اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس3 : مواد اطراف ما
در این درس دانش آموزان ابتدا با حالت گازی ماده و کاربردهای آن در زندگی روزمره آشنا میشوند و مواد را بر اساس ویژگی به سه حالت جامد، مایع و گاز طبقه بندی میکنند سپس چگونگی تبدیل حالتهای جامد به مایع؛ مایع به جامد و مایع به گاز را با انجام آزمایش و فعالیتهای مناسب بررسی میکنند در پایان تعاریف ذوب، انجماد و تبخیر بیان میشوند. در عمومی ترین دسته بندی مواد به سه دست ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس4 : اندازه گیری مواد
برای شروع تدریس یک پارچ آب به هر گروه داده و از آنها میخواهیم میزان آب پارچ را با لیوانهای شخصی خود اندازه گیری کنند و علت تفاوت را بیان نمایند. با آوردن نمونهای از مایعات موجود در بازار، دانش آموزان را با مفهوم لیتر آشنا میکنیم. ظروفی با حجمهای متفاوت آب، به گروهها داده و از آنها میخواهیم حجم آب را تخمین بزنند. در ادامه ... در این قس ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس20 : خانهی شما کجاست؟
این درس مقدمات آموزش کروکی را فراهم می کند . برای شروع درس می توانید از پرسش های کتاب آغاز کنید. نشانی خانه تک تک دانش آموزان را بپرسید. دانش آموزان باید بتوانند نام خیابان، کوچه و شماره پلاک و طبقه خانه خود را بیان کنند . اکنون از بچّه ها بخواهید نشانی خود را روی یک کاغذ بنویسند با ذکر شهر، خیابان، کوچه و پلاک. با توجه به نشانی خانه که روی کاغذ نوشته اند، بگویند، دانستن این نشانی چه فایده ای ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس5 : آب مادهی با ارزش
در این درس، دانش آموزان ابتدا با چرخه آب به عنوان یک کل آشنا میشوند، سپس به مقایسه سطح آبها و خشکیهای روی زمین پرداخته میشود و در مورد تبخیر آبها و تهیه آب شیرین و چگونگی تشکیل ابر اشاره میشود. پرسشهای خود را مطرح کرده و سپس برای یافتن پاسخ پرسشها، وسیله میسازد یا تهیه میکند، به منابع مختلف مراجعه کرده و پس از انجام آزمایشها، گزار ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس6 : زندگی ما و آب
در این درس، دانش آموز، با نفوذپذیری آب در خاکهای مختلف، چگونگی تشکیل آبهای زیرزمینی و چگونگی تصفیه آب آشنا میشود و برای یافتن پاسخ پرسشهای کتاب و یا پرسشهایی که خود یا دوستانش طرح میکنند، به صورت فردی یا گروهی وسیله میسازند و یا مواد مورد نیاز را تهیه کرده و با استفاده از منابع مختلف و انجام فعالیتها گزارش کار خود را ارائه میدهد. پس از هر بار ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس5 : روز دهم
در طول تاريخ نهضتها و انقلابهای بسياری به دست انسانها صورت گرفته است که تنها آثار بعضی از آنها بر جای مانده است که از ميان آن، نهضت عاشورای حسينی نمود ويژهای دارد. حماسه عاشورا شور انگيزترين حماسه تاريخ بشری است که نيرومندترين احساسات ميليونها انسان را برانگيخته و از مرزهای جغرافيايی نيز درگذشته و قداست خويش را در ميان ساير اديان حفظ کرده است. به جهت اهميت اين قيام ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس7 : نور و مشاهدهی اجسام
در این درس دانش آموز باید ایدهها و مفاهیم مرتبط با بازتاب نور و مشاهده اجسام را بفهمد. آنان باید به انجام فعالیت درباره بازتاب نور از روی سطوح اجسام صیقلی و براق مانند آینه یا کاغذ آلومینیومی بپردازند و تفاوت آن را با بازتاب از روی اجسام غیرصیقلی در عمل تجربه و مشاهده کنند. همچنین دانش آموزان، میفهمند برای دیدن اجسام وجود منبع نور، برخورد نور به اجسام و بازتاب از روی آن لازم اس ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس8 : جستوجو کنیم و بسازیم
شاداب و با انرژی وارد کلاس میشویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع میکنیم. توجه دانش آموزان را به تصویر صفحه عنوانی جلب میکنیم. از آنها میپرسیم در تصویر چه میبینید؟ هر کدام پاسخهای متفاوتی میدهند. آنها را راهنمایی میکنیم. ممکن است طبق راهنمای تدریس درس قبل ساخ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل4: آمادگی برای جمع و تفریق
عنوان فصل چهار کتاب ریاضی پایه دوم دبستان، عددهای سه رقمی میباشد. هدف از صفحه عنوان این فصل، آموزش و یادآوری عدد 100 و ورود به بحث عددهای سه رقمی اس ت. یکی از موضوعات این فصل، آمادگی برای جمع و تفریق می باشد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد. انتظار می&z ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس9 : نیرو، همه جا(1)
در این درس دانش آموزان با انجام دادن بازیها و کارهای مختلف و همچنین فعالیتهایی مشاهده و تجربه میکنند که برای به حرکت درآوردن اجسام باید آنها را هل بدهند یا بکشند وقتی جسمی را هل میدهند یا میکشند به آن نیرو وارد کردهاند. دانش آموزان پی میبرند که نیرو همه جا و در انجام تمام کارها حضور دارد آنها با انجام آزمایشهایی اثرهای نیرو، مثل نیرو سبب متوقف کردن ...