اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل4: آموزش ضرب
برای شروع کار، ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻣﺪﺍﺩ ﺭﻧﮕﻲ ﻫﺎي ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻪ ﻫﺎي ﻣﺴﺎﻭي ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺸﻤﺎﺭﻧﺪ ﻭ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺿﺮﺏ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻨﻨﺪ. ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪي ﺩﺳﺘﻪ ﺑﻌﺪي ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺿﺮﺏ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻨﻮﻳﺴﻨﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍن ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ کار را ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ و ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺑﺮﺍي ﮔﻞ ﻫﺎي ﺩﺍﺧﻞ ﮔﻠﺪﺍﻥ ﻫﺎ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻫﺎي ﺿﺮﺏ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ. ﺩﺭ ادامه ﺑﺎ ﺁﻣﺎﺩﮔﻲ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻓﻌﺎ ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس15 : خانهها با هم تفاوت دارند
برای شروع درس و ایجاد انگیزه میتوانید تصاویری از خانههای مختلف را از طریق عکسهای مجلات و روزنامهها و یا اینترنت جمع آوری و کپی کنید و به هر گروه از دانش آموزان مقداری تصویر بدهید و از آنها بخواهید خانههای مشابه یکدیگر را طبقه بندی کنند. آنها را ببرند و در یک بخش جداگانه کنار هم بچسبانند. از بچهها سؤال کنید آیا تاکنون در سفرها، خانههایی متفاوت یا ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل5: خط، نیم خط و پاره خط
ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺗﺨﺘﻪ ﻣﻴﺨﻲ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻠﻔﻦ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺎ ﻭﺻﻞ ﻛﺮﺩﻥ ﻳﻚ ﺳﺮ ﺳﻴﻢ ﺑﻪ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﻴﺦ ﻫﺎ ﻭ ﺳﺮ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﻣﻴﺦ ﺩﻳﮕﺮ ﭘﺎﺭﻩ ﺧﻂ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺩﻳﮕﺮ یک سر ﺳﻴﻢ ﺑﻪ ﻣﻴﺦ ﻭﺻﻞ ﻭﻟﻲ ﺳﺮ ﺩﻳﮕﺮ ﺁﻥ ﺁﺯﺍﺩ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻧﻴﻢ ﺧﻂ ﺭﺍ ﺑﺪﻫﺪ. این کار را ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﻣﻘﺪﺍﺭي ﻛﺎﻣﻮﺍ ﻭ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﮔﺮﻩ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺳﺮ ﺁﻥ ﻭ ﻭﺳﻂ ﺁﻥ ﭘﺎﺭﻩ ﺧﻂ ﻭ ﻧﻴﻢ ﺧﻂ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩ. همچنین ﻣﻲ ﺗﻮﺍن ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛرد و ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣ ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس4 : انرژی الکتریکی
انتقال انرژي يكي از مسائل اصلي جامعه هاي صنعتي امروز است. انرژي الكتريكي حاصل از انرژي ذخيره شده آب پشت سدها، سوختها، باد و خورشيد و... ، در نيروگاهها توليد مي شود و مي توان آن را با سرعت فراوان و اتلاف بسيار اندك به نقاط دوردست منتقل كرد. بنابراين يكي از مناسب ترين شكل هاي انرژي براي انسان، انرژي الكتريكي است. به ويژه كه انرژي الكتريكي را مي توان به سهولت به انرژي هاي ديگر مانند نور ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل3: مقایسهی کسرها
برای پیشبرد درس، ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺩﻭ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﻭ ﺗﺎ ﻛﻴﻚ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻭ ﺳﻪ ﻗﺴﻤﺖ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﻳﻚ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺮﺍي ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ ﭼﻪ ﻛﺴﻲ ﻛﻴﻚ ﺑﻴﺸﺘﺮي ﺧﻮﺭﺩﻩ؟ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ ﭼﻪ ﻛﺴﺮي ﺍﺯ ﻧﻮﺷﺎﺑﻪ ﻫﺎي ﺑﺎﻗﻲ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ؟ توصیه می شود ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎي ﺩﺳﺖ ﻭﺭﺯي ﻭ ﺗﺼﻮﻳﺮي ﺑﺮﺍي ﺗﻜﺎﻟﻴﻒ ﺧﺎﺭﺝ ﻛﻼﺱ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﺩ. همچنین ﺍﺯ ﻗﺎﻋﺪﻩ ﮔﻮﻳﻲ ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺗﻮﺳﻂ ﻣ ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس10 : ماه مهمانی خدا
ماه رمضان ماه نزول قرآن است و به همين جهت، بر ساير ماهها برترى يافته و براى روزه گرفتن انتخاب شده است. رسول خدا ( ص) در ضمن خطبهای در فضيلت ماه رمضان میفرمايد: ای مردم، ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است؛ ماهى است که نزد خدا بهترين ماه هاست؛ روزهايش بهترين روزها، و شب هايش بهترين شبها، و ساعاتش بهترين ساعات است. در درس «ماه مهمانى خدا» ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل4: تقسیم
ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﻳﻚ ﺑﺴﺘﻪ ﻣﺪﺍﺩ ﺭﻧﮕﻲ ١٢ ﺗﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﻫﺮﮔﺮﻭﻩ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻣﺪﺍﺩ ﺭﻧﮕﻲ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﻦ ﮔﺮﻭﻩ ٣ ﻳﺎ ٤ ﻧﻔﺮي ﺧﻮﺩ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺴﺎﻭي ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺑﻪ ﺩﺭﮎ ﺟﺪﻳﺪي ﺍﺯ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﻨﺪي ﻣﺴﺎﻭي ﻣﻲ ﺭﺳﻨﺪ ﺳﭙﺲ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺮﺍي ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺧﻮﺩ ﻳﻚ ﺿﺮﺏ ﺑﻨﻮﻳﺴﻨﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ﺩﺭ١٤٠٠ ﺳﺎﻝ ﭼﻨﺪ ﺗﺎ ١٠٠ ﺳﺎﻝ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﺎﺯي ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس3 : حضرت مریم، بانوی بهشتی
قرآن مریم را بانوی برگزیده خدا، بانوی پاک و مطهر، بهترین زنان عصر خود، مظهر عفاف و الگوی مؤمنان و دختری عبادت کننده، بسیار راست گو و هم سخن با فرشتگان معرفی کرده است. قرآن مریم را در کنار آسیه به عنوان دو زن نمونه تاریخ و الگویی برای همه مؤمنان چه زن و چه مرد، قرار داده است. حضرت مریم(س) فضایل و نیکوییهای بسیاری داشته است؛ اما متأسفانه در مورد شخصیت ایشان تحریفاتی به صورت افراط یا تف ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس4 : نقشهی محلهی ما
از دانش آموزان بخواهید وسایل شخصی خود مانند لیوان آب خوری، جامدادی، مدادتراش و پاک کن را روی میز بگذارند و از جای خود بلند شوند و آنها را از بالا ببینند و سپس هرچه را که میبینند، ترسیم کنند. بعد از آن، از نیمکت خود فاصله بگیرند و دوباره این لوازم را نگاه کنند و آن را ترسیم کنند. بعد تصویر اشیاء را که به دو حالت کشیدهاند، با یکدیگر مقایسه کنند. سپس توجّه آنها را به تصویر مربوطه ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل2: کسرهای بزرگتر از واحد
برای ایجاد انگیزه، معلم دو عدد سیب به 10 نفر از دانش آموزان میدهد و از آنها میخواهد که به طور مساوی بین همدیگر تقسیم کنند. از آنها میپرسد که چه کسری از سیب به هر کدام رسیده پای تابلو میآیند و توضیح میدهند. در ادامه برای شروع تدریس، معلم نوارهای کاغذی تقسیم بندی شده که قسمتهایی از آنها هاشور خورده را پای تابلو میچسباند و از دانش آموزان میخواهد ...