اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان دوم، درس6: پیامبران خدا
آقای امیری معلم کلاس، سه کلمه خدا، پیامبر، مردم را روی تابلوی کلاس نوشته است و از دانش آموزان میخواهد با این کلمات جمله بسازند. هریک از دانش آموزان جملهای را که ساخته میخواند و از بچهها درباره جملات دوستانشان نظرخواهی میکند که دانش آموزان جمله سعید را به عنوان بهترین جمله انتخاب میکنند. آموزگار با نظرخواهی مجدد از دانش آموزان، نام پیامبران بزرگ الهی را روی تابلو ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس16 : اسب طلایی
اسلام در مورد امانت داری، احکامی را مطرح ساخته که رعایت آن موجب ارتقا و اعتلای اخلاق در جامعه میشود؛ و از آنجا که بسیار اتفاق میافتد که دانش آموزان وسایل یکدیگر را به امانت میگیرند؛ بر این اساس شایسته است با این احکام آشنا شوند. این درس در قالب یک داستان به بیان ضرورت امانت داری و برخی از احکام آن پرداخته است. بنابراین آشنایی با انجام وظایف خود در حفظ امانت و ترغیب دانش آ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل7: نمودار دایره ای
برای شروع کار، ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺳﺎﻋﺘﻲ ﺩﺍﻳﺮﻫﺎي ﺑﻜﺸﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ١٢ ﻗﺴﻤﺖ ﻣﺴﺎﻭي ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻛﻨﻨﺪ. ﺳﭙﺲ ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﻔﺘﮕﻲ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻌﻀﻲ ﺭﺍ ﺩﺭﻭﺱ ﺭﺍ ﺭﻧﮓ ﺑﺰﻧﻨﺪ ﻣﺜﻼ ﺭﻳﺎﺿﻲ ٣ ﺳﺎﻋﺖ، ﻓﺎﺭﺳﻲ ٥ ﺳﺎﻋﺖ، ﻭﺭﺯﺵ ٢ ﺳﺎﻋﺖ، ﻋﻠﻮﻡ ٢ ﺳﺎﻋﺖ. همچنین ﻣﻲ ﺗﻮﺍن ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ ﮔﻨﺪﻡ، ﺟﻮ ﻭ ﺫﺭﺕ ﺩﺭ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺩﺍﻳﺮﻩ ﺍي ﭼﻨﺪ ﻛﻴﻠﻮ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻛﺪﺍﻡ ﻳﻚ ﺑﻴﺶ ﺗﺮ ﻭ ﻳﺎ ﻛﻤﺘﺮ ﺍﺳﺖ؟ در این قسمت، طرح درس و ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس11 : اصفهان نصف جهان
شهر اصفهان یکی از شهرهای جاذب گردشگری در ایران است که به واسطۀ وجود مکانهای تاریخی و معماری و دیدنی سالیانه پذیرای هزاران نفر گردشگر ایرانی و خارجی است. اصفهان یک موزه شهر است و بسیاری از آثار آن ثبت جهانی شده و میراث فرهنگی جهانی محسوب میگردد. پیشنهاد می شود برای شروع تدریس از بچهها بپرسید کدام یک تا به حال به اصفهان سفر کردهاند و اگر کسی داوطلب نبود خود معلم محتر ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل4: تقارن مرکزی
این درس به طور کلی به آموزش مفهوم مرکز تقارن و تقارن مرکزی میپردازد. از آنجایی که این مفهوم برای اولین بار ارائه میشود، بنابراین باید با یک مقدمهای در مورد چرخش و اجسام دورانی بحث را شروع کنید. میتوانید از شکلهای زیادی در طبیعت همانند پنکه، چرخ و فلک و چرخ گاری ک ه بیانگر چرخش هستند شروع کنید. در اینجا نهایت دقت را به عمل آورید زیرا هدف آموزش محور دوران نیست. بنابر ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس8: بسازیم و لذت ببریم
دانش آموزان پس از آشنایی اولیه با ابزارهای گوناگون و استفاده مناسب از آنها نسبت به ساخت کاردستیهای متنوع، اقدام خواهند نمود این ابزارها را به کار گرفته و فواید استفاده از فناوری را تجربه و باور میکنند. زمان لازم برای بررسی دست ساختههای بچهها در کلاس را ایجاد کنید و با فرصت دادن به آنها برای توضیح کار خود، اعتماد به نفس لازم را در آنها تقویت نمایید. با طرح سؤال می ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس22 : پُست
بهتر است از قبل با هماهنگی مدرسه و دفتر پست در نزدیک ترین محل به مدرسه، دانش آموزان را برای بازدید علمی ولو کوتاه به پست ببرید. این بازدید میتواند بسیار اثربخش باشد، در آنجا کار پست را به دانش آموزان نشان دهید و توجه آنها را به انبوه نامهها و جداسازی آنها، وزن کردن پاکت یا بسته با ترازو و محاسبه نرخ تمبر و توضیحات کارکنان ذی ربط جلب کنید. درصورتی که موفق به بازدید علمی شدید از ط ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس 10: مورخان چگونه گذشته را مطالعه میکنند؟
به دانش آموزان یادآوری کنید که در سال گذشته با آوردن وسایل دوران نوزادی و کودکیشان به کلاس پی بردند که این وسایل مدارک و شواهدی مبنی بر رشد آنها و چگونگی وضعیت آنها در هر مرحله از زندگیشان بوده است. سپس نتیجه بگیرید که برای مطالعه تمدنهایی که در گذشته به وجود آمده نیز ما به مدارک و شواهدی نیاز داریم در درس قبل با تمدن ایلام آشنا شدهاید اکنون بگویید... در این قسمت، طرح د ...
طرح درس و روش تدریس علوم هشتم، فصل13: هوازدگی
در این فصل به هوازدگی، انواع آن و اثرات آن بر طبیعت و همچنین فرسایش و چرخه سنگ پرداخته شده است. هوازدگی و فرسایش باعث تخریب سنگها و تشکیل خاک، این موهبت الهی میشوند که باعث تداوم حیات در سطح زمین میگردد. آشنایی دانش آموزان با این مفاهیم باعث توجه آنها در حفاظت از این منابع خدادادی و سرمایه ملی میگردد. چرخه سنگ از طریق تغییرات سنگها، پویایی کره زمین و امکان زیستن بر ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم11 : تساوی مجموعهها و آشنایی با عدد 8
در صفحه آغازین تم11 دانش آموزان با مفهوم تعطيل شدن مدرسه و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد خروج از مدرسه پی میبرند. آموزگار در مورد نظم و ترتيب در کلاس، جمع آوری وسائل، خارج شدن از کلاس و خروج از مدرسه نکاتی که به نظرش میرسد را با دانش آموزان در میان میگذارد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور ...