جزیره فایل

پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی

اطلاعیه فروشگاه

با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.

طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس3: کارخانه‌ی کاغذ سازی

طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس3: کارخانه‌ی کاغذ سازی این درس نیز رویکرد زمینه محور دارد و همان طور که از نام درس پیداست، این بار، کارخانه کاغذسازی بستری است تا با توجه به آن برخی از مفاهیم مرتبط با ماده، مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد. فلزها یکی از اصلی ترین مواد لازم برای ساخت کارخانه هستند و اسیدها هم جزء مواد شیمیایی هستند که در فرایند کاغذسازی یافت می‌شوند. دانش آموزان با انجام آزمایش‌های ساده و گوناگون، برخی از ویژگی‌های این د ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس13 : سالم بمانیم

طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس13 : سالم بمانیم بحث اصلی این درس، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر است که ضمن مقایسه آنها، راه‌هایی را برای جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماری‌ها معرفی می‌کند و در کنار آن، سدهای دفاعی بدن توضیح داده می‌شود. همچنین به راه‌های بالابردن مقاومت بدن برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر و بعضی از رفتارهای سالم که از بروز بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری می‌کنند اشاره‌ای می‌شود. ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس13 : زیستگاه

طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس13 : زیستگاه آموزش اين درس را مي توان به زماني از سال تحصيلي موكول كرد كه امكان گردش در فضاي باز وجود داشته باشد. در اين درس دانش آموزان با انجام فعاليت هاي گام به گام در نظر گرفته شده، به يادگيري مفاهيم مورد نظر مي پردازند. در اين درس ابتدا يك موقعيت براي شروع آموزش در نظر گرفته شده است. همچنين دانش آموزان مي توانند با مشاهده تصوير عنواني و با راهنمايي معلم خود، دو جدول مربوطه در کتاب را تكميل كنند. از دا ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس7 : زمین خانه‌ی سنگی ما

طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس7 : زمین خانه‌ی سنگی ما در اين درس دانش آموزان با مشاهده، جمع آوری اطلاعات، گفت و گو کردن و فعاليت‌های گروهی پی می‌برند که در بيشتر نقاط زمين سنگ وجود دارد. آنان موارد استفاده از سنگ‌ها را فهرست کرده و با درک چگونگی تغييرات سنگ‌ها آنها را بر اساس تغييراتشان طبقه بندی می‌کنند. برای شروع کار، از دانش آموزان بخواهيد آب و سنگ های که با خود آورده اند را داخل قوطی بريزند و در قوطی را محکم ببندند. قوط ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس فارسی دوم دبستان، درس8 : از همه مهربان تر

طرح درس و روش تدریس فارسی دوم دبستان، درس8 : از همه مهربان تر با یک کتاب مفاتیح وارد کلاس می‌شوم. پس از سلام و احوالپرسی و خواندن پیام هفتگی دعایی را از روی سیستم هوشمند پخش می‌کنم. از بچه‌ها در مورد افراد خانواده می‌پرسم آن‌هایی که پدربزرگ و مادر بزرگ دارند و آن‌هایی که دایی و عمو و خاله و عمه دارند می‌خواهم در کلاس صحبت کنند. با قسمت فکر کنید و بگویید کار را ادامه می دهم: به برادر پدر و برادر مادر و خواهر مادر و خواهر ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس3 : سالم باش، شاداب باش

طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس3 : سالم باش، شاداب باش در اين درس دانش آموزان با عوامل مؤثر در سلامتی از جمله ورزش و بازی، تغذيه، بهداشت فردی و جمعی، پيشگيری، ايمنی، خواب و استراحت و وظايف خويش در قبال حفظ سلامتی آشنا می‌شوند. در طی فعاليت‌ها و گفت و گوهای کلاسی ياد می‌گيرند چگونه برنامه روزانه مناسبی را برای بهبود سلامتی تهيه و اجرا کنند. یکی از موضوعات این درس، ورزش و بازی است. برای ایجاد انگیزه می‌توان قبل از شروع درس چند نرمش ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل6: حجم

طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل6: حجم تمام فعالیت‌های این درس، قسمت ناظر به مفهوم بقای حجم است که مطالعات روان شناسی سن 11 سال را برای مواجهه و فهم آن مناسب دانسته‌اند. هدف این است که دانش آموز بداند چیدمان متفاوت تعداد مشخصی مکعب، حجم متفاوتی را برای شکل حاصل، نخواهد داشت و حجم کلی یک شکل با تغییر شکل ظاهری آن عوض نمی‌شود. در این فعالیت ها سعی شده است از مثال‌هایی که با زندگی روزمره دانش آموزان عجین است استفاده ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل6: گنجایش

طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل6: گنجایش گنجایش مقدار فضا یا مقدار مایعی است که در یک جسم جا می‌شود و در واقع ظرفیتی است که یک جسم دارد. توجه داشته باشید که یک جسم می‌تواند حجم داشته باشد ولی ممکن است جا یا فضایی یا ظرفیتی نداشته باشد که بتوانیم درون آن مایعات بریزیم. یک سنگ و یک پارچ را در نظر بگیرید. سنگ و پارچ هر دو حجم دارند یعنی فضا اشغال می‌کنند ولی آیا هر دو گنجایش یا ظرفیت دارند؟ این درس در واقع جمع بندی کل مطا ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس12 : از ریشه تا برگ

طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس12 : از ریشه تا برگ این درس نیزمی تواند با ایجاد یک موقعیت مانند آنچه که در کتاب درسی آمده است، شروع گردد. از آنجا که رویکرد این درس، کاوشگری است، با قرار دادن دانش آموزان در این شرایط در ذهن آنان ایجاد نموده و تدریس آغاز گردد به طوری که سؤال گیاهان چگونه آب و مواد محلول در خاک را با ریشه‌هایشان و نور و هوا را با برگ‌های خود می‌گیرند برای آغاز درس منظور شده است. در این درس تأکید بر کار گروهی، ایجاد ه ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس10 : خیلی کوچک، خیلی بزرگ

طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس10 : خیلی کوچک، خیلی بزرگ در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم علاوه بر موجوداتی که با چشم می‌بینیم موجودات زیادی نیز وجود دارند که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند و برای دیدن آنها از ذره بین یا میکروسکوپ استفاده می‌گردد، به همین دلیل به آنها موجودات ذره بینی یا میکروسکوپی گفته می‌شود. مثلاً یک قطره کوچک آب در زیر میکروسکوپ به صورت دنیای بزرگی مشاهده می‌شود که در آن هزاران موجود زنده کوچک زندگی می&zwn ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان
تعداد صفحه(66):