اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس فارسی دوم دبستان، درس5 : چوپان درستکار
در درس چوپان درستکار، دانشآموزان به مفهوم درستکاری و راستگویی آشنا میشوند. این درس به منظور تقویت مهارتهای خواندن و نوشتن در دانشآموزان دوم دبستان طراحی شده است. هدف از این درس آشنایی با مفهوم درستکاری و راستگویی است و در این راستا، از ضرب المثلهای فارسی نیز استفاده میشود تا به دانشآموزان نشان داده شود که هرکسی پاداش کار خود را خواهد دید. علاوه بر این، ...
طرح درس و روش تدریس فارسی دوم دبستان، درس2: مسجد محلهی ما
بچهها را با نظم ترتیب به مسجد محل میبرم. از گروهها میخواهم بدون اینکه مزاحمتی ایجاد کنند یا وسایلی را جابه جا نمایند در مورد وسایل مسجد به خوبی دقت کنند و آنها را در برگهای یادداشت کنند. از خادم مسجد میخواهم درباره کارهایی که در مسجد انجام میگیرد برای بچهها صحبت کند. سپس از بچهها دربارهی مسجد محل خودشان میپرسم و همین ط ...
طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس5 : دنیای گیاهان
زندگی ما و همه جانوران به گیاهان وابسته است. اكسیژن مصرفی، غذا و حتی داروهای مورد نیاز ما را گیاهان تأمین میكنند. بسیاری از مشاغل به پرورش گیاهان و استفادههای اقتصادی از آنها مربوط است. در این درس دانش آموزان گیاهان را در طبیعت و محیط اطراف محل زندگی خود را مشاهده میكنند، با اندامها گیاهان آشنا میشوند، آنها را توصیف و مقایسه میكنند، اندامهای ...
طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس12 : از خانه تا مدرسه
دانش آموزان با بررسی اجسام محيط اطراف آنها را به اجسام ثابت و متحرک طبقه بندی نموده و اثر حرکت در زندگی روزمره را با آزمايش هايی دربارهی عوامل مؤثر بر حرکت به طور گروهی يا فردی به نمايش میگذارند. همچنين آنان با نقش وسايل نقليه در راحت تر شدن حرکت انسانها آشنا میشوند. برای آنکه فضای یادگیری شاد و لذت بخش باشد شروع درس را با یک بازی مثل لی لی بازی یا گرگم و گله میبرم ...
طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس13 : آهن ربای من
در این درس، دانش آموزان با به کار بردن مهارتهای مختلف خواص آهن ربا را تجربه کرده و میتوانند موارد استفاده از آهن ربا را در زندگی روزمره فهرست کنند و آزمايش هايی را دربارهی خواص آهن ربا به طور گروهی طراحی و اجرا کنند. قبل از آموزش اين درس از والدين بخواهيد در اختيار فرزندشان آهن رباهای مختلف قرار دهند. اجازه دهيد در تمامی فعاليتهای اين فصل دانش آموز شخصاً کار با آهن ربا را ...
طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس7 : زمین خانهی سنگی ما
در اين درس دانش آموزان با مشاهده، جمع آوری اطلاعات، گفت و گو کردن و فعاليتهای گروهی پی میبرند که در بيشتر نقاط زمين سنگ وجود دارد. آنان موارد استفاده از سنگها را فهرست کرده و با درک چگونگی تغييرات سنگها آنها را بر اساس تغييراتشان طبقه بندی میکنند. برای شروع کار، از دانش آموزان بخواهيد آب و سنگ های که با خود آورده اند را داخل قوطی بريزند و در قوطی را محکم ببندند. قوط ...
طرح درس و روش تدریس فارسی دوم دبستان، درس8 : از همه مهربان تر
با یک کتاب مفاتیح وارد کلاس میشوم. پس از سلام و احوالپرسی و خواندن پیام هفتگی دعایی را از روی سیستم هوشمند پخش میکنم. از بچهها در مورد افراد خانواده میپرسم آنهایی که پدربزرگ و مادر بزرگ دارند و آنهایی که دایی و عمو و خاله و عمه دارند میخواهم در کلاس صحبت کنند. با قسمت فکر کنید و بگویید کار را ادامه می دهم: به برادر پدر و برادر مادر و خواهر مادر و خواهر ...
طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس3 : سالم باش، شاداب باش
در اين درس دانش آموزان با عوامل مؤثر در سلامتی از جمله ورزش و بازی، تغذيه، بهداشت فردی و جمعی، پيشگيری، ايمنی، خواب و استراحت و وظايف خويش در قبال حفظ سلامتی آشنا میشوند. در طی فعاليتها و گفت و گوهای کلاسی ياد میگيرند چگونه برنامه روزانه مناسبی را برای بهبود سلامتی تهيه و اجرا کنند. یکی از موضوعات این درس، ورزش و بازی است. برای ایجاد انگیزه میتوان قبل از شروع درس چند نرمش ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل2: معرفی عدد هزار
برای شروع کار، ﻣﻌﻠﻢ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻲ ﺧﻮاﻫﺪ ﻫﺮ ﻋﺪدي را ﻛﻪ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﺪ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻫﺮ ﮔﺮوه ﺑﺎﻫﻢ آن ﻋﺪد را ﺑﺎ ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎي ﻛﻮﺋﻴﺰﻧﺮ ﻳﺎ دﺳﺘﻪ ﻫﺎي ﺻﺪﺗﺎﻳﻲ و ده ﺗﺎﻳﻲ و ﻳﻜﻲ (ﭘﻮل، ﭼﻮب و ﻧﻲ و...) ﺑﺴﺎزﻧﺪ. (ﻣﺜﻼً: عدد ٩٧٤ و ﻳﺎ عدد ٣٨٩) ﺳﭙﺲ ﻣﻌﻠﻢ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪي ﻛﻤﻲ ﻧﻈﺎﻣﻨﺪ ﺟﻠﻮ ﻣﻲ رود از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻲ ﺧﻮاﻫﺪ ﻋﺪدي را ﻛﻪ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﺪ آﻧﻬﺎ ﺑﺴﺎزﻧﺪ ﺑﻌﺪ ﺑﻪ ﺻﻮرت اﻟﮕﻮﻳﺎﺑﻲ ﻋﺪدي ده ﺗﺎ ده ﺗﺎ ﻋﺪدﻫﺎي ﺑﻌﺪ ﺑﺴﺎزﻧﺪ و در دﻓﺘﺮ ﺧﻮد ﺑﻨﻮیسند. (ﻣﺜﻼً: ﻋﺪ ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس11 : منابع
برای شروع کار، دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کنید و بخواهید هر گروه تعدادی مواد و وسایلی که در آن روز مصرف کرده و میکنند روی کاغذ بنویسد. برای مثال نان، شیر، چای، لباس، کفش، کتاب، دفتر، خودکار سپس فکر کنند هریک از آنها از چه موادی تهیه شده و نهایتاً به کدام منبع اولیه برخورد میکنند. ممکن است خودتان روی چند برگ کاغذ تعدادی تصاویر بچسبانید جلوی هر تصویر علامت سؤال بگذارید. به هر گر ...