پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس 11: سفری به شهر باستانی همدان
تدریس را طبق روال داستانی کتاب پیش ببرید و با صدای بلند و رسا داستان را بخوانید. هنگام خواندن داستان با زیر و بم دادن به صدا، فضایی به وجود بیاورید که دانش آموزان قصّه را مجسم کنند.
هنگام خواندن داستان اسلایدهایی پخش کنید تا بر روی مطالب گفته شده تأکید بیشتری شود. گاهی داستان را قطع کنید و سؤال بپرسید. برای مثال آقای امیری که کارمند سازمان میراث فرهنگی است … راستی آیا میدانید کار سازمان میراث فرهنگی چیست؟
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ معنا و مفهوم نام یا وجه تسمیه ایران را توضیح دهند. ✅ علل و چگونگی تشکیل حکومت مادها در ایران را توضیح دهند. ✅ چند مورد از ویژگیهای منطقه تاریخی تپه هگمتانه و محل آن را بیان کنند. ✅نکاتی را که باید در هنگام بازدید از موزه رعایت شود، بیان کنند. ✅ مسیرهای ورود آریاییها به سرزمین ایران را روی نقشه، نشان دهند و سه گروه آریاییها را نام ببرند.
هدیه این محصول : طرح درس اجتماعی چهارم، نواحی آب و هوایی ایران - سفری به شهر باستانــی کرمانشاه
این درس تقریباً در محدوده زمانی اسفند یا فروردین تدریس میشود. ابتدا شرایط آب و هوایی منطقه خودتان را در نظر بگیرید. سپس در جلسه قبل از تدریس، دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کنید و برای هر گروه، یک شهر که آب و هوای آن متفاوت با منطقه شماست، پیشنهاد کنید. مثلاً اگر شما در شهرکرد هستید، از آنها بپرسید اگر قرار باشد این هفته به جزیره کیش مسافرت کنند، پرس وجو کنند هوای کیش چطور است، و برای رف ...
بهترین پیشنهاد برای شروع آموزش، بازدید از محله است. گروههای دانش آموزان همراه معلم خود یا اولیای مدرسه و در صورت نیاز اولیای دانش آموزان، برای بازدید به محلهای که مدرسه در آن واقع است، بروند. قبل از رفتن به محله، دانش آموزان را توجیه کنید که باید محله را با دقت مشاهده کنند و درصورت امکان در همان محل، نقاشی آن را بکشند وگرنه زمانی که به کلاس برگشتند، هر چیزی را که دیدهاند، ترسیم ...