اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس3 : زندگی ما و گردش زمین(1)
کره زمین دارای دو نوع حرکت است. یکی حرکت وضعی که در اثر چرخش زمین به دور محور خودش حاصل میشود و باعث شب و روز میگردد و دیگری حرکت انتقالی زمین است، که حاصل چرخش زمین به دور خورشید میباشد که باعث پیدایش سال و فصلهای مختلف میگردد. خورشید منبع اصلی انرژی مورد نیاز زندگی موجودات زنده میباشد. پس از انجام مراحل مقدماتی، از دانش آموزان میخواهیم فعالیت کتاب را ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس 14: سفری به شهر باستانی کرمانشاه
این درس نیز طبق روال درسهای قبل به صورت داستان گویی ارائه میشود. ابتدا با پرسش و پاسخ از طریق بچهها داستان را مرور کنید و نتیجه بگیرید که پویا، توماس، محسن و علیرضا خوابیدند تا صبح زود به همدان برگردند و از اینجا به بعد داستان را ادامه میدهیم. با صدای بلند و رسا بقیه داستان را بخوانید و سعی کنید بچهها را از ادامه داستان که تصمیم گیری برای سفر به یک شهر د ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس7 : طلای سیاه
کشور ما به علت قرار گرفتن در یکی از کانونهای مهم انرژی جهان و همچنین دارا بودن منابع سرشار نفت و گاز با مسائل مختلفی در این زمینه روبه رو است لذا با توجه به اهمیت موضوع، در این فصل دانش آموزان با انواع منابع انرژی و پراکندگی انرژی نفت و گاز در کشور و راهکارهای مصرف بهینۀ انرژی آشنا میشوند و لزوم مصرف صحیح را بررسی میکنند. از دانش آموزان بپرسید اگر برق مدرسه قطع شود با چه مشکلات ...
طرح درس و نکات مهم علوم دوم، درس9 : سرگذشت دانه
دانش آموزان در سال گذشته با قسمتهای مختلف گیاه و کاشت دانه آشنا شدند. در این درس آنان دانههای مختلف محل زندگی خود را جمع آوری، مشاهده، توصیف و دسته بندی میکنند. آنان باید درباره استفادههای مختلف از دانهها و به ویژه دانههایی که غذای ما را تشکیل میدهند، اطلاعات جمع آوری و گزارش کنند. با رویاندن دانهها رشد گیاه را مشاهده و میزان رشد قسمتهای مختل ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل8: انتخاب نمودار
پس از انجام مراحل مقدماتی، معلم از دانش آموزان میخواهد مثل تمرینات صفحات قبل، کارهای یک روز خود را توضیح دهند، سپس تعریف و توصیف خود را نمایش دهند. در ادامه کارها را روی نمودار ستونی نمایش دهند و از روی نمودار، اطلاعات را تفسیر کنند. پس از آن فعالیت را انجام دهند و یک صفحه چرخنده مانند کتاب درست کنند و بچرخانند و هر بار که از حرکت ایستاد روی نوار رنگ بزنند و بعد نوار را تفسیر کنند از روی ر ...
طرح درس و روش تدریس علوم هشتم، فصل11: کانی ها
در این درس به منظور ایجاد انگیزه در دانش آموزان، ابتدا نمونههایی از کاربرد کانیها در زندگی بیان شده و بر این نکته تأکید شده که کانیها به عنوان منابع ارزشمند خدادادی در زمینههای جواهرسازی، صنعت، پزشکی، عمران و شهرسازی و … در زندگی ما نقش ارزندهای دارند. سپس ضمن تعریف کانی، با انجام آزمایش دانش آموزان را با برخی از روشهای تشکیل کانی آشنا میکند، در ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم 9 : آشنایی با 0 و 5 و تقارن
در صفحه آغازین تم9 دانش آموزان با کلاس درس و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد محیط کلاس درس پی میبرند. آموزگار در مورد فوايد علم اندوزی و آداب احترام به علم و دانش نکاتی را که میداند به دانش آموزان تذکر میدهد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 13 صفحه ای آورده شده است. این ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی پنجم، درس6: منابع آب ایران
برای آموزش مؤثر این درس لازم است که خانوادهها نیز نسبت به مصرف بهینه آب حساس شوند و از روشهای مصرف بهینه و جلوگیری از اسراف آب، آگاه شوند. بهتر است جلسهای با خانوادهها بگذارید و آنها را نسبت به موضوع توجیه کنید. انتظار میرود با آموزش مؤثر این درس، تغییری در نگرش و رفتار دانش آموزان نسبت به موضوع آب پدید بیاید. در طی سال تحصیلی این نگرش و رفتار را در محیط مدرسه زیر ن ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس18 : چشمان همیشه باز
انجام کار نیک همیشه ارزشمند است چه زمانی که پنهان و دور از نگاه دیگران انجام شود و چه وقتی که در برابر نگاه دیگران باشد؛ اما برای کودکان انجام دادن کارهای خوبی که مورد تشویق و تقدیر قرار گیرند، خوشایندتر است؛ و چه تشویقی بالاتر از اینکه آنها بدانند که اعمال آنها همواره مورد توجه خداوند قرار میگیرد و همانند فیلمی ضبط میشود تا در روز قیامت به نمایش گذاشته شود. در این درس از مثال دوربین ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل4: ضرب عددهای یک رقمی
در ابتدای کار ﺑﻪ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻩ ١٢ ﭼﻮﺏ ﻛﺒﺮﻳﺖ بدهید ﻭ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺩﺳﺘﻪ ﻫﺎي ﺳﻪ ﺗﺎﻳﻲ ﻳﺎ ﭼﻬﺎﺭﺗﺎﻳﻲ ﺩﺭﺳﺖ ﻛﻨﻨﺪ ﻳﻚ ﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺤﻮﺭي ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻃﺒﻘﻪ ﺍي ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﻫﻨﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﻧﺒﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻣﺮﺑﻊ ﺭﻧﮕﻲ ﺩﺭﭘﻨﺠﺮﻩ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺭﻭﺵ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺸﻤﺎﺭﻧﺪ ﻣﺜﻼ ﺑﺎ ﻣﺤﻮﺭ ﻳﺎ ﻣﺴﺘﻄﻴﻠﻲ ﻳﺎ ﺷﻤﺎﺭﺵ ﭼﻨﺪ ﺗﺎ ﭼﻨﺪ ﺗﺎ... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور ...