاز کرد.
به طوری که خبر (فسیل ماهی متعلق به هفت میلیون سال پیش در تبریز کشف شد) برای آغاز فرایند کاوشگری منظور شده است. در این درس تأکید بر کار گروهی، ایجاد هم فکری و رفاقت در بین دانشآموزان میباشد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ آشنایی دانشآموز با نحوهی بررسی و چگونگی تحصیل اطلاعات از فسیل.
✅ آشنایی دانشآموز با تفاوت فسیلها و تفاوت اطلاعات حاصل از آنها.
✅ آشنایی دانشآموز با نقش فسیلها در جمعآوری اطلاعات دربارهی گذشتهی زمین.
✅ آشنایی دانشآموز با مشاهده و جمعآوری اطلاعات.
✅ آشنایی دانشآموز با فواید اثرات به جامانده از جانداران.
هدیه این محصول : طـرح درس علوم تجربـی پایه پنجم، درس رنگین کمان - طرح درس مبحث بکارید و بخورید