اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس8 : جستوجو کنیم و بسازیم
شاداب و با انرژی وارد کلاس میشویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع میکنیم. توجه دانش آموزان را به تصویر صفحه عنوانی جلب میکنیم. از آنها میپرسیم در تصویر چه میبینید؟ هر کدام پاسخهای متفاوتی میدهند. آنها را راهنمایی میکنیم. ممکن است طبق راهنمای تدریس درس قبل ساخ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل4: آمادگی برای جمع و تفریق
عنوان فصل چهار کتاب ریاضی پایه دوم دبستان، عددهای سه رقمی میباشد. هدف از صفحه عنوان این فصل، آموزش و یادآوری عدد 100 و ورود به بحث عددهای سه رقمی اس ت. یکی از موضوعات این فصل، آمادگی برای جمع و تفریق می باشد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد. انتظار می&z ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس9 : نیرو، همه جا(1)
در این درس دانش آموزان با انجام دادن بازیها و کارهای مختلف و همچنین فعالیتهایی مشاهده و تجربه میکنند که برای به حرکت درآوردن اجسام باید آنها را هل بدهند یا بکشند وقتی جسمی را هل میدهند یا میکشند به آن نیرو وارد کردهاند. دانش آموزان پی میبرند که نیرو همه جا و در انجام تمام کارها حضور دارد آنها با انجام آزمایشهایی اثرهای نیرو، مثل نیرو سبب متوقف کردن ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل3: یادآوری شکلهای هندسی
ابتدا با فعالیتهای دست ورزی از دانش آموزان خواسته میشود با شابلون طرح بزنند، برش داده و آنها را روی هم سوار کنند و اشکال دیگر بسازند. معلم از آنها میخواهد که با مهارت کلامی خصوصیات اشکال را بیان نمایند و آنها را در گروهها مقایسه نمایند. تفاوتها و شباهتها را بیان نمایند. به کمک صفحه نقطه یابی، نقطهها را به هم وصل نمایند و اشکال هندسی ر ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس10 : نیرو، همه جا(2)
در این درس دانش آموزان از طریق انجام دادن فعالیتها و آزمایشها نیروهایی که بدون تماس به جسمی به آن اعمال میشود را مشاهده و تجربه میکنند مثل نیروی بین دو آهنربا و نیروی کشش زمین که به همه اجسام وارد میشود. در انتها دانش آموزان از طریق تجربه کردن پی میبرند اگر نیروی کافی برای بلند کردن اجسام سنگین نباشد میتوانند به کمک یک میله و تکیه گاه به راحتی آنها ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل7: انتخاب نمودار
ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺩﺍﻳﺮﻩ ﺍي ﺭﺍ ﻛﻪ ﺭﻭي ﺳﺎﻋﺖ ﺗﺮﺳﻴﻢ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﻔﺘﮕﻲ ﺑﻌﻀﻲ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﺱ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺳﺘﻮﻧﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺗﺼﻮﻳﺮي ﻛﻨﻨﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺩﻭ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻛﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﻥ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺩﻫﻨﺪ. ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ ﺑﺮﺍي ﺁﻥ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻛﺪﺍﻡ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ. در این قسم ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس14: از گذشته تا آینده
در این درس تلاش شده دانش آموزان با یکی دیگر از تأثیرات فناوری و زندگی بشر یعنی روشهای نگهداری مواد غذایی آشنا شده، مسیر تغییر و تکامل آن را در طول تاریخ بشناسد و با برقراری ارتباط بین امکانات گذشته و حال، آینده را پیش بینی کنند و برای حل مسائل آن، راه حل پیشنهاد نمایند. دانش آموزان در فرایند این درس میتوانند آنچه را که در مورد فناوری روشهای نگهداری مواد غذایی فرا گرفتهاند ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس12: سخن آسمانی
قرآن در یکی از ظلمانی ترین دورههای زندگی بشر، یعنی در عصر جاهلیت، همچون مشعلی فروزان تابید تا انسان را از تاریکیهای جهل و نادانی رها کند و در دریایی از رحمت و برکت و نور، غوطه ور سازد. در درس سخن آسمانی تلاش شده تا دانش آموز ضمن آشنایی بیشتر با کتاب آسمانی خود و اینکه قرآن آن قدر زیباست که حتی سران و بزرگان کفار نمیتوانستند از شنیدن آیات زیبای آن خودداری کنند، به خواندن و ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس15 : همسفر ناشناس
در روز چهارم شعبان، 38 سال پس از هجرت رسول گرامی اسلام(ص) فرزندی پاک در مدینة النبی به دنیا آمد. نام او علی بود که بعدها به زین العابدین و سجاد مشهور گشت. داستان متن درس را برای دانش آموزان بخوانید. خواندن متن درس با لحنی مناسب و رسا در میزان درک کودکان تأثیر فراوانی دارد. ساختار داستانی متن درس، امکان برقراری رابطهای مناسب با کودکان و شروع یک گفت وگوی مؤثر با آنان را فراهم میآ ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس8 : چرا با هم همکاری میکنیم؟
بهترین شروع برای این درس، انجام فعالیت عملی آغاز درس است. اردو یا مراسمی را برای بچّهها اجرا کند. اگر محدودیتهایی برای بردن بچّهها به یک پارک یا ناحیه خوش آب و هوا دارید، میتوانید یک برنامه صبحانه یا ناهار در مدرسه را تدارک ببینید. بچّهها را به چند گروه تقسیم کنید. به هر گروه یک مسئولیت بدهید. مانند پهن کردن سفره، چیدن وسایل و خوراکیها روی سفره، پذیرایی از هم ...