پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس 9: نام آوران دیروز، امروز، فردا
روش پیشنهادی برای تدریس این درس، روش پیش سازمان دهنده است. مقصود از روش پیش سازمان دهنده این است که با بهره گیری از شگردها و روشهایی، به کمک آموختههای پیشینی فراگیران، زمینه سازی ذهنی می کنیم تا ذهن و فکر آنها در مسیر یادگیری جدید سازماندهی گردد.
در این روش، دانش آموزان فقط شنونده و اثرپذیر و منفعل نیستند، زیرا پیش سازمان دهندههای ارائه شده از سوی معلّمان، سبب می شود ذهن یادگیرندگان به تکاپو وادار گردد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ آشنایی با فرهنگ مقاومت و دفاع از میهن ✅ آشنایی با برخی از مفاخر و مشاهیر از جمله شهدای هسته ای ✅ تقویت پشتکار و صبر و شکیبایی ✅ تقویت درک متن و سواد خواندن ✅ تقویت مهارت املانویسی و نگارش ✅ تثبیت مهارت شنیداری و قصّه گویی ✅ آشنایی با اجزای جمله و توجّه به کاربرد جملههای گسترش یافته و صحیح
هدیه این محصول : طرح درس فارسی پایه پنجم، تدریس درس کاجستان - طرح درس وقتی بوعلی کودک بود
پیشنهاد می شود تدریس درس کاجستان از روش ایفای نقش انجام شود. در این روش، فرد یا افرادی موضوعی را به صورت نمایش کوتاه اجرا میکنند. دانش آموزانی که در صحنه نمایش به ایفای نقش میپردازند، معمولاً یکدیگر را مخاطب قرار میدهند و گفت وگوهایی بین خود آنها رد و بدل میشود. صحنه اجرای نمایش باید طوری سامان داده شود که همه دانش آموزان بتوانند ایفای نقش را ببینند. همچنین آنان باید بلند ...
روش پیشنهادی برای تدریس درس وقتی بوعلی، کودک بود روش کاوشگری و ایفای نقش می باشد. برای تدریس، چهار گام در نظر گرفته شده است. گام اوّل: ارائه یک موقعیت پرسش برانگیز، معمّا گونه، مهیّج و غیرمعمول یا عادت شکن، شروع خوبی برای الگوی کاوشگری است. برای ایجاد این موقعیت، باید سطح اطلّاعات علمی دانش آموزان را در نظر داشته باشید و از ... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل ...