اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس9 : گفت و گو با خدا
نماز ستون دین و سرچشمه همه نیکی هاست. هرچند این امر مهم، همزمان با سنّ تکلیف بر انسان واجب می شود؛ اما هر چه زودتر فرزندان با آن آشنا گردند، سریع تر در راه کسب فضایل اخلاقى گام خواهند گذاشت. در این درس دانش آموزان، با نماز سه و چهار رکعتی و طهارت آشنا میشوند. معلمان گرامی با یادآوری این امر که خواندن نماز و استمرار آن وجه امتیاز یک مسلمان از سایرین است؛ بر پایبندی دانش آموزان به اقامه نماز ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل8: ضرب در عدد 10
ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ می خواهد ﺩﺭ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﻟﻴﻮﺍﻥ ﻳﻚ ﺑﺎﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻣﻬﺮﻩ ﻫﺎ ﺑﺮﺍي ﺿﺮﺏ ﻫﺎي ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺭﻭي ﻛﺎﺭﺕ ﻫﺎ ﺷﻜﻞ ﺩﺭﺳﺖ ﻛﻨﻨﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺑﺮﺍي ﺭﻧﮓ ﻫﺎي ﺁﺟﺮﻫﺎ ﺿﺮﺏ ﺑﻨﻮﻳﺴﻨﺪ. همچنین ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺎ ﻛﻤﻚ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺣﺴﺎﺏ ﺿﺮﺏ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺩ ﻛﺸﻒ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻣﻲ ﻛﻨﻨ ﺪ ﺑﻴﻦ ﺩﻭ ﻋﺪﺩ ﻭ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺻﻔﺮ ... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس در ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس12 : سفری به تخت جمشید(2)
خلاصهای از داستان درس قبل را مرور کنید سپس با خواندن ادامه داستان، فضای سالن هتل را که مسافران در آن نشسته و در حال گفت وگو هستند، تشریح کنید. در حین خواندن داستان از دانش آموزان بپرسید: چرا باید از آثار تاریخی محافظت کنیم؟ هنگام خوان دن داستان تأکید کنید که آثار تاریخی، بسیار با ارزشاند بنابراین در حفظ و نگهداری آنها، باید کوشا باشیم و در زمان بازدید نباید آسیبی به این آثار و ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس12 : سفری به تخت جمشید(1)
تدریس را با روال داستان پیش ببرید. از دانش آموزان سؤال کنید چه کسی تاکنون تخت جمشید را دیده است؟ اگر از بین آنها، کسی از این مکان بازدید کرده است، برای دوستانش تعریف کند. از چند نفر از دانش آموزان سؤال کنید داستان درس قبل تا کجا ادامه یافت؟ با کمک آنها داستان را مرور کنید. به نکات مربوط به مهارتهای اجتماعی در داستان توجه کنید... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس1 : زنگ علوم
در این درس دانش آموزان با برخی روشهای جمع آوری اطلاعات، مرتب کردن اطلاعات و گزارش آن آشنا میشوند. نکته مهم در شروع آموزش این است که موضوع مورد علاقه دانش آموزان برای آموزش مهارتهای جمع آوری اطلاعات را شناسایی نمایید. با وجود آنکه کتاب بر روی تغذیه میان وعده متمرکز شده است اما شما میتوانید بر حسب علاقه دانش آموزان هر موضوعی را برای آموزش مهارتها انتخاب نمایید مثل جمع ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل1: شمارش چند تا چند تا
انتظار میرود دانش آموزان در الگویابیهای عدد و هندسی و الگویابی با چینهها به تجرد برسند و بتوانند به کمک چوب خط، چینه، محور، رسم شکل هندسی و ابزار، الگویابی را به نمایش بگذارند. الگویابی عددی و هندسی را انجام دهند، با روشهای مختلف خطی به الگوهای 5 تایی برسند و انواع 5 تا 5 تا را تمرین کنند و به نمایش بگذارند، آشنایی با انواع تقسیم بندی و دستههای 5 تایی، با شابلون و ا ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس17 : میراث فرهنگی و تاریخ
برای شروع کار، تعدادی تصویر شامل مکانها و ابنیه تاریخی، اشیا و ظروف تاریخی، نقاشی، قالی بافی، وسایل جنگی، کتابهای تاریخی، تصویر نقاشی یا تندیس شخصیتهای تاریخی که روی چند صفحه کاغذ صورت درهم چسباندهاید. دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کنید. برگهها را در اختیار هر گروه بگذارید و از آنها بخواهید تصاویر را قیچی و دسته بندی کنند. برای مثال ابنیه تاریخی را در یک بخش کنا ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس18 : قدیمیترین سکونتگاههای ایران
آثار به دست آمده از کاوشهای باستان شناسی نشان میدهد که حدود ده هزار سال پیش در ایران سکونتگاههایی وجود داشته است، به همین جهت ایران در جهان، به عنوان سرزمینی کهن شناخته شده است. برای شروع کار، از فعالیتهایی که دانش آموزان در جلسه قبل انجام دادند، استفاده کنید و از آنها بخواهید حدس بزنند برخی از میراث فرهنگی که تصویر آن را در جلسه قبل جمع آوری کردند حدوداً مربوط به چند سا ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس19 : همسایگان ما
در صورت امکان با رعایت نکات ایمنی دانش آموزان را به پشت بام مدرسه برده و از بالا، دیوارهای منازل و مدرسه، پرچین باغها، حصارها را به عنوان وجود سرزمین، زمینها و خانههای مختلف به دانش آموزان نشان بدهید و علت این مرزبندی را سؤال کنید. از دانش آموزان بپرسید اگر خانهها فاقد دیوار بود چه اتفاقی میافتاد؟ چرا برای ورود به کلاس دیگر یا خانه همسایه در میزنیم ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس2 : خوراکیها
در این درس دانش آموزان با گروههای مواد غذایی که انسان برای انجام تمام فعالیتهای خود به آنها نیاز دارد، آشنا میشوند. آنان با انجام فعالیتهایی در مورد گروههای مواد غذایی اطلاعات جمع آوری میکنند. پس از پایان این درس دانش آموزان در مییابند که برای کسب مواد مورد نیاز بدن خود با توجه به شرایط زندگی در وعدههای غذایی روزانه چه چیزهای سالم و مناسبی بخورند ...