اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس17: ستارهی روشن
پس از خواندن درس فرهنگ، که نثری کهن دارد، میتوان به ترتیب زیر از روش روشن سازی طرز تلقی بهره جست: جملاتی ناقص درباره پیام درس و اهمیت فرهنگ توسط معلّم مطرح میگردد و دانش آموزان با تکمیل جملات، طرز تلقی خود از فرهنگ را بیان میکنند. سپس دانش آموزان به صورت گروهی طرز تلقی خود را ارزیابی میکنند... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده ش ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل6: مساحت لوزی و ذوزنقه
بعد از آماده شدن وسایل و شرایط کلاسی جهت تدریس درس مساحت لوزی و ذوزنقه فعالیتهای زیر انجام میپذیرد. به بچهها می گوییم: این جلسه میخواهیم رابطه نحوه محاسبه کردن مساحت لوزی را به دست آوریم به همین منظور من در اختیار هر گروه یک مستطیل مقوایی قرار میدهم. از شما میخواهم گروهها را تشکیل دهید و بعد از دریافت مستطیل اندازه دقیق طول و عرض این مستطیل را باخط کش ا ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس 20: مطالعهی موردی
جمهوری اسلامی ایران بعد از چین و روسیه بیشترین تعداد همسایگان را دارد که از این تعداد با ٨ کشور از طریق دریا و ٧ کشور از طریق خشکی همسایه میباشد. به طور کلی مرز ابزار پایه و اولیه قلمرو حاکمیتی یک دولت سرزمین است و مفهوم مرز برای اثبات حاکمیت و روابط آن با کشورها و دولتهای دیگر لازم و ضروری است. در این فصل(ایران و همسایگان) دانش آموزان با مفهوم و اهمیت و انواع مرز آشنا میش ...
طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس10: نامِ نیکو
روش تدریس پیشنهادی: هر درس را میتوان به چند شیوه، آموزش داد. به همین سبب از عنوان پیشنهاد ی بهر ه گرفته شده است و معمولاً در هر درس، یک روش به صورت پیشنهادی نوشته شده است. امّا همکاران گرامی، در انتخاب و کاربست روش، آنچه را صلاح دانش آموزان و متناسب با بافت فرهنگی و همسو با میزان پیشرفت تحصیلی کلاس آنان است، برخواهند گزید. در این درس دو روش تشریح میگردد: روش قضاوت عملکرد و روش کارا ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی چهارم، درس 5: زندگی در شهر و روستا
برای شروع تدریس درس زندگی در شهر و روستا ، تصاویری از شهر و روستا با خود به کلاس ببرید. دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کرده و عکسها را بین آنها توزیع کنید و از آنها بخواهید که عکسها را با هم مقایسه کنند و تفاوتها و شباهتهای آنها را بیان کنند. مقایسه شهر و روستا و عشایر و بیان تفاوتها، شباهتها، بیان مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ، پیدا کردن استان محل زندگی ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل2: شناخت کسرها
هدف اصلی این درس، شناخت کسرهاي منفصل است. در کلاس هاي دوم و سوم تمام کسرهاي مطرح شده، مربوط به کمیت هاي متصل است. در این درس براي اولین بار کسرهاي منفصل مطرح میشود. ویژگی کمیت هاي منفصل این است که واحد، نقش پررنگی ایجاد میکند. توصیه میشود در این درس به مفهوم واحد، تأکید زیادي داشته باشید. همیشه توجه دانش آموزان را به واحد جلب کنید تا با مسئله هاي مختلف مطرح شده، درك آنها ا ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی پنجم، درس 21: کشورگشایان بیرحم
در ابتدای تدریس درس کشورگشایان بیرحم، توجه دانش آموزان را به گستردگی وسعت ایران در زمان خوارزمشاهیان و همسایگی آن با مغولستان جلب کنید. نمایش عروسکی را در صورت در اختیار داشتن امکانات پخش کنید. دانش آموزان را به نقشه کتاب متوجه کنید و توضیح دهید که مغولها افرادی بیابانگرد بودند که به علت آب وهوای سرد و خشک و کمبود غذا به کاروانها و یا سرزمینهای دیگر حمله کرده و آنها را غ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل3: تقسیم و بخش پذیری
درس تقسیم و بخش پذیری را با طرح مسئله هاي مربوط به تقسیم آغاز کنید. فعالیت هاي این درس به همین موضوع میپردازد و هدف بیان اجزاء تقسیم و درك رابطه هاي درستی تقسیم است. توصیه میشود از طرح تقسیمهایی که در یک مرحله به پایان نمیرسد براي تشخیص بخش پذیري استفاده نکنید تا چالشی برای دانش آموزان پیش نیاید. همچنین... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 5 ...
طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس 9: نام آوران دیروز، امروز، فردا
روش پیشنهادی برای تدریس این درس، روش پیش سازمان دهنده است. مقصود از روش پیش سازمان دهنده این است که با بهره گیری از شگردها و روشهایی، به کمک آموختههای پیشینی فراگیران، زمینه سازی ذهنی می کنیم تا ذهن و فکر آنها در مسیر یادگیری جدید سازماندهی گردد. در این روش، دانش آموزان فقط شنونده و اثرپذیر و منفعل نیستند، زیرا پیش سازمان دهندههای ارائه شده از سوی معلّمان، سبب می شود ذهن یادگیر ...
طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس9: رنجهایی کشیدهام که مپرس
روش پیشنهادی برای تدریس درس رنجهایی کشیدهام که مپرس روش واحد کار (پروژه) و بحث و گفتگو در نظر گرفته شده است. در این روش دانش آموزان به صورت گروهی یا فردی به جمع آوری اطلاعات راجع به علی اکبر دهخدا و کارها و خدماتی که انجام داده است و همچنین در مورد لغت نامه دهخدا میپردازند. در مرحله بعد اطلاعات را دسته بندی مینمایند. سپس بر اساس اطلاعات گردآوری شده گزارشی مینوی ...