اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل1: عدد و شمارش
جهت شروع تدریس، معلم از دانش آموزان میخواهد با آنچه در اختیار دارند و مواد و ابزار آموزشی که در اختیار آنها قرار میدهد، مثل چوب کبریت، تیله، چوب بستنی، مهره، گوی، چینه، شکلهای هندسی شمارش کنند. از هر گروه میخواهیم یک راه برای شمارش پیشنهاد دهند. قانون شمردن را رعایت کنند تا به مهارت به ترتیب شمردن، فقط یک بار شمردن، بیان آخرین عدد به عنوان عدد اصلی را به نمایش بگذ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل8: تقسیم با باقیمانده
آخرین مبحث فصل8 کتاب ریاضی سوم دبستان، تقسیم با باقیمانده بوده و در درس مذکور به موضوعات مختلفی از جمله: معرفی نماد تقسیم، معرفی باقیمانده، معرفی خارج قسمت، ارتباط ضرب با تقسیم، الگوی آجر چینی و محاسبه ضرب از سمت راست پرداخته شده است. برای پیشبرد درس ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻣﺪﺍﺩ ﺭﻧﮕﻲ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻧﻔﺮﺍﺕ ﻣﺨﺘﻠﻒ به صورت مساوی ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻛﻨﻨﺪ. همچنین ﻣﻲ ﺗﻮﺍن ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎ ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس18 : مدرسهی دوست داشتنی ما
کار را با فعالیّت "گفت و گو کنید" ابتدای درس شروع کنید. در این فعالیّت بچّهها ابتدا عکس خوانی کرده و جای خالی زیر هر تصویر را پر کنید، ترتیب دادن نمایشگاه، خواندن قرآن، نمایش و مسابقه و ورزش از عملکردهایی است که بچّهها باید در زیر عکسها بنویسند. درصورتی که شما معلّم عزیز از فضاها و فعالیّتهای مدرسه خودتان عکس بگیرید و در کلاس نمایش دهید، بسیار مفیدتر خواهد بود. ع ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس9 : گفت و گو با خدا
نماز ستون دین و سرچشمه همه نیکی هاست. هرچند این امر مهم، همزمان با سنّ تکلیف بر انسان واجب می شود؛ اما هر چه زودتر فرزندان با آن آشنا گردند، سریع تر در راه کسب فضایل اخلاقى گام خواهند گذاشت. در این درس دانش آموزان، با نماز سه و چهار رکعتی و طهارت آشنا میشوند. معلمان گرامی با یادآوری این امر که خواندن نماز و استمرار آن وجه امتیاز یک مسلمان از سایرین است؛ بر پایبندی دانش آموزان به اقامه نماز ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل8: ضرب در عدد 10
ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ می خواهد ﺩﺭ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﻟﻴﻮﺍﻥ ﻳﻚ ﺑﺎﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻣﻬﺮﻩ ﻫﺎ ﺑﺮﺍي ﺿﺮﺏ ﻫﺎي ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺭﻭي ﻛﺎﺭﺕ ﻫﺎ ﺷﻜﻞ ﺩﺭﺳﺖ ﻛﻨﻨﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺑﺮﺍي ﺭﻧﮓ ﻫﺎي ﺁﺟﺮﻫﺎ ﺿﺮﺏ ﺑﻨﻮﻳﺴﻨﺪ. همچنین ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺎ ﻛﻤﻚ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺣﺴﺎﺏ ﺿﺮﺏ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺩ ﻛﺸﻒ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻣﻲ ﻛﻨﻨ ﺪ ﺑﻴﻦ ﺩﻭ ﻋﺪﺩ ﻭ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺻﻔﺮ ... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس در ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس1 : زنگ علوم
در این درس دانش آموزان با برخی روشهای جمع آوری اطلاعات، مرتب کردن اطلاعات و گزارش آن آشنا میشوند. نکته مهم در شروع آموزش این است که موضوع مورد علاقه دانش آموزان برای آموزش مهارتهای جمع آوری اطلاعات را شناسایی نمایید. با وجود آنکه کتاب بر روی تغذیه میان وعده متمرکز شده است اما شما میتوانید بر حسب علاقه دانش آموزان هر موضوعی را برای آموزش مهارتها انتخاب نمایید مثل جمع ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل1: شمارش چند تا چند تا
انتظار میرود دانش آموزان در الگویابیهای عدد و هندسی و الگویابی با چینهها به تجرد برسند و بتوانند به کمک چوب خط، چینه، محور، رسم شکل هندسی و ابزار، الگویابی را به نمایش بگذارند. الگویابی عددی و هندسی را انجام دهند، با روشهای مختلف خطی به الگوهای 5 تایی برسند و انواع 5 تا 5 تا را تمرین کنند و به نمایش بگذارند، آشنایی با انواع تقسیم بندی و دستههای 5 تایی، با شابلون و ا ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس2 : خوراکیها
در این درس دانش آموزان با گروههای مواد غذایی که انسان برای انجام تمام فعالیتهای خود به آنها نیاز دارد، آشنا میشوند. آنان با انجام فعالیتهایی در مورد گروههای مواد غذایی اطلاعات جمع آوری میکنند. پس از پایان این درس دانش آموزان در مییابند که برای کسب مواد مورد نیاز بدن خود با توجه به شرایط زندگی در وعدههای غذایی روزانه چه چیزهای سالم و مناسبی بخورند ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل3: تساوی کسرها
ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﻪ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﻳﻚ ﺳﻴﺐ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻳﻚ ﭼﺎﻗﻮ ﻣﻴﻮﻩ ﺧﻮﺭي ﻳﻚ ﺑﺎﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺗﺎ ﺳﻴﺐ ﮔﺮﻭﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭼﻬﺎﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﻧﺼﻒ ﺳﻴﺐ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ ﺣﺎﻻ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ﭼﻪ ﻛﺴﺮي ﺍﺯ ﺳﻴﺐ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍز ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ یک دوم ﺩﻳﺲ ﻛﻮﻛﻮﺳﺒﺰي ﭼﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻛﻮﻛﻮﺳﺒﺰي ﻭ ﻳﺎ یک چهارم ﻛﻮﻛﻮﺳﺒﺰي ﭼﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻛﻮﻛﻮ ﺳﺒﺰي ﺍﺳﺖ؟ در این قسمت، طرح درس و روش تدری ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل2: حل مسئله(الگوسازی)
در صفحه مربوطه کتاب، دانش آموز به کمک فعالیتهای معلم هدایت میشود همه حالتهای ممکن در یک مسئله را بنویسد، در ابتدا پراکنده مینویسد و یا جا میاندازد مثلاً وقتی از او خواسته میشود رقمهای 3 و 4 برای یکان و 5 و 7 برای دهگان را بنویسد شاید با پراکنده نویسی به همه جوابها نرسد. اما وقتی معلم از او میخواهد با رسم جدول ارزش مکانی و یا با کشیدن خطی و فل ...