پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس10: عطّار و جلال الدّین محمّد
پیشنهاد می شود تدریس درس عطّار و جلال الدّین محمّد از روش ایفای نقش، نمایشی و کارایی گروه انجام گیرد. بخش نخست این درس را میتوان با روش نمایشی در کلاس اجرا کرد.
نکات لازم در خصوص تدریس:
1- به تعداد شخصیتهای داستان، چند نفر از دانش آموزان مشخص شوند تا به ایفای نقش بپردازند.
2-با بهره گیری از امکانات ساده، میتوان شخصیتها را حسّی تر و ملموس تر ساخت. مثلا با استفاده از صورتکها، عکسها و... این کار امکان پذیر است.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف آموزشی:
✅ آشنایی دانش آموزان با داستانی از کودکی مولانا ✅ ایجاد علاقه در فراگیران به علم اندوزی، مطالعه و کتاب خوانی ✅ آشنایی دانش آموزان با مثنوی و آثارش ✅ تقویت روحیه همکاری در فراگیران ✅ تقویت تفکر خلاق و انتقادی ✅ آشنایی با قالب مثنوی و نمونههای آن
هدیه این محصول : طرح درس فارسی ششم، تدریس درس شهدا خورشیدند - طرح درس تدریس آداب مطالعه
روش پیشنهادی برای تدریس درس شهدا خورشیدند مبتنی بر بیان فکر در نظر گرفته شده است. این روش دو بعُد اساسی دارد: شناختی و اجتماعی دانش آموزان به صورت انفرادی و گاه به صورت گروهی فکر خود را بیان میکنند و میکوشند دیگران را هم از آنچه در ذهنشان میگذرد آگاه سازند. دانش آموزان در این دو بعُد، هم از نظر فکری و هم از لحاظ اجتماعی پرورده میشوند. در این قسمت، طرح درس و ...
این درس به بررسی ویژگی های دوست خوب و انتخاب شایسته دوست و همچنین برشماری خصایل دوست شایسته می پردازد. که یکی از مهم ترین دغدغه های کودکان و نوجوانان است و همچنین فواید قصّه خوانی و شنیدن قصّه را مطرح می سازد . تدریس درس از طریق بحث گروهی انجام می شود. برای این کار دو مرحله را باید در نظر گرفت. مرحلۀ اوّل: آمادگی و برنامه ریزی ، مرحلۀ دوم: روش اجرای بحث گروهی اهداف و انتظارات این درس به ...