اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل3: یادآوری شکلهای هندسی
ابتدا با فعالیتهای دست ورزی از دانش آموزان خواسته میشود با شابلون طرح بزنند، برش داده و آنها را روی هم سوار کنند و اشکال دیگر بسازند. معلم از آنها میخواهد که با مهارت کلامی خصوصیات اشکال را بیان نمایند و آنها را در گروهها مقایسه نمایند. تفاوتها و شباهتها را بیان نمایند. به کمک صفحه نقطه یابی، نقطهها را به هم وصل نمایند و اشکال هندسی ر ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس10 : نیرو، همه جا(2)
در این درس دانش آموزان از طریق انجام دادن فعالیتها و آزمایشها نیروهایی که بدون تماس به جسمی به آن اعمال میشود را مشاهده و تجربه میکنند مثل نیروی بین دو آهنربا و نیروی کشش زمین که به همه اجسام وارد میشود. در انتها دانش آموزان از طریق تجربه کردن پی میبرند اگر نیروی کافی برای بلند کردن اجسام سنگین نباشد میتوانند به کمک یک میله و تکیه گاه به راحتی آنها ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل7: انتخاب نمودار
ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺩﺍﻳﺮﻩ ﺍي ﺭﺍ ﻛﻪ ﺭﻭي ﺳﺎﻋﺖ ﺗﺮﺳﻴﻢ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﻔﺘﮕﻲ ﺑﻌﻀﻲ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﺱ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺳﺘﻮﻧﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺗﺼﻮﻳﺮي ﻛﻨﻨﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺩﻭ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻛﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﻥ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺩﻫﻨﺪ. ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ ﺑﺮﺍي ﺁﻥ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻛﺪﺍﻡ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ. در این قسم ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس14: از گذشته تا آینده
در این درس تلاش شده دانش آموزان با یکی دیگر از تأثیرات فناوری و زندگی بشر یعنی روشهای نگهداری مواد غذایی آشنا شده، مسیر تغییر و تکامل آن را در طول تاریخ بشناسد و با برقراری ارتباط بین امکانات گذشته و حال، آینده را پیش بینی کنند و برای حل مسائل آن، راه حل پیشنهاد نمایند. دانش آموزان در فرایند این درس میتوانند آنچه را که در مورد فناوری روشهای نگهداری مواد غذایی فرا گرفتهاند ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس12: سخن آسمانی
قرآن در یکی از ظلمانی ترین دورههای زندگی بشر، یعنی در عصر جاهلیت، همچون مشعلی فروزان تابید تا انسان را از تاریکیهای جهل و نادانی رها کند و در دریایی از رحمت و برکت و نور، غوطه ور سازد. در درس سخن آسمانی تلاش شده تا دانش آموز ضمن آشنایی بیشتر با کتاب آسمانی خود و اینکه قرآن آن قدر زیباست که حتی سران و بزرگان کفار نمیتوانستند از شنیدن آیات زیبای آن خودداری کنند، به خواندن و ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس15 : همسفر ناشناس
در روز چهارم شعبان، 38 سال پس از هجرت رسول گرامی اسلام(ص) فرزندی پاک در مدینة النبی به دنیا آمد. نام او علی بود که بعدها به زین العابدین و سجاد مشهور گشت. داستان متن درس را برای دانش آموزان بخوانید. خواندن متن درس با لحنی مناسب و رسا در میزان درک کودکان تأثیر فراوانی دارد. ساختار داستانی متن درس، امکان برقراری رابطهای مناسب با کودکان و شروع یک گفت وگوی مؤثر با آنان را فراهم میآ ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس8 : چرا با هم همکاری میکنیم؟
بهترین شروع برای این درس، انجام فعالیت عملی آغاز درس است. اردو یا مراسمی را برای بچّهها اجرا کند. اگر محدودیتهایی برای بردن بچّهها به یک پارک یا ناحیه خوش آب و هوا دارید، میتوانید یک برنامه صبحانه یا ناهار در مدرسه را تدارک ببینید. بچّهها را به چند گروه تقسیم کنید. به هر گروه یک مسئولیت بدهید. مانند پهن کردن سفره، چیدن وسایل و خوراکیها روی سفره، پذیرایی از هم ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل6: جمع و تفریق عددهای سه رقمی
معلمان گرامی برای ایجاد انگیزه چه بهتر است با آوردن چرتکهای به سرکلاس و انداختن مهره و حلقههای رنگی درون میلههای یکی، ده تایی و صدتایی و اضافه ساختن مهره شروع به فعالیت کنند و عدد حاصل از جمع دو عدد دو رقمی و یا جمع سه رقمی را بیان نمایند تا به جمع دو عدد سه رقمی و ساخت دو عدد سه رقمی روی چرتکه و جمع آنها با یکدیگر پی ببرند. با این مهارت دست ورزی در جمع و یا تفریق و برداش ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس13: هر کدام جای خود(2)
در ادامه درس قبل، دانش آموزان در این درس با برخی ویژگیهای مهم خزندگان، پرندگان و پستانداران آشنا میشوند. ویژگیهای خزندگان و پرندگان به صورت مقایسهای با هم ارائه شدهاند. این ویژگیها شامل اندام تنفسی و حرکت، دفاع در برابر دشمن، پوشش بدن و نحوه تولید مثل و مراقبت از فرزندان است. دانش آموزان با ویژگیهای گفته شده در پستانداران نیز آشنا میشوند. آنان در ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس 17: از خانه محافظت کنیم
معلم میتواند برای تدریس این درس در روزهای قبل از تدریس یا موسساتی مانند اداره برق و یا آتش نشانی... تماس بگیرد و فیلمهای کوتاه یا پوستر و بروشورهایی برای کلاس تهیه کند همچنین میتواند در جلسهی بعد از تدریس یا همان روز ترتیب بازدید از یک مرکز آتش نشانی را فراهم آورد یا از کارشناسان دعوت کند. در این درس نیز هماهنگی با خانواده و همچنین آموزش خانواده برای رعایت نکات ایمنی الزا ...