اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس8: کارها آسان می شود(1)، اهرم ها
عنوان درس8 کتاب علوم تجربی پایه پنجم، کارها آسان می شود(1) بوده و در آن به مبحث اهرم ها پرداخته شده است. اهرم یک میله یا جسم سخت است که حول یک نقطه ثابت میچرخد و برای انجام کارها از آن استفاده میکنیم. برای تدریس این درس، با پرسیدن سوالاتی ساده شروع کنید تا ذهن دانشآموزان را درگیر کنید. مثلاً: تا حالا شده بخواهید یک سنگ بزرگ را جابجا کنید ولی نتوانید؟ چه راهی به ذهنتان می&zwnj ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس3: انرژی، نیاز هر روز ما
با یک سوال انگیزشی شروع کنید. مثلاً: بچهها، فکر میکنید اگر انرژی وجود نداشت، چه اتفاقی میافتاد؟ از دانشآموزان بخواهید مثالهایی از کارهایی که روزانه انجام میدهند و نیاز به انرژی دارند، بیان کنند. به زبان ساده مفهوم انرژی را توضیح دهید: انرژی یعنی توانایی انجام کار. هر چیزی که باعث حرکت، گرم شدن، روشن شدن یا ایجاد صدا شود، انرژی دارد. با استفاده از مثاله ...
طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس6: ای وطن
این طرح درس در سه مرحله(قبل از تدریس، حین تدریس و بعد از تدریس) برنامه ریزی شده است. قبل از هر چیز، خودتان به طور کامل متن درس را بخوانید و درک کنید. به تصاویر و سایر عناصر بصری درس دقت کنید. این عناصر میتوانند به درک بهتر مطلب کمک کنند. بسته به نیاز، وسایل کمکآموزشی مناسب تهیه کنید. فعالیتهایی طراحی کنید که دانشآموزان را درگیر درس کند و یادگیری را برایشان لذت ...
طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس6: سرود ملی
برای تدریس درس سرود ملی، میتوانید از روشهای متنوعی استفاده کنید تا هم جذاب باشد و هم دانشآموزان به خوبی با مفهوم و ارزش این سرود آشنا شوند. در این طرح درس به این روش ها پرداخته شده است. قبل از شروع، از دانشآموزان بپرسید که آیا سرود ملی را شنیدهاند؟ چه احساسی نسبت به آن دارند؟ چرا سرود ملی برای یک کشور مهم است؟ یک ویدئوی کوتاه از اجرای سرود ملی در یک مراسم رسمی پخش ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی ششم، فصل4: تقارن و مختصات
برای تدریس مبحث تقارن و مختصات ریاضی ششم، میتوان از روشهای متنوع و جذابی استفاده کرد که درک عمیق و ماندگاری را در دانشآموزان ایجاد کند. در اینجا یک روش پیشنهادی گام به گام ارائه میشود. یادآوری مفاهیم پایه: مرور مفاهیم قبلی مانند اشکال هندسی، خط، نقطه، زاویه. پرسش شفاهی از دانشآموزان دربارهی اشکال متقارن و نامتقارن در محیط اطرافشان. ایجاد انگیزه: ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل1: معرفی میلیون
قبل از شروع درس جدید، حتماً یک یادآوری و مرور از مفاهیم قبلی (مانند جدول ارزش مکانی، هزار، صد هزار) داشته باشید. این کار باعث میشه دانشآموزان آمادگی ذهنی بیشتری برای یادگیری مفهوم جدید داشته باشند. از مثالهای ملموس و قابل درک برای دانشآموزان استفاده کنید تا مفهوم میلیون رو براشون روشن کنید. مثلاً: تصور کنید یک میلیون دکمه، یک میلیون برگ درخت، یا یک میلیون مورچه! با طرح سوالات ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم، درس5: شتربان با ایمان
در این درس در قالب یک داستان دانش آموزان ضمن آشنایی با موضوع تولی و تبری و برخی از مصادیق آن؛ با استناد به آیات قرآن، تولی و تبری را به عنوان یکی از وظایف مسلمانان قلمداد مینمایند. این درس با تأکید بر مسئله تولی و تبری به دنبال توجه دادن مخاطبان به این مطلب است که هرچند ممکن است ما فردی ظالم و ستمگر نباشیم، اما اگر در قلب خود ظالمی را دوست داشته باشیم و یا به نوعی به او یاری و کمک رسانیم و ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی ششم، فصل4: دوران
فصل4 کتاب ریاضی ششم، شامل چهار درس است. درس دوم به مفهوم تقارن چرخشی میپردازد. دانش آموزان چرخش 180 درجه را میشناسند و همچنین چرخش 90 درجه را درک کردهاند. همان طور که مشاهده میکنید درس دوم با یک بخش پیش سازمان دهنده آغاز شده سپس وارد فعالیت شده است. از این بخش میتوان در جهت ایجاد انگیزه و آمادگی ذهنی دانش آموزان برای ارتباط بامفهوم درس دوران استفاده کنید. هنگام ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم، درس8: دست در دست دوست
داستان درس، شرح واقعه ملاقات علامه حلی با امام زمان(عج) است. ایشان در ابتدای ملاقات، نمیدانسته با چه کسی همراه و هم زبان شده اما موفق شده سؤالات خود را با امام زمان(عج) در میان بگذارد و پاسخ بگیرد. پاسخهای شگفتی که تنها از یک نفر میتوان شنید کسی که آگاهی او از جنس و به اندازه اطلاعات دیگران نیست، جامع علوم است و از همه چیز همان گونه که هستند، خبر دارد. این درس ضمن اشاره ب ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم، درس9: دوران غیبت
دانش آموزان در این درس با جانشینان امام زمان(عج) از عصر غیبت تا امروز آشنا میشوند. همچنین، با توجه به اهمیت موضوع مسئله انتخاب مرجع تقلید، چگونگی این امر مطرح شده و به صورت اشارهای و کوتاه، از احکام دینی بحث میشود. در درس به این نکته توجه شده که ظهور امام زمان(عج) بستگی به خواست خدا و آمادگی مردم دارد. یعنی یکی از شرایط ظهور آن حضرت آماده شدن مردم برای پذیرش ایشان است. ما بای ...