اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس11 : کشورهای همسایه(1)
برای شروع تدریس به دانش آموزان توضیح دهید همان طور که در محله و شهر و روستا افرادی در همسایگی یکدیگر زندگی میکنند، کشورها هم همسایگانی دارند. این همسایگان با هم روابطی دارند و دارای مشترکاتی هستند. نقشهای که ایران و همسایگانش را نشان میدهد بر روی تخته کلاس بچسبانید و از دانش آموزان بخواهید نام این کشورها را با صدای بلند بخوانند. سپس فعالیت نقشه خوانی... در این قسمت، طرح درس ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس5 : پیام رمز را پیدا کن(1)
در این درس دانش آموزان مفاهیمی را که بیشتر مربوط به صدا است طی انجام بازیها میآموزند. بچهها در این بازیها پیامی را به صورت رمز با استفاده از ویژگیهای صوت به گروه مقابل منتقل میکنند. آنها با انجام فعالیتهایی برای انتقال پیام، صداهای بلند و کوتاه و نازک و کلفت تولید میکنند. آنها میآموزند بیشتر پیامهایی که ما از محیط اطراف خود دریافت می&zw ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس12: چرا فرهنگ و هنر در دورهی صفویه شکوفا شد؟
برای شروع درس بهتر است مروری بر جلوههای فرهنگی و آثار تاریخی که در درس گذشته با آن آشنا شدند داشته باشید. با استفاده از خط زمان صفحه ٦٤ درباره ظهور این شکوفایی بیشتر توضیح دهید. بحث گسترش هنر و معماری در عصر صفویه را با توجه به روابط علت و معلولی تدریس مینماییم ابتدا دانش آموزان به صورت گروههایی درآمده و متن را میخوانند سپس علل پیشرفت این دوره را هر گروه برای بقیه توضیح د ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس 8: نخستین روستاها چگونه به وجود آمدهاند؟
برای شروع تدریس، ابتدا تعدادی وسایل قدیمی مانند اتوی زغالی، رادیوی قدیمی، نوار کاست، هاون کوچک قدیمی و فانوس را به کلاس ببرید و به بچهها نشان دهید و از آنها بخواهید این وسایل را با وسایل امروزی مقایسه کنند، مثلاً هاون را با آسیاب برقی امروز یا اتوی زغالی را با اتوی برقی امروز. از دانش آموزان بپرسید از مشاهده این وسایل به چه نکتهای درباره زندگی مردم در گذشته پی میبرند؟ سپس ذهن د ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس8 : جشن تکلیف
وقتى پسر یا دختر بالغ شدند؛ یعنى به سنّ معیّنى رسیدند که بتوانند تکلیف هاى الهى را انجام دهند، به آنان مکلّف گفته مى شود. به تکلیف رسیدن برای دانش آموزان یک عید به حساب مى آید. دانش آموزان با برپایی جشن تکلیف براى نعمتى که از طرف پروردگار به آنها رسیده جشن مى گیرند؛ و این روز بزرگ را به عنوان یک روز پرشکوه و خاطره اى به یادماندنى به ذهن مى سپارند تا با احساسی که از حضور در جشن عبادت به آنها دست ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل7: قسمتی از یک واحد
برای شروع کار معلم از دانش آموزان میخواهد اشیایی را که دارند مثل پاک کن، مثل مداد، مثل در خودکار و … با خط کش اندازه بگیرند و به سانتی متر و میلی متر که قبلاً خواندهاند بیان کنند. همچنین از آنها می خواهد می خواهد اندازه طول عکس مورچهای را که نشان میدهد بگویند. برخی میگویند 1 سانتی متر، برخی میگویند از 1 کمتر است. برخی میگویند بین 0 و 1 ا ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل8: محاسبهی ضرب
برای شروع کار، ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎ ﺩﺍﺩﻥ ﭼﺮﺗﻜﻪ ﻫﺎى ﺁﻣﻮﺯشى ﺭﺍ ﺑﻪ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺮﺍى ﺿﺮﺏ ﻫﺎى ﻳﻚ ﺭﻗﻤﻲ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺭﻗﻤﻲ ﺭﻭى ﻛﺎﺭﺕ ﺩﺭ ﭼﺮﺗﻜﻪ ﻣﻬﺮﻩ ﺟﺪﺍ ﻛﻨﻨﺪ. همچنین ﻣﻲ ﺗﻮﺍن ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺿﺮﺏ ﺁﺟﺮﻫﺎى ﺭﻧﮕﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺳﺘﻮﻧﻲ ﺑﻨﻮﻳﺴﻨﺪ... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 5 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس6 : پیام رمز را پیدا کن(2)
در این درس دانش آموزان در قالب انجام بازی با برخی ویژگیهای نور، برای انتقال و دریافت پیام، آشنا میشوند. دانش آموزان میآموزند ویژگیهای نور در انتقال پیام در زندگی روزمره استفادههای گوناگونی دارد. مثلاً رنگهای نور چراغ راهنما، پیامهایی برای رانندگان دارد. به علاوه دانش آموزان یاد میگیرند با تشکیل سایههای مختلف میتوان اجسام را به دو دسته ا ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس7 : اگر تمام شود
در این درس، دانش آموزان یاد میگیرند، بدون سوختها وسایل نقلیه نمیتوانند حرکت کنند، پخت وپز انجام نمیگیرد و گرم شدن خانهها، مدرسهها و محل کارها با مشکل روبرو خواهد شد. آنها پیشنهادهایی برای جلوگیری از تمام شدن سوختها و آلودگی هوا میدهند. همچنین حس مسئولیت در قبال استفاده درست از سوختها و حفظ آن برای آینده در دانش آموزان تقویت میشود. در ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم12 : مقایسه عددها، آشنایی با عدد 9 و شناخت عدد بیشتر
در صفحه آغازین تم12 دانش آموزان با رفتن به پارک، بوستان و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد رفتن به بوستان پی میبرند. آموزگار در مورد آداب تفريح در بوستان نکاتی که به نظرش میرسد را به دانش آموزان تذکر میدهد. به دانش آموزان تعدادی شی مثل نخود و لوبيا در دو دسته بدهيد و از آنها بخواهيد عدد هر دسته را بيان کنند ...