اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس12 : سفری به تخت جمشید(1)
تدریس را با روال داستان پیش ببرید. از دانش آموزان سؤال کنید چه کسی تاکنون تخت جمشید را دیده است؟ اگر از بین آنها، کسی از این مکان بازدید کرده است، برای دوستانش تعریف کند. از چند نفر از دانش آموزان سؤال کنید داستان درس قبل تا کجا ادامه یافت؟ با کمک آنها داستان را مرور کنید. به نکات مربوط به مهارتهای اجتماعی در داستان توجه کنید... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس1 : زنگ علوم
در این درس دانش آموزان با برخی روشهای جمع آوری اطلاعات، مرتب کردن اطلاعات و گزارش آن آشنا میشوند. نکته مهم در شروع آموزش این است که موضوع مورد علاقه دانش آموزان برای آموزش مهارتهای جمع آوری اطلاعات را شناسایی نمایید. با وجود آنکه کتاب بر روی تغذیه میان وعده متمرکز شده است اما شما میتوانید بر حسب علاقه دانش آموزان هر موضوعی را برای آموزش مهارتها انتخاب نمایید مثل جمع ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل1: شمارش چند تا چند تا
انتظار میرود دانش آموزان در الگویابیهای عدد و هندسی و الگویابی با چینهها به تجرد برسند و بتوانند به کمک چوب خط، چینه، محور، رسم شکل هندسی و ابزار، الگویابی را به نمایش بگذارند. الگویابی عددی و هندسی را انجام دهند، با روشهای مختلف خطی به الگوهای 5 تایی برسند و انواع 5 تا 5 تا را تمرین کنند و به نمایش بگذارند، آشنایی با انواع تقسیم بندی و دستههای 5 تایی، با شابلون و ا ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس17 : میراث فرهنگی و تاریخ
برای شروع کار، تعدادی تصویر شامل مکانها و ابنیه تاریخی، اشیا و ظروف تاریخی، نقاشی، قالی بافی، وسایل جنگی، کتابهای تاریخی، تصویر نقاشی یا تندیس شخصیتهای تاریخی که روی چند صفحه کاغذ صورت درهم چسباندهاید. دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کنید. برگهها را در اختیار هر گروه بگذارید و از آنها بخواهید تصاویر را قیچی و دسته بندی کنند. برای مثال ابنیه تاریخی را در یک بخش کنا ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس18 : قدیمیترین سکونتگاههای ایران
آثار به دست آمده از کاوشهای باستان شناسی نشان میدهد که حدود ده هزار سال پیش در ایران سکونتگاههایی وجود داشته است، به همین جهت ایران در جهان، به عنوان سرزمینی کهن شناخته شده است. برای شروع کار، از فعالیتهایی که دانش آموزان در جلسه قبل انجام دادند، استفاده کنید و از آنها بخواهید حدس بزنند برخی از میراث فرهنگی که تصویر آن را در جلسه قبل جمع آوری کردند حدوداً مربوط به چند سا ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس19 : همسایگان ما
در صورت امکان با رعایت نکات ایمنی دانش آموزان را به پشت بام مدرسه برده و از بالا، دیوارهای منازل و مدرسه، پرچین باغها، حصارها را به عنوان وجود سرزمین، زمینها و خانههای مختلف به دانش آموزان نشان بدهید و علت این مرزبندی را سؤال کنید. از دانش آموزان بپرسید اگر خانهها فاقد دیوار بود چه اتفاقی میافتاد؟ چرا برای ورود به کلاس دیگر یا خانه همسایه در میزنیم ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس2 : خوراکیها
در این درس دانش آموزان با گروههای مواد غذایی که انسان برای انجام تمام فعالیتهای خود به آنها نیاز دارد، آشنا میشوند. آنان با انجام فعالیتهایی در مورد گروههای مواد غذایی اطلاعات جمع آوری میکنند. پس از پایان این درس دانش آموزان در مییابند که برای کسب مواد مورد نیاز بدن خود با توجه به شرایط زندگی در وعدههای غذایی روزانه چه چیزهای سالم و مناسبی بخورند ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس8 : مصـرف
درس را با موضوع حقوق مصرف کننده آغاز کنید و مبحث پول را بعد از آن تدریس نمایید. با انجام فعالیتهای بخش آماده کنید، توجه دانش آموزان به ویژگیهای کالاهای تولیدی جلب میشود. از آنها بپرسید: شما به عنوان مصرف کننده چه چیزهای دیگری میخواستید درباره این کالاها بدانید که روی برچسب قید نشده است؟ سپس با استفاده از این آمادگی، حقوق مصرف کننده را توضیح دهید. علامت استاندارد را روی چن ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل3: تساوی کسرها
ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﻪ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﻳﻚ ﺳﻴﺐ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻳﻚ ﭼﺎﻗﻮ ﻣﻴﻮﻩ ﺧﻮﺭي ﻳﻚ ﺑﺎﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺗﺎ ﺳﻴﺐ ﮔﺮﻭﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭼﻬﺎﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﻧﺼﻒ ﺳﻴﺐ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ ﺣﺎﻻ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ﭼﻪ ﻛﺴﺮي ﺍﺯ ﺳﻴﺐ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍز ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ یک دوم ﺩﻳﺲ ﻛﻮﻛﻮﺳﺒﺰي ﭼﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻛﻮﻛﻮﺳﺒﺰي ﻭ ﻳﺎ یک چهارم ﻛﻮﻛﻮﺳﺒﺰي ﭼﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻛﻮﻛﻮ ﺳﺒﺰي ﺍﺳﺖ؟ در این قسمت، طرح درس و روش تدری ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل2: حل مسئله(الگوسازی)
در صفحه مربوطه کتاب، دانش آموز به کمک فعالیتهای معلم هدایت میشود همه حالتهای ممکن در یک مسئله را بنویسد، در ابتدا پراکنده مینویسد و یا جا میاندازد مثلاً وقتی از او خواسته میشود رقمهای 3 و 4 برای یکان و 5 و 7 برای دهگان را بنویسد شاید با پراکنده نویسی به همه جوابها نرسد. اما وقتی معلم از او میخواهد با رسم جدول ارزش مکانی و یا با کشیدن خطی و فل ...