پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس 20: مطالعهی موردی
جمهوری اسلامی ایران بعد از چین و روسیه بیشترین تعداد همسایگان را دارد که از این تعداد با ٨ کشور از طریق دریا و ٧کشور از طریق خشکی همسایه میباشد.
به طور کلی مرز ابزار پایه و اولیه قلمرو حاکمیتی یک دولت سرزمین است و مفهوم مرز برای اثبات حاکمیت و روابط آن با کشورها و دولتهای دیگر لازم و ضروری است.
در این فصل(ایران و همسایگان) دانش آموزان با مفهوم و اهمیت و انواع مرز آشنا میشوند و با بررسی برخی ویژگیهای کشورهای همسایه به مقایسه آنها میپردازند.
در این قسمت طرح درس و روش تدریس درس مطالعهی موردی به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف و انتظارات:
✅ اهمیت مرز را بشناسند و انواع مرزها را روی نقشه نمایش دهند. ✅ شرایط و چگونگی ورود و خروج از کشور را بنویسند و مقررات آن را بیان نمایند. ✅ شباهتها و تفاوتهای ما و کشورهای همسایه را ثبت و مقایسه نمایند. ✅ دلایل خود برای سفر به یک کشور همسایه را بیان کنند. ✅ نامهای به دوست فرضی در کشور همسایه بنویسند و کشور خود را معرفی کنند. ✅ دربارۀ کشورهای همسایه از منابع مختلف اطلاعاتی گردآوری کنند و نمایش دهند.
هدیه این محصول : طرح درس اجتماعی ششم، درس استعمار چیست؟ - طرح درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد.
روش پیشنهادی برای تدریس درس رنجهایی کشیدهام که مپرس روش واحد کار (پروژه) و بحث و گفتگو در نظر گرفته شده است. در این روش دانش آموزان به صورت گروهی یا فردی به جمع آوری اطلاعات راجع به علی اکبر دهخدا و کارها و خدماتی که انجام داده است و همچنین در مورد لغت نامه دهخدا میپردازند. در مرحله بعد اطلاعات را دسته بندی مینمایند. سپس بر اساس اطلاعات گردآوری شده گزارشی مینوی ...
استعمارگران به شیوههای گوناگون عمل میکنند و در کشور ما نیز نفوذ داشتهاند. از سوی دیگر از بین مردم، همواره شخصیتهایی ظهور کردهاند که با سیاستهای استعماری مخالفت نموده، در این راه حتی جان خود را از دست دادهاند. در فصل یازده کتاب مطالعات اجتماعی ششم، دانش آموزان با مطالعه و بررسی مبارزات این قهرمانان، به الگو قرار دادن ویژگیهای این شخصیتها و پی ...