اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم، درس1: یکتا
این درس در قالب یک متن مناجات گونه به منظور جلب توجه دانش آموزان به زیباییهای طبیعت و محیط پیرامون ایشان، از زبان یک کودک همسن و سال ایشان بیان شده است و با مرور برخی از نعمتهای خداوند و بیان نمونههایی از صفات الهی، انتظار دارد حس امیدواری نسبت به خداوند در دانش آموزان تقویت شود. دانش آموزان در این درس صفات الهی و بی همتایی او را در این صفات در قالب مناجات و شعر نیز مرور می&zwn ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل1: عدد و شمارش
جهت شروع تدریس، معلم از دانش آموزان میخواهد با آنچه در اختیار دارند و مواد و ابزار آموزشی که در اختیار آنها قرار میدهد، مثل چوب کبریت، تیله، چوب بستنی، مهره، گوی، چینه، شکلهای هندسی شمارش کنند. از هر گروه میخواهیم یک راه برای شمارش پیشنهاد دهند. قانون شمردن را رعایت کنند تا به مهارت به ترتیب شمردن، فقط یک بار شمردن، بیان آخرین عدد به عنوان عدد اصلی را به نمایش بگذ ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس5 : گرما و ماده
از دانش آموزان بخواهيد با كمك اعضاي گروه خود، وسايل مربوط به فعاليت هاي اين درس را از قبل تهيه كنند و به كلاس بياورند. تصوير عنواني، يكي از كاربردهاي انرژي گرمايي كه پختن غذا است را نشان مي دهد. به دانش آموزان بگوئید متن بالاي صفحه را بخوانند و آنها را در يك گفتگوي عمومي دربارة ي تجربه آنها درباره زماني كه تب داشتهاند و اندازه گيري دماي بدن شركت دهيد. از دانش آموزان بخواهيد فعا ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل8: تقسیم با باقیمانده
آخرین مبحث فصل8 کتاب ریاضی سوم دبستان، تقسیم با باقیمانده بوده و در درس مذکور به موضوعات مختلفی از جمله: معرفی نماد تقسیم، معرفی باقیمانده، معرفی خارج قسمت، ارتباط ضرب با تقسیم، الگوی آجر چینی و محاسبه ضرب از سمت راست پرداخته شده است. برای پیشبرد درس ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻣﺪﺍﺩ ﺭﻧﮕﻲ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻧﻔﺮﺍﺕ ﻣﺨﺘﻠﻒ به صورت مساوی ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻛﻨﻨﺪ. همچنین ﻣﻲ ﺗﻮﺍن ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎ ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس1 : دانهای که نمیخواست بروید!
این درس از زبان دانهای بیان میشود که از رشد و روییدن میترسد زیرا نمیداند اگر از زمین بیرون بیاید چه حوادثی در انتظار او خواهد بود. در ادامه درس به انتقال تجربه از موجوداتی که این مرحله را طی کردهاند، اشاره میشود تا دانه بداند که خدای دانا و توانا نیازهای همه آنها را برآورده است و از روییدن نترسد. در فعالیتهای درس به نمونههایی از نیاز حیوانات و انسا ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس17 : اینها و آنها
یَومُ الفَصل یکی از اسامی روز قیامت است، زیرا صفوف مؤمنان صالح ازمجرمان بدکار جدا می شود . در درس اینها و آنها تلاش بر آن است که دانش آموزان ضمن آشنایی با این نام قیامت، با دلیل جدایی این دو گروه و ویژگی ها و نتایج عملکرد آنها آشنا شوند . می توانید عنوان درس را روی تابلو نوشته و با استفاده از بارش فکری از دانش آموزان بخواهید تا در رابطه با این دو کلمه صحبت کنند و با پرسش های مناسب آنها را به هد ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس5 : همدلی و همیاری در حوادث
برای شروع کار، از قبل روزنامههایی که در آنها اخبار حوادث غیر مترقبه نوشته شده تهیه و اخبار مربوطه را جدا کنید و به کلاس ببرید و در میان گروههای دانش آموزان توزیع کنید؛ سپس از آنها بخواهید فضای منطقهای را که در آن حادثهای رخ داده، مجسم کنند و روی یک کاغذ فهرستی از نیازها و مشکلات مردم آسیب دیده را بنویسند. از هر گروه بخواهید فهرست خود را در کلاس بخوانند. این فهرست ممکن است ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل2: جمع و تفریق عددهای مخلوط
در اولین فعالیت این درس جمع دو عدد کسری با مخرجهای نامساوی آموزش داده شده است. بهتر است از دانش آموزان خواسته شود که نحوه هم مخرج کردن کسرها را به کمک شکلها توضیح دهند. با مقایسه و مشاهده راه حلها، دانش آموزان باید به ایدهای برای هم مخرج کردن کسرهایی که به مخرجهای آنها مضربی از یکدیگر نیستند برسند. فعالیت دوم این درس به جمع و تفریق اعداد مخلوط اختصاص دارد و لازم است ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس12 : گوناگونی گیاهان
دانشمندان گياهان را به دو دسته گياهان دانه دار و بدون دانه طبقه بندي مي كنند. گياهان دانه دار نيز خود، به دو گروه گياهان گل دار و مخروط دار طبقه بندي مي شوند. گياهان گل دار شامل تك لپه ايها و دولپه ايها مي باشند. آنچه باعث تفاوت گياهان تك لپه و دولپه مي شود، ويژگي هاي ظاهري و برخي خصوصيات ميكروسكوپي آنهاست. در گياهان گل دار اجزاي گل شامل كاسبرگ، گلبرگ، پرچم و مادگي مي باشند. كاسبرگ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل2: تقسیم کسرها
اولین فعالیت به زیر ساختار خارج قسمت کسرها مربوط است. دانش آموزان باید هریک از مراحل را توضیح دهند و حل را کامل کنند. توجه شود که ممکن است دانش آموزان ابتدا ٣ کلوچه(دایره) را به سه نفر تقسیم کنند که به هر کدام ١ کلوچه کامل میرسد و بعد ٢ کلوچه باقی مانده را بین ٣ نفر تقسیم کنند که به هر نفر دو سوم کلوچه میرسد. در مورد ٧ متر پارچه هم میتوان ابتدا ٤ متر را بین ٤ ...