اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس10: عطّار و جلال الدّین محمّد
پیشنهاد می شود تدریس درس عطّار و جلال الدّین محمّد از روش ایفای نقش، نمایشی و کارایی گروه انجام گیرد. بخش نخست این درس را میتوان با روش نمایشی در کلاس اجرا کرد. نکات لازم در خصوص تدریس: 1- به تعداد شخصیتهای داستان، چند نفر از دانش آموزان مشخص شوند تا به ایفای نقش بپردازند. 2- با بهره گیری از امکانات ساده، میتوان شخصیتها را حسّی تر و ملموس تر ساخت. مثلا با اس ...
طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس15: کاجستان
پیشنهاد می شود تدریس درس کاجستان از روش ایفای نقش انجام شود. در این روش، فرد یا افرادی موضوعی را به صورت نمایش کوتاه اجرا میکنند. دانش آموزانی که در صحنه نمایش به ایفای نقش میپردازند، معمولاً یکدیگر را مخاطب قرار میدهند و گفت وگوهایی بین خود آنها رد و بدل میشود. صحنه اجرای نمایش باید طوری سامان داده شود که همه دانش آموزان بتوانند ایفای نقش را ببینند. همچنین آنان باید بلند ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل4: اندازه گیری طول
عنوان فصل4 کتاب ریاضی چهارم دبستان اندازه گیری می باشد. در ابتدای این فصل مفهوم زاویه و نامگذاری آن مطرح، سپس لزوم استفاده از واحد برای اندازه گیری زاویهها آموزش داده شده و ضمن آن واحد درجه و ابزار نقاله و نحوه استفاده از آن تدریس میشود. پس از آن ضمن آنکه نحوه محاسبه جمع و تفریق زمانها به صورت ذهنی و به کمک رسم شکل آموزش داده میشود، واحد ثانیه برای اندازه گیری زمان ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی چهارم، درس16: آب و هوا
عنوان درس 16 کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم دبستان آب و هوا میباشد. معلمان گرامی، لطفا مطالب این درس را که کاملاً جنبۀ عملی دارد به مطالب حافظهای تبدیل نکنید. خواندن دماسنج، درست کردن باران سنج، ثبت وضعیت هوا در جدول، خواندن نمودار، ترسیم نمودار، از مهارتهای عمدهای است که باید به طور عملی تمرین و تکرار شود. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل ...
طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس11: شهدا خورشیدند
روش پیشنهادی برای تدریس درس شهدا خورشیدند مبتنی بر بیان فکر در نظر گرفته شده است. این روش دو بعُد اساسی دارد: شناختی و اجتماعی دانش آموزان به صورت انفرادی و گاه به صورت گروهی فکر خود را بیان میکنند و میکوشند دیگران را هم از آنچه در ذهنشان میگذرد آگاه سازند. دانش آموزان در این دو بعُد، هم از نظر فکری و هم از لحاظ اجتماعی پرورده میشوند. در این قسمت، طرح درس و ...
طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس 16: وقتی بوعلی، کودک بود
روش پیشنهادی برای تدریس درس وقتی بوعلی، کودک بود روش کاوشگری و ایفای نقش می باشد. برای تدریس، چهار گام در نظر گرفته شده است. گام اوّل: ارائه یک موقعیت پرسش برانگیز، معمّا گونه، مهیّج و غیرمعمول یا عادت شکن، شروع خوبی برای الگوی کاوشگری است. برای ایجاد این موقعیت، باید سطح اطلّاعات علمی دانش آموزان را در نظر داشته باشید و از ... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل ...
طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس 13: روزی که باران می بارید
تدریس درس روزی که باران می بارید از روش بحث گروهی انجام می شود. روش بحث گروهی، گفت وگویی است سنجیده و منظّم درباره موضوعی خاص که مورد علاقه مشترک شرکت کنندگان است. کاربستِ بحث گروهی به مهارت و توانمندی معلّم نیاز دارد تا بتواند به موقع از انحراف بحث به مسائل دیگر جلوگیری کند و قدرت تصمیم گیری و مدیریت زمان هم داشته باشد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس21: استعمار چیست؟
استعمارگران به شیوههای گوناگون عمل میکنند و در کشور ما نیز نفوذ داشتهاند. از سوی دیگر از بین مردم، همواره شخصیتهایی ظهور کردهاند که با سیاستهای استعماری مخالفت نموده، در این راه حتی جان خود را از دست دادهاند. در فصل یازده کتاب مطالعات اجتماعی ششم، دانش آموزان با مطالعه و بررسی مبارزات این قهرمانان، به الگو قرار دادن ویژگیهای این شخصیتها و پی ...
طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس14: شجاعت
معلم بعد از سلام و احوالپرسی با دانش آموزان و حضور و غیاب آنان برای این مرحله ابتدای کلاس نام امام حسین (ع) را آورده و از بچهها میخواهد که دربارهی این امام چند جمله بگویند و بعد از آن نام امام خمینی را آورده و از بچهها کمک میگیرد تا مطالبی را نیز در مورد آن گفته شود و این بحثها را طوری معلم جهت میدهد تا به موضوع درس نزدیک شود. همچنین می توان با ا ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی چهارم، درس21: تقویم
عنوان درس 21 کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم دبستان تقویم میباشد . در روز تدريس، تعدادی تقويم با خود به کلاس بياوريد. توجه دانش آموزان را به انواع تقويمها جلب کنيد و از آنها بخواهيد تقويم هايی را که با خود آوردهاند روی ميز بگذارند. توضيح دهيد تقويمها ممکن است روميزی، ديواری، جيبی و سررسيد باشند... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 6 صفحه ای آو ...