اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس20: وزیران کاردان، شهرهای آباد
برای شروع تدریس درس وزیران کاردان، شهرهای آباد با استفاده از نقشه ایران، مناطق شمال شرقی ایران آن دوره را نشان دهید و برای دانش آموزان توضیح دهید که در این نواحی مردمی زندگی میکردند که کار اصلیشان دامداری بود و از قبایل ترک بودند. آنها به ایران رفت و آمد میکردند و به علت روحیه جنگاوری و سلحشوری و استعدادهای خود به دربار پادشاهان نفوذ کردند و به مقامات مهمی چون فرماندهی لش ...
طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس12: دوستی/ مشاوره
روش پیشنهادی برای تدریس این درس، روش اعضای گروه در نظر گرفته شده است: در روش تدریس اعضای گروه، لازم است به این نکتهها توجه کنیم: الف) متنی که تدریس میشود، قابل تقسیم به بخشهای مستقل باشد و بخشهای آن از نظر حجم و دشواری تقریباً با یکدیگر برابر باشند. ب) بخشهای مستقل هر درس، تعداد اعضای گروه را مشخص میکند. پ) هر یک از شرکت کنندگان، بخشهای ...
طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس 11: نقشِ خردمندان
روش پیشنهادی برای تدریس درس نقشِ خردمندان ، روش کاوشگری می باشد. این روش، کودکان کنجکاو و آماده رشد را در مسیر مناسبی برای به کارگیری نیرو و توانشان قرار میدهد. هدف عام این روش، کمک به پدیدآیی نظم ذهنی و مهارتهای لازم برای پرسش و پاسخ گویی به سؤالهایشان است. با این روش، دانش آموزانی پرورش مییابند که به طور مستقل و با روش نظام داری به کاوشگری میپردازند ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی چهارم، درس 15: کوهها و دشتهای زیبا
عنوان درس 15 کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم دبستان کوهها و دشتهای زیبا میباشد. با توجه به اینکه جغرافیا علم مشاهده است و تجربیات ملموس و دست اول مهمترین و بهترین عنصر یادگیری کودکان دوره ابتدایی است، بهتر است دانش آموزان را برای یک اردوی تفریحی نیم روزه، به یک منطقه طبیعی ببرید و کوه و دشت، سرزمینهای مرتفع و کم ارتفاع و شیب دامنهها را به آنها نشان دهید. در این ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم ، درس14: راز موفقیت
همانگونه که از عنوان درس پیداست، دانش آموزان در این درس ضمن آشنایی با عوامل موفقیت و موانع آن، با تأکیدات دین بر نقش تلاش و کوشش برای رسیدن به موفقیت آشنا میشوند. پیشنهاد میشود با توجه به پیمانهای بودن آموزش درس هدیههای آسمان، در صورت امکان این درس را در آستانه زمان برگزاری مسابقات یا المپیادها، تدریس نمایید. برای شروع تدریس میتوانید واژه موفقیت را بر تابلوی کلاس ...
طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس 15: میوهی هنر
پیشنهاد می شود درس میوهی هنر از روش تدریس کارایی گروه تدریس شود. در روش تدریس کارایی گروه این نکتهها مورد توجه قرار میگیرد: نخست اینکه دو فکر یا بیشتر بهتر از یک فکر است و همه میتوانند از یکدیگر یاد بگیرند. دوم آنکه روش تدریس گروهی مورد علاقه دانش آموزان است و از خود، توجه بیشتری به فرایند تدریس نشان میدهند. پیش از آغاز فعالیتهای گروهی، ضمن مطالعه هدف ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس10: در ساحل دجله
در درس در ساحل دجله تلاش شده درحد امکان دانش آموزان با ابعادی از شخصیت تابناک امام هادی(ع) در قالب سفرنامه زیارتی یکی از دانش آموزان آشنا شوند. همچنین ضمن احساس علاقه و ادای احترام به امام هادی(ع) برای الگوگرفتن از زندگی و اخلاق و رفتار ایشان تلاش کنند. برای شروع، میتوانید از متن درس استفاده کنید. با توجه به ساختار داستانی درس، از روش بارش فکری استفاده و درس را تدریس کنید. ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی پنجم، درس22: بازسازی ویرانه ها
دانش آموزان در جلسه قبل با علل حمله مغول توسط چنگیز، هلاکو و تیمور و شرایط پس از آن آشنا شدهاند. نمودار خط زمان این درس را بر روی یک مقوای بزرگ ترسیم نمایید و به دیوار کلاس نصب کنید تا در طی زمان باقی مانده از سال تحصیلی آن را ببینند و به تدریج نظم و توالی حمله مغولها و سلسلههای ایلخانیان و تیموریان را یاد بگیرند. به دانش آموزان تأکید کنید که برخلاف مغولان که باعث ویرانی ایران ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل3: محاسبههای تقریبی
هدف اولین فعالیت درس محاسبههای تقریبی مشخص کردن رقم تقریب مورد نظر است، پیش از این به این صراحت رقم مورد نظر بیان نمیشد. انتظار میرود وقتی میگوییم با تقریب رقم صدگان، دانش آموز متوجه شود که باید بسته هاي 100 تایی درست کند و یا 100 تا 100 تا بشمارد و یا روي عدد، تقسیم بندي را صدتایی انجام دهد. در کار در کلاس نیز همین موضوع تمرین شده است. در فعالیت دوم قصد داریم دانش آمو ...
طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس17: ستارهی روشن
پس از خواندن درس فرهنگ، که نثری کهن دارد، میتوان به ترتیب زیر از روش روشن سازی طرز تلقی بهره جست: جملاتی ناقص درباره پیام درس و اهمیت فرهنگ توسط معلّم مطرح میگردد و دانش آموزان با تکمیل جملات، طرز تلقی خود از فرهنگ را بیان میکنند. سپس دانش آموزان به صورت گروهی طرز تلقی خود را ارزیابی میکنند... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده ش ...