اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل3: نسبت
در این درس پس از ارائه یک پیش سازمان دهندۀ کلی در قالب تصویر و متن، مفهوم نسبت بین دو مقدار، با استفاده از پیش سازمان دهندۀ تطبیقی کسر ارائه گردیده، سپس فعالیتهایی برای آموزش و کار در کلاسهایی برای تثبیت، تعمیق و تعمیم نسبت ارائه گردیده است. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ...
طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل13: سفر غذا
در این فصل دانش آموزان با مفهوم گوارش و ضرورت وجود آن در بدن جانوران پیچیده تر، آشنا میشوند. همچنین آنها با بخشهای متفاوت دستگاه گوارش انسان و کار هر بخش آشنا و نسبت به حفظ سلامت آن حساس میشوند. فعالیتها، گفت و گو کنید و کادرهای این درس به منظور تعمیق آموختههای قبلی و جدید و همچنین گسترش این آموختهها و کاربرد آنها در زندگی روزمره، تدوین شدهاند. در این ...
طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل10: گرما و بهینه سازی مصرف انرژی
در این فصل، دانش آموزان ابتدا به اهمیت دما در حیات جانداران میپردازد؛ سپس آموزش مفهوم دما و دماسنجی را پیگیری میکند. در این مبحث به نحوه مدرّج کردن دماسنج و این موضوع که با حس لامسه نمیتوان مقدار دمای اجسام را تشخیص داد، پرداخته میشود. در ادامه، آموزش مفاهیم گرما، دمای تعادل و انتقال انرژی از جسم گرم به سرد و دیدگاه میکروسکوپ مطرح میشود و روش انتقال گرما یعنی؛ رسا ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس 23: خرمشهر در چنگال دشمن
برای شروع تدریس درس خرمشهر در چنگال دشمن و ایجاد انگیزه میتوانید از روشهای مختلف استفاده کنید. در مناطق نزدیک به مناطق جنگی میتوانید اردو و بازدیدی از آثار به جای مانده از جنگ ترتیب دهید. در صورتی که فیلمی از دفاع مقدس در اختیار دارید، بخشهایی از آن را در کلاس پخش کنید. توصیه میشود فیلم دارای صحنههای دلخراش نباشد و ... در این قسمت، طرح درس و روش تد ...
طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل12: سفره سلامت
در این فصل دانش آموزان با مفاهیم و دانش اساسی درباره تغذیه سالم آشنا میشوند. مفاهیم این درس به دانش آموزان کمک میکند در انتخاب مواد خوراکی دقت کنند و بدانند که چگونه میتوانند با انتخاب درست مواد خوراکی، سلامت خود را حفظ کنند. فعالیتها، گفت و گو کنید و سایر کادرهای این درس به منظور تعمیق آموختههای قبلی و جدید و همچنین گسترش این آموختهها و کاربرد آنها در زندگی ر ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس6 : بانوی قهرمان
در طول تاریخ، گاهی به انسانهای بزرگ و ارجمندی برخورد میکنیم که از محدوده زمان خود پا فراتر نهاده و زندگیشان برای همیشه در تاریخ میدرخشد و همواره الگویی بزرگ برای انسانهای حق جو میشوند. این افراد متعلق به همه نسلهای بعد از خود هستند. حضرت زینب (س)، نمونه بارزی از این افراد است که در درس بانوی قهرمان به آن پرداخته شده است. پیشنهاد میشود با توجه به ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم 21: مهارت جمع چند عدد، ساعت و درک درست از زمان
در صفحه آغازین تم 21 دانش آموزان با کتابخانه و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد کتابخانه پی میبرند. آموزگار در مورد آداب مباحثه درسی بين دانش آموزان، نکاتی را که میداند میآموزد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس20: وزیران کاردان، شهرهای آباد
برای شروع تدریس درس وزیران کاردان، شهرهای آباد با استفاده از نقشه ایران، مناطق شمال شرقی ایران آن دوره را نشان دهید و برای دانش آموزان توضیح دهید که در این نواحی مردمی زندگی میکردند که کار اصلیشان دامداری بود و از قبایل ترک بودند. آنها به ایران رفت و آمد میکردند و به علت روحیه جنگاوری و سلحشوری و استعدادهای خود به دربار پادشاهان نفوذ کردند و به مقامات مهمی چون فرماندهی لش ...
طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل11: یاخته و سازمان بندی آن
در این فصل دانش آموزان با انجام فعالیتهایی ضمن آشنایی بیشتر با انواع سلولها، به شباهت و تفاوتهای بین سلولهای پروکاریوت پی میبرند. در ادامه درس، با مقایسه یک سلول با یک کارخانه، اجزای سلول را بهتر میشناسند و با نقش آنها آشنا میشوند و سلولهای گیاهی و جانوری را نیز از نظر نوع اندامکها با هم مقایسه میکنند و ... در این قسمت، طرح درس و روش ت ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل8: سرشماری
برای شروع تدریس معلم جدولی را روی تخته رسم میکند. از دانش آموزانی که در فصل بهار به دنیا آمدهاند میخواهد دست خود را بالا بگیرند. از دانش آموزی میخواهد که تعداد آنها را بشمارد و دانش آموز دیگری در ستون سرشماری، چوب خط مربوط به تعداد این دانش آموزان را رسم کند و نماد عددی آن را بنویسد. بعد دانش آموزان متولد شده در فصل تابستان دست خود را بالا میبرند و ... در ا ...