اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس10: درون آشیانهها
دانش آموزان در سال گذشته با غذاهای جانوران و رشد آنها آشنا شدند. در این درس آنان درباره نیاز جانوران به محلی برای زندگی، لانه سازی آنها و کارهایی که برای مراقبت از فرزندانشان انجام میدهند، گفتگو و اطلاعات جمع آوری میکنند. به طور گروهی برای مورچهها یک لانه موقت میسازند و لانه سازی آنها را مشاهده میکنند. درباره چگونگی ارتباط جانداران مثل اینکه خرگوش غذای عقاب است، اطل ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس14: از گذشته تا آینده (نان)
در این درس، تلاش شده دانش آموزان با یکی دیگر از تأثیرات فناوری بر زندگی بشر یعنی تهیه نان آشنا شده، سیر تغییر و تکامل آن را در طول تاریخ بشناسند و با برقراری ارتباط بین امکانات گذشته و حال، آینده را پیش بینی کنند. انسان به تدریج خوشههای نارس غلهها را خورد. برای خوشمزه شدن آن را کوبید و به صورت خمیر درآورد، با آتش برشته کرد و خورد... دانش آموزان را ترغیب کنید با مشاهده دقیق تصویر ا ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس 11: سفری به شهر باستانی همدان
تدریس را طبق روال داستانی کتاب پیش ببرید و با صدای بلند و رسا داستان را بخوانید. هنگام خواندن داستان با زیر و بم دادن به صدا، فضایی به وجود بیاورید که دانش آموزان قصّه را مجسم کنند. هنگام خواندن داستان اسلایدهایی پخش کنید تا بر روی مطالب گفته شده تأکید بیشتری شود. گاهی داستان را قطع کنید و سؤال بپرسید. برای مثال آقای امیری که کارمند سازمان میراث فرهنگی است … راستی آیا میدانید کار ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس4 : از نوزاد بپرسید!
حضرت عیسی(ع) یکی از پیامبران اولوالعزم است. از ویژگیهای این پیامبر بزرگ آن است که بدون داشتن پدر، از مادری به نام حضرت مریم(س) به دنیا آمده است. پس از آنکه با اراده خداوند متعال، عیسی(ع) چشم به جهان گشود، تهمتهای فراوان مردم به سوی حضرت مریم(س) سرازیر شد. گوشههایی از زندگانی حضرت عیسی(ع)در قرآن کریم مطرح شده است؛ به عنوان نمونه آیات 16 تا 36 سوره مریم(س) که بازگو کننده صحنه ...
طرح درس و روش تدریس علوم هشتم، فصل15: شکست نور
فصل شکست نور از جمله فصلهای علوم تجربی است که آموزش آن را از ابتدا تا انتهای فصل میتوان به کمک آزمایشها و فعالیتهای ساده که امکان انجام آنها در کلاس درس وجود دارد، دنبال کرد. ترجیح آن است که تمام فعالیتها و آزمایشهای این فصل به صورت گروهی انجام شود و دانش آموزان پس از انجام فعالیت و آزمایش، نتایج خود را به کلاس درس ارائه داده و در خصوص آنها به بحث بپردازند. د ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس11: من رشد می کنم
دانش آموزان در سال گذشته با کارهایی که برای سالم ماندن و رشد کردن لازم است، آشنا شدهاند. در این درس آنان دورههای زندگی را که انسان در طول عمر خود پشت سر میگذارد، مرور و دورهای را که خود در آن قرار دارند، مشخص میکنند. با جمع آوری اطلاعات و تغییرات بدنی؛ تواناییهای خود را با وقتی که کوچک تر بودند، مقایسه میکنند؛ قد و وزن خود را اندازه گیری میکن ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس4 : یک نماز و ده رکوع!
درس یک نماز و ده رکوع از ابتدا با عنوان و نام درس توجه دانش آموزان را بر میانگیزد زیرا آنها در سالهای گذشته با کیفیت نماز دو رکعتی، سه رکعتی و چهار رکعتی آشنا شدند و میدانند که در هر رکعت فقط یک رکوع به جا میآوریم ولی در این درس با شکل متفاوتی از نماز برخورد میکنند. ماجرایی که برای کودک در این درس اتفاق میافتد نیز بر این تفاوت تأکید میکند. در این درس کاف ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس11: سرو سربلند سامرا
در درس سرو سربلند سامرا تلاش شده در حد امکان دانش آموزان با ابعادی از شخصیت تابناک امام حسن عسکری(ع) آشنا شوند و ضمن احساس علاقه و ادای احترام به امام یازدهم برای الگوگرفتن از زندگی و اخلاق و رفتار ایشان تلاش نمایند. برای تدریس میتوانید از بیان ویژگیهای رفتاری امام که در درس آمده است به صورت تصویری یا به صورت کارتهایی که در آن کلماتی مانند عبادت، ساده زیستی، دانش، مهربانی، اح ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم10: آشنایی با عدد 6 و 7 و مقایسه کردن مجموعهها
در صفحه آغازین تم 10 دانش آموزان با بازیهای گروهی در حیاط مدرسه و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد بازیهای گروهی پی میبرند. آموزگار بازیهای گروهی که میشناسد را به دانش آموزان معرفی کرده و در مورد آداب گروهی نکاتی را که میداند به دانش آموزان تذکر میدهد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس12: برای جشن آماده شویم
در این درس دانش آموز با آوردن موادّ قابل دسترس در محیط خود برای تهیّه موادّ خوردنی جشن، آنها را فهرست و دسته بندی میکند و با توجّه به ملاکهایی که میآموزد، مواد را به دو گروه جامد و مایع طبقه بندی کرده و گزارش میدهد. در فعّالیّتهای روزمره از آموختههای خود در رابطه با تغییر شکل مواد بر اثر گرفتن گرما یا از دست دادن گرما، آگاهانه استفاده میکند و تجربیات خود ...