اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس2: کودکی بر آب
دوران ولادت و کودکی حضرت موسی(ع) را دانش آموزان در سالهای گذشته و در درسهای دیگر خود مطالعه کردهاند؛ اما در این درس ضمن آشنایی بیشتر با حضرت موسی(ع) به عنوان یکی از پیامبران بزرگ الهی، با آسیه همسر فرعون نیز به عنوان یکی از زنان مؤمن آشنا میشوند و آیات قرآنی در این زمینه را مطالعه میکنند. دانش آموزان ابتدا در این درس از نجات حضرت موسی(ع) از گرفتاری در کودکی توسط خ ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس17: نواحی آب و هوایی ایران
این درس تقریباً در محدوده زمانی اسفند یا فروردین تدریس میشود. ابتدا شرایط آب و هوایی منطقه خودتان را در نظر بگیرید. سپس در جلسه قبل از تدریس، دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کنید و برای هر گروه، یک شهر که آب و هوای آن متفاوت با منطقه شماست، پیشنهاد کنید. مثلاً اگر شما در شهرکرد هستید، از آنها بپرسید اگر قرار باشد این هفته به جزیره کیش مسافرت کنند، پرس وجو کنند هوای کیش چطور است، و برای رف ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل2: عددهای تقریبی
ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﺎ ﺧﻂ ﻛﺶ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺟﺎﻣﺪﺍﺩي ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻧﺪﺯﺍﻩ ﮔﻴﺮي ﻛﻨﻨﺪ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮي ﻣﻠﻲ ﻣﺘﺮ ﻭ ﺳﺎﻧﺘﻲ ﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺩﻓﺘﺮ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻨﻮﻳﺴﻨﺪ. ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺗﻘﺮﻳﺐ ﺍﻋﺪﺍﺩي ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮي ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﺰﻧﻨﺪ. (ﮔﺮﺩ ﻛﺮﺩﻥ) ﺑﺮﺍي ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺭﻗﻢ ﻳﻜﺎﻥ ﺍﻋﺪﺍﺩي ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮي ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﺰﻧﻨﺪ (ﻗﻄﻊ ﻛﺮﺩﻥ) در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس13: بعد از جشن
در این درس دانش آموزان با همان ترکیب گروه قبلی خود، درباره نگهداری باقی ماندههای مواد غذایی و پاکیزگی محیط خود تصمیم گیری میکنند. همچنین با انجام فعّالیّتهایی اثر آب بر مواد و همچنین اثر مواد بر هم را تجربه کرده و با جداسازی مواد دور ریختنی با نقش خود در حفظ محیط زیست آشنا میشوند. آنان همچنین آموختههای خود را با ساخت وسیله، طرّاحی آزمایش و به کارگیری آنها در کلاس و خ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل7: میانگین
این درس برای دانش آموزان، جدید است و پیش از این در هیچ یک از مباحث درسی به آن پرداخته نشده است. پیشنهاد میشود درس را با انجام عملی فعالیت اوّل آغاز کنید. میتوانید نمایشی اجرا کنید و به کمک میله و حلقه یا تعدادی مکعب دو ستون به ارتفاع 3 و 7 آماده کنید. سپس مسئله را که مساوی کردن ارتفاع این دو ستون با استفاده از همین ابزار است، مطرح کنید. اجازه دهید دانش آموزان راه حلهای خودشان ر ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس10: چه عواملی موجب گسترش علوم و فنون در دورهی اسلامی شد؟
یکی از مفاهیم کلیدی در آموزش تاریخ علتها و معلولها است. باید دانش آموزان دریابند که هر رویداد تاریخی علل و عواملی دارد. ابتدا با ذکر چند مثال مفهوم علت و معلول را برای آنها روشن سازید. دانش آموزان در درس گذشته با معلول آشنا شدهاند و فهمیدهاند که در دوره اسلامی علوم و فنون گسترش یافتند و اطلاعاتی نیز درباره برخی آثار و دانشمندان این دوره کسب کردهاند. معلول را روی تخت ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل6: تفریق در جدول ارزش مکانی
ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﻳﻚ ﻋﺪﺩ ﭼﻬﺎﺭ ﺭﻗﻤﻲ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎي ﻛﻮﺋﻴﺰﻧﺮ ﺑﺴﺎﺯﺩ ﺳﭙﺲ ﺷﻜﻞ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻓﺘﺮ ﻭ ﻳﺎ ﻛﺎﺭﺑﺮﮒ ﺧﻮﺩ ﺑﻜﺸﺪ. ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﻋﺪﺩﻫﺎي ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﻢ ﻛﻢ ﻛﻨﻨﺪ ﺳﭙﺲ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﺎﺭﺑﺮﮒ ﻭ ﻳﺎ ﺩﻓﺘﺮ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﻫﻨﺪ. ﺩﺭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺩﻭ ﻋﺪﺩ ﺭﺍ ﺩﺍﺧﻞ ﺟﺪﻭﻝ ﺍﺭﺯﺵ ﻣﻜﺎﻧﻲ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻭ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺧﻮﺩ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺩﻫﻨﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮ ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس2: من مسئول هستم
برای شروع تدریس از آموختههای دانش آموزان در دوره قبل استفاده کنید. شما ممکن است مثال مربوط به «وقتی من حق دارم و شما هم حق دارید» را که در درس گذشته عنوان شد، دوباره مطرح کنید یا مثالهای جدیدی بزنید و موقعیتهایی را تعریف کنید که در آن هر دو یا سه نفر داستان، حق دارند. سپس موضوع را به نکته «حقوق متقابل در زندگی با دیگران» جلب کنید. به دانش آموزان بگویید ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس9 : پیشرفتهای علمی مسلمانان
پس از ظهور و گسترش اسلام، مسلمانان پیشرفتهای علمی، فرهنگی و هنری زیادی داشتند و آثار مهمی از خود برجای گذاشتند که تا قرنها مورد استفادۀ مغرب زمین بوده است. قرنهای سوم تا پنجم هجری اوج این تکاپوهای علمی مسلمانان است و نکته درخور توجه اینجاست که در این دوره ایرانیان مسلمان خدمات بزرگی به جهانیان ارائه نمودند و نقش و جایگاه ویژهای در این شکوفایی علوم و فنون داشتند. متأسفانه ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس2: تنها او
در این درس سعی شده تا نظم و هماهنگی موجود در جان و جهان، به عنوان دلیلی بر توحید و یگانگی خدا معرفی شود؛ از همین رو سعی شده تا دانش آموزان به نگاه عمیق و دقیق تری به خود و جهان اطراف خویش ترغیب شوند و از کنار آیات الهی با نگاه سطحی نگذرند و به راحتی از آنها عبور نکنند، بلکه قدری در نظم و هماهنگی هر پدیده و نیز هماهنگی آن با سایر پدیدهها دقت و توجه کنند. این توجه ذهن آنها را متوجه این نکته ...