اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس9 : من کجا زندگی میکنم؟
برای شروع کار، از دانش آموزان بپرسید درباره محل زندگی خود چه میدانند؟ از آنها بخواهید هر چه از ویژگیهای طبیعی و انسانی محل زندگی خود میدانند، در کلاس بیان کنند. در حین بیان کردن اطلاعات، مرتباً از آنها سؤالات بیشتری درباره موضوع طرح کنید تا متوجه شوند که اطلاعاتشان کافی نیست و میتواند بیشتر از این باشد. فضای طرح سؤال در کلاس ایجاد کنید. بپرسید درباره محل زندگی خود چه چیزه ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل2: ضرب کسرها
محاسبات ضرب کسرها گرچه به صورت ضرب عدد صورت در صورت و مخرج در مخرج است و ضرب خاصیت جابجایی دارد ولی تفهیم ضرب عدد در کسر به عنوان کنار هم گذاشتن تعدادی از کسر مورد نظر و جمع بندی آن تعداد کسر و ضرب کسر در عدد یعنی داشتن و معرفی واحد کامل از ابتدا و جدا کردن مقدار کسری از هر واحد مورد نظر است. یکی از بدفهمی های دانش آموزان در درس ضرب کسرها این است که دانش آموزان فقط صورتها را در یکدیگر ضرب ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس9 : یک جهان جشن!
در تاریخ اسلام دو حادثه بسیار مهمّ و بزرگ اتفاق افتاده است که از یکی رسالت و از دیگری امامت به وجود آمده است. نخستین حادثه، نزول وحی بود که رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) را در برداشت و دومین حادثه نیز در هجدهم ذیحجه سال دهم هجرت در مسیر بازگشت پیامبر گرامی اسلام از مراسم حجة الوداع اتفاق افتاد. در این روز بزرگ، رسول گرامی اسلام(ص) به امر الهی در مسیر بازگشت از مراسم حج، در محلی به نام غدیرخم حض ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس13 : کوچکهای بزرگ!
در فرهنگ اسلامی جایگاه انسان به عنوان یک شخص مسئول و امانت دار معرفی شده است. چنین انسانی باید در زندگی خود مقتصد باشد اقتصاد یعنی میانه روی، اعتدال و حساب و کتاب را در زندگی رعایت کردن. چنین انسانی از استفاده نامطلوب و زیاده روی در امکانات و امانات الهی که در اختیار او است، گریزان است. دستور اسلام، استفاده کردن بهینه از نعمتها است. در درس کوچکهای بزرگ تلاش شده از نمونههای محسو ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس12 : خورشید پشت ابر
آشنایی با حضرت مهدی (عج) و مطرح کردن نام و نقش و اثر او در جهان هستی و جهان اسلام، وظیفه فرد و گروه خاصی نیست؛ زیرا مهدویت اصلی عمیق و ریشه دار از اصول اسلامی به شمار میرود. انتظار فرج و درخواست ظهور حضرت، توصیه و ترغیب شد تا مؤمنین همواره چشم به راه او باشند و این تشویق تحقق همان پیوستگی روحی و وابستگی منتظران با رهبرشان است. در این درس با ماجرای تولد امام مهدی (عج) و مشخصات ای ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس15 : بهمن همیشه بهار
دهه فجر، شیرین ترین و ماندگارترین حادثه در تاریخ ایران برای رهایی از وابستگی و رسیدن به استقلال و آزادی است. دهه فجر به عنوان دهه بازیابی خاطرات انقلاب اسلامی و یادبود حیات دوباره ملت ایران یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی برای نظام و انقلاب محسوب میشود. از طرفی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به عنوان میراث ماندگار و جاودان امام خمینی(ره) نیازمند حفظ و نگهداری است و از طرف دیگر دهه ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس18 : مدرسهی دوست داشتنی ما
کار را با فعالیّت "گفت و گو کنید" ابتدای درس شروع کنید. در این فعالیّت بچّهها ابتدا عکس خوانی کرده و جای خالی زیر هر تصویر را پر کنید، ترتیب دادن نمایشگاه، خواندن قرآن، نمایش و مسابقه و ورزش از عملکردهایی است که بچّهها باید در زیر عکسها بنویسند. درصورتی که شما معلّم عزیز از فضاها و فعالیّتهای مدرسه خودتان عکس بگیرید و در کلاس نمایش دهید، بسیار مفیدتر خواهد بود. ع ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس9 : گفت و گو با خدا
نماز ستون دین و سرچشمه همه نیکی هاست. هرچند این امر مهم، همزمان با سنّ تکلیف بر انسان واجب می شود؛ اما هر چه زودتر فرزندان با آن آشنا گردند، سریع تر در راه کسب فضایل اخلاقى گام خواهند گذاشت. در این درس دانش آموزان، با نماز سه و چهار رکعتی و طهارت آشنا میشوند. معلمان گرامی با یادآوری این امر که خواندن نماز و استمرار آن وجه امتیاز یک مسلمان از سایرین است؛ بر پایبندی دانش آموزان به اقامه نماز ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل8: ضرب در عدد 10
ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ می خواهد ﺩﺭ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﻟﻴﻮﺍﻥ ﻳﻚ ﺑﺎﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻣﻬﺮﻩ ﻫﺎ ﺑﺮﺍي ﺿﺮﺏ ﻫﺎي ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺭﻭي ﻛﺎﺭﺕ ﻫﺎ ﺷﻜﻞ ﺩﺭﺳﺖ ﻛﻨﻨﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺑﺮﺍي ﺭﻧﮓ ﻫﺎي ﺁﺟﺮﻫﺎ ﺿﺮﺏ ﺑﻨﻮﻳﺴﻨﺪ. همچنین ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺎ ﻛﻤﻚ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺣﺴﺎﺏ ﺿﺮﺏ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺩ ﻛﺸﻒ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻣﻲ ﻛﻨﻨ ﺪ ﺑﻴﻦ ﺩﻭ ﻋﺪﺩ ﻭ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺻﻔﺮ ... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس در ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس12 : سفری به تخت جمشید(2)
خلاصهای از داستان درس قبل را مرور کنید سپس با خواندن ادامه داستان، فضای سالن هتل را که مسافران در آن نشسته و در حال گفت وگو هستند، تشریح کنید. در حین خواندن داستان از دانش آموزان بپرسید: چرا باید از آثار تاریخی محافظت کنیم؟ هنگام خوان دن داستان تأکید کنید که آثار تاریخی، بسیار با ارزشاند بنابراین در حفظ و نگهداری آنها، باید کوشا باشیم و در زمان بازدید نباید آسیبی به این آثار و ...