اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس1 : من با دیگران ارتباط برقرار میکنم.
تقویت مهارتهای خوب گوش کردن و خوب صحبت کردن، نیاز به زمان بیشتری حتی تا پایان سال تحصیلی دارد. لذا پرونده این فصل تا پایان سال باز است و تمرین در این مهارتها را در جلسات بعد هم تکرار کنید. به خصوص دانش آموزان گوشه گیر و خجالتی که در مهارتهای مکالمه و صحبت کردن ضعیف هستند و اعتماد به نفس کافی ندارند، باید مورد توجه قرار بگیرند. یکی از موضوعات مهم این درس، رعایت حریم شخصی است. ای ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس3 : مواد اطراف ما
در این درس دانش آموزان ابتدا با حالت گازی ماده و کاربردهای آن در زندگی روزمره آشنا میشوند و مواد را بر اساس ویژگی به سه حالت جامد، مایع و گاز طبقه بندی میکنند سپس چگونگی تبدیل حالتهای جامد به مایع؛ مایع به جامد و مایع به گاز را با انجام آزمایش و فعالیتهای مناسب بررسی میکنند در پایان تعاریف ذوب، انجماد و تبخیر بیان میشوند. در عمومی ترین دسته بندی مواد به سه دست ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس16 : لباس از تولید تا مصرف
هدف اصلی از آموزش این درس آشنایی دانش آموزان با مفاهیم و مهارتهای اقتصادی است، اگرچه لباس به عنوان یک مثال خوب مطرح میشود. در ابتدای این درس میخواهیم بچّهها را با مفهوم تولید انبوه آشنا کنیم. علاوه بر پوشاک، بچهها میتوانند به کفش، کیف، لوازم التحریر، مواد غذایی چون مرغ، تخم مرغ، شیر و … اشاره کنند. با توجه دادن دانش آموزان به کالاهایی که به تعداد ز ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس10 : روشن ترین شب
دانش آموزان در این درس درمی یابند که روز مَبْعَث، روزی است که حضرت محمد(ص) از سوی خدا به پیامبری برگزیده شد و مأموریت یافت تا پیام وحی را به مردم برساند، با بت پرستی مبارزه کند و خداپرستی را رواج دهد و جامعه به دور از تمدن آن روز را که به دوره جاهلی معروف بود از تاریکی شرک به نور ایمان رهنمون سازد. در بخش فعالیتها سعی شده با ایجاد حال و هوای شاد در کلاس، به جهت برگزاری جشنه ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس4 : اندازه گیری مواد
برای شروع تدریس یک پارچ آب به هر گروه داده و از آنها میخواهیم میزان آب پارچ را با لیوانهای شخصی خود اندازه گیری کنند و علت تفاوت را بیان نمایند. با آوردن نمونهای از مایعات موجود در بازار، دانش آموزان را با مفهوم لیتر آشنا میکنیم. ظروفی با حجمهای متفاوت آب، به گروهها داده و از آنها میخواهیم حجم آب را تخمین بزنند. در ادامه ... در این قس ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس14 : منابع آب و خاک
برای شروع کار، تصاویری را که در آنها استفادههای مختلفی، از آب میشود، به دانش آموزان نشان دهید. برای مثال: کودکی در حال استحمام، فردی در حال ماهیگیری در کنار یک رودخانه، کشاورزی در حال آبیاری زمین و … از دانش آموزان بخواهید استفادههای دیگری را که در طی یک روز از آب میکنند، بگویند؛ سپس از آنها بپرسید چه فعالیتهایی در زندگی و محیط اطراف آنها وجود دارد که انجامش ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس20 : خانهی شما کجاست؟
این درس مقدمات آموزش کروکی را فراهم می کند . برای شروع درس می توانید از پرسش های کتاب آغاز کنید. نشانی خانه تک تک دانش آموزان را بپرسید. دانش آموزان باید بتوانند نام خیابان، کوچه و شماره پلاک و طبقه خانه خود را بیان کنند . اکنون از بچّه ها بخواهید نشانی خود را روی یک کاغذ بنویسند با ذکر شهر، خیابان، کوچه و پلاک. با توجه به نشانی خانه که روی کاغذ نوشته اند، بگویند، دانستن این نشانی چه فایده ای ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس 15 : انواع لباس
برای شروه کار شما میتوانید تعدادی عکس از لباسهایی که فعالیتهای مختلف را نشان میدهد در اختیار گروهها بگذارید و اجازه دهید تشخیص بدهند که هر موقعیت، لباس خاص خود را دارد یا با توجه به فعالیت و یا مراسمی که افراد انجام میدهند لباس مخصوص به تن میکنند. مانند گروههای امداد هلال احمر یا نظامیان در حال رژه رفتن. به طور کلی در تدریس این بخش بیشتر از عکس خو ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس5 : آب مادهی با ارزش
در این درس، دانش آموزان ابتدا با چرخه آب به عنوان یک کل آشنا میشوند، سپس به مقایسه سطح آبها و خشکیهای روی زمین پرداخته میشود و در مورد تبخیر آبها و تهیه آب شیرین و چگونگی تشکیل ابر اشاره میشود. پرسشهای خود را مطرح کرده و سپس برای یافتن پاسخ پرسشها، وسیله میسازد یا تهیه میکند، به منابع مختلف مراجعه کرده و پس از انجام آزمایشها، گزار ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس14 : اولین بانوی مسلمان
دانش آموزان در این درس با بررسى نقاط حساس زندگانى حضرت خدیجه(س) برای دستیابى به الگوى مثبت یارى داده میشوند و با احساس علاقه نسبت به حضرت خدیجه(س) و اعمال و رفتار ایشان، برای الگو گرفتن از زندگی و اخلاق و رفتار ایشان تلاش میکنند و با عنایت به پاداش الهی نسبت به آن بانوی بزرگوار، همه گروه هاى جامعه، به ویژه زنان، که در معرض جاهلیتها، تعصبها و هجوم فرهنگ هاى بیگانه هستند، تشو ...