جزیره فایل

پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی

اطلاعیه فروشگاه

با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.

طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس8 : مصـرف

طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس8 : مصـرف درس را با موضوع حقوق مصرف کننده آغاز کنید و مبحث پول را بعد از آن تدریس نمایید. با انجام فعالیت‌های بخش آماده کنید، توجه دانش آموزان به ویژگی‌های کالاهای تولیدی جلب می‌شود. از آنها بپرسید: شما به عنوان مصرف کننده چه چیزهای دیگری می‌خواستید درباره این کالاها بدانید که روی برچسب قید نشده است؟ سپس با استفاده از این آمادگی، حقوق مصرف کننده را توضیح دهید. علامت استاندارد را روی چن ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل3: تساوی کسرها

طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل3: تساوی کسرها ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﻪ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﻳﻚ ﺳﻴﺐ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻳﻚ ﭼﺎﻗﻮ ﻣﻴﻮﻩ ﺧﻮﺭي ﻳﻚ ﺑﺎﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺗﺎ ﺳﻴﺐ ﮔﺮﻭﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭼﻬﺎﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﻧﺼﻒ ﺳﻴﺐ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ ﺣﺎﻻ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ﭼﻪ ﻛﺴﺮي ﺍﺯ ﺳﻴﺐ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍز ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ یک دوم ﺩﻳﺲ ﻛﻮﻛﻮﺳﺒﺰي ﭼﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻛﻮﻛﻮﺳﺒﺰي ﻭ ﻳﺎ یک چهارم ﻛﻮﻛﻮﺳﺒﺰي ﭼﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻛﻮﻛﻮ ﺳﺒﺰي ﺍﺳﺖ؟ در این قسمت، طرح درس و روش تدری ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل2: حل مسئله(الگوسازی)

طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل2: حل مسئله(الگوسازی) در صفحه مربوطه کتاب، دانش آموز به کمک فعالیت‌های معلم هدایت می‌شود همه حالت‌های ممکن در یک مسئله را بنویسد، در ابتدا پراکنده می‌نویسد و یا جا می‌اندازد مثلاً وقتی از او خواسته می‌شود رقم‌های 3 و 4 برای یکان و 5 و 7 برای دهگان را بنویسد شاید با پراکنده نویسی به همه جواب‌ها نرسد. اما وقتی معلم از او می‌خواهد با رسم جدول ارزش مکانی و یا با کشیدن خطی و فل ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس1 : من با دیگران ارتباط برقرار می‌کنم.

طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس1 : من با دیگران ارتباط برقرار می‌کنم. تقویت مهارت‌های خوب گوش کردن و خوب صحبت کردن، نیاز به زمان بیشتری حتی تا پایان سال تحصیلی دارد. لذا پرونده این فصل تا پایان سال باز است و تمرین در این مهارت‌ها را در جلسات بعد هم تکرار کنید. به خصوص دانش آموزان گوشه گیر و خجالتی که در مهارت‌های مکالمه و صحبت کردن ضعیف هستند و اعتماد به نفس کافی ندارند، باید مورد توجه قرار بگیرند. یکی از موضوعات مهم این درس، رعایت حریم شخصی است. ای ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس3 : مواد اطراف ما

طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس3 : مواد اطراف ما در این درس دانش آموزان ابتدا با حالت گازی ماده و کاربردهای آن در زندگی روزمره آشنا می‌شوند و مواد را بر اساس ویژگی به سه حالت جامد، مایع و گاز طبقه بندی می‌کنند سپس چگونگی تبدیل حالت‌های جامد به مایع؛ مایع به جامد و مایع به گاز را با انجام آزمایش و فعالیت‌های مناسب بررسی می‌کنند در پایان تعاریف ذوب، انجماد و تبخیر بیان می‌شوند. در عمومی ترین دسته بندی مواد به سه دست ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس16 : لباس از تولید تا مصرف

طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس16 : لباس از تولید تا مصرف هدف اصلی از آموزش این درس آشنایی دانش آموزان با مفاهیم و مهارت‌های اقتصادی است، اگرچه لباس به عنوان یک مثال خوب مطرح می‌شود. در ابتدای این درس می‌خواهیم بچّه‌ها را با مفهوم تولید انبوه آشنا کنیم. علاوه بر پوشاک، بچه‌ها می‌توانند به کفش، کیف، لوازم التحریر، مواد غذایی چون مرغ، تخم مرغ، شیر و … اشاره کنند. با توجه دادن دانش آموزان به کالاهایی که به تعداد ز ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس10 : روشن ترین شب

طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس10 : روشن ترین شب دانش آموزان در این درس درمی یابند که روز مَبْعَث، روزی است که حضرت محمد(ص) از سوی خدا   به پیامبری برگزیده شد و مأموریت یافت تا پیام وحی را به مردم برساند، با بت پرستی مبارزه کند و خداپرستی را رواج دهد و جامعه به دور از تمدن آن روز را که به دوره جاهلی معروف بود از تاریکی شرک به نور ایمان رهنمون سازد. در بخش فعالیت‌ها سعی شده با ایجاد حال و هوای شاد در کلاس، به جهت برگزاری جشن‌ه ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس4 : اندازه گیری مواد

طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس4 : اندازه گیری مواد برای شروع تدریس یک پارچ آب به هر گروه داده و از آن‌ها می‌خواهیم میزان آب پارچ را با لیوان‌های شخصی خود اندازه گیری کنند و علت تفاوت را بیان نمایند. با آوردن نمونه‌ای از مایعات موجود در بازار، دانش آموزان را با مفهوم لیتر آشنا می‌کنیم.  ظروفی با حجم‌های متفاوت آب، به گروه‌ها داده و از آن‌ها می‌خواهیم حجم آب را تخمین بزنند. در ادامه ... در این قس ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس14 : منابع آب و خاک

طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس14 : منابع آب و خاک برای شروع کار، تصاویری را که در آنها استفاده‌های مختلفی، از آب می‌شود، به دانش آموزان نشان دهید. برای مثال: کودکی در حال استحمام، فردی در حال ماهیگیری در کنار یک رودخانه، کشاورزی در حال آبیاری زمین و … از دانش آموزان بخواهید استفاده‌های دیگری را که در طی یک روز از آب می‌کنند، بگویند؛ سپس از آنها بپرسید چه فعالیت‌هایی در زندگی و محیط اطراف آنها وجود دارد که انجامش ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس20 : خانه‌ی شما کجاست؟

طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس20 : خانه‌ی شما کجاست؟ این درس مقدمات آموزش کروکی را فراهم می کند . برای شروع درس می توانید از پرسش های کتاب آغاز کنید. نشانی خانه تک تک دانش آموزان را بپرسید. دانش آموزان باید بتوانند نام خیابان، کوچه و شماره پلاک و طبقه خانه خود را بیان کنند . اکنون از بچّه ها بخواهید نشانی خود را روی یک کاغذ بنویسند با ذکر شهر، خیابان، کوچه و پلاک. با توجه به نشانی خانه که روی کاغذ نوشته اند، بگویند، دانستن این نشانی چه فایده ای ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان
تعداد صفحه(67):