اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس7 : زمین خانهی سنگی ما
در اين درس دانش آموزان با مشاهده، جمع آوری اطلاعات، گفت و گو کردن و فعاليتهای گروهی پی میبرند که در بيشتر نقاط زمين سنگ وجود دارد. آنان موارد استفاده از سنگها را فهرست کرده و با درک چگونگی تغييرات سنگها آنها را بر اساس تغييراتشان طبقه بندی میکنند. برای شروع کار، از دانش آموزان بخواهيد آب و سنگ های که با خود آورده اند را داخل قوطی بريزند و در قوطی را محکم ببندند. قوط ...
طرح درس و روش تدریس فارسی دوم دبستان، درس8 : از همه مهربان تر
با یک کتاب مفاتیح وارد کلاس میشوم. پس از سلام و احوالپرسی و خواندن پیام هفتگی دعایی را از روی سیستم هوشمند پخش میکنم. از بچهها در مورد افراد خانواده میپرسم آنهایی که پدربزرگ و مادر بزرگ دارند و آنهایی که دایی و عمو و خاله و عمه دارند میخواهم در کلاس صحبت کنند. با قسمت فکر کنید و بگویید کار را ادامه می دهم: به برادر پدر و برادر مادر و خواهر مادر و خواهر ...
طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس3 : سالم باش، شاداب باش
در اين درس دانش آموزان با عوامل مؤثر در سلامتی از جمله ورزش و بازی، تغذيه، بهداشت فردی و جمعی، پيشگيری، ايمنی، خواب و استراحت و وظايف خويش در قبال حفظ سلامتی آشنا میشوند. در طی فعاليتها و گفت و گوهای کلاسی ياد میگيرند چگونه برنامه روزانه مناسبی را برای بهبود سلامتی تهيه و اجرا کنند. یکی از موضوعات این درس، ورزش و بازی است. برای ایجاد انگیزه میتوان قبل از شروع درس چند نرمش ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل6: حجم
تمام فعالیتهای این درس، قسمت ناظر به مفهوم بقای حجم است که مطالعات روان شناسی سن 11 سال را برای مواجهه و فهم آن مناسب دانستهاند. هدف این است که دانش آموز بداند چیدمان متفاوت تعداد مشخصی مکعب، حجم متفاوتی را برای شکل حاصل، نخواهد داشت و حجم کلی یک شکل با تغییر شکل ظاهری آن عوض نمیشود. در این فعالیت ها سعی شده است از مثالهایی که با زندگی روزمره دانش آموزان عجین است استفاده ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل6: گنجایش
گنجایش مقدار فضا یا مقدار مایعی است که در یک جسم جا میشود و در واقع ظرفیتی است که یک جسم دارد. توجه داشته باشید که یک جسم میتواند حجم داشته باشد ولی ممکن است جا یا فضایی یا ظرفیتی نداشته باشد که بتوانیم درون آن مایعات بریزیم. یک سنگ و یک پارچ را در نظر بگیرید. سنگ و پارچ هر دو حجم دارند یعنی فضا اشغال میکنند ولی آیا هر دو گنجایش یا ظرفیت دارند؟ این درس در واقع جمع بندی کل مطا ...
طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس12 : از ریشه تا برگ
این درس نیزمی تواند با ایجاد یک موقعیت مانند آنچه که در کتاب درسی آمده است، شروع گردد. از آنجا که رویکرد این درس، کاوشگری است، با قرار دادن دانش آموزان در این شرایط در ذهن آنان ایجاد نموده و تدریس آغاز گردد به طوری که سؤال گیاهان چگونه آب و مواد محلول در خاک را با ریشههایشان و نور و هوا را با برگهای خود میگیرند برای آغاز درس منظور شده است. در این درس تأکید بر کار گروهی، ایجاد ه ...
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس10 : خیلی کوچک، خیلی بزرگ
در دنیایی که ما زندگی میکنیم علاوه بر موجوداتی که با چشم میبینیم موجودات زیادی نیز وجود دارند که با چشم غیرمسلح دیده نمیشوند و برای دیدن آنها از ذره بین یا میکروسکوپ استفاده میگردد، به همین دلیل به آنها موجودات ذره بینی یا میکروسکوپی گفته میشود. مثلاً یک قطره کوچک آب در زیر میکروسکوپ به صورت دنیای بزرگی مشاهده میشود که در آن هزاران موجود زنده کوچک زندگی می&zwn ...
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس9 : سفر انرژی
کلمه انرژی از زبان یونانی و به مفهوم چیزی که در آن توانایی انجام کار وجود دارد، گرفته شده است. یعنی انرژی چیزی است که موجب انجام کار میشود. انرژی با کار و حرکت همراه است. هرقدر ما کار بیشتری انجام دهیم برای انجام آن، به انرژی بیشتری نیاز است. در این درس، دانش آموزان ابتدا به کمک انجام آزمایش، آموختههای سال سوم ابتدایی را درباره انرژی و تبدیلات آن تجربه میکنند. سپس با انجام فعا ...
طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس2 : ماده تغییر میکند
از دانش آموزان انتظار میرود که در فرایند آموزش این درس بتوانند با مشاهده تغییرات مواد را بررسی و آنها را در دو دسته شیمیایی و فیزیکی طبقه بندی کنند. همچنین با جمع آوری اطلاعات، درباره تغییرات سریع و کند در زندگی روزمره و دخالت انسان در انجام آنها گزارشی ارائه کنند. ﺑﺮاى اﻳﺠﺎد اﻧﮕﻴﺰه؛ ﻣﺤﺘﻮاى اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ(کلیپ یا پاورپوینت) که قبلا آماده کرده ایم را ﺑﺎز ﻛﺮده و ﻓﺎﻳﻞ ﺗﺼﻮﻳﺮى ﻛﻮﺗﺎه و ﺟﺬاﺑﻲ را ﻛﻪ ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس2 : مخلوطها در زندگی
بسياري از موادي كه در زندگي روزانه با آنها سر و كار داريم يا از آنها استفاده مي كنيم مخلوط هستند. براي نمونه، آب ميوه ها، انواع غذاها، شوينده ها، شربت هاي خوراكي، چاي شيرين، گلاب و نوشابهها همگي مثال هايي از مخلوطها هستند. اجزاي همه مخلوطها را مي توان جدا كرد. برخي از روش هاي جداسازي آسان و برخي دشوار هستند. صافي هايي مانند توري، سرند، الك، آبكش، كاغذ صافي، فيلتر جاروبرقي ...