اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس17: ستارهی روشن
پس از خواندن درس فرهنگ، که نثری کهن دارد، میتوان به ترتیب زیر از روش روشن سازی طرز تلقی بهره جست: جملاتی ناقص درباره پیام درس و اهمیت فرهنگ توسط معلّم مطرح میگردد و دانش آموزان با تکمیل جملات، طرز تلقی خود از فرهنگ را بیان میکنند. سپس دانش آموزان به صورت گروهی طرز تلقی خود را ارزیابی میکنند... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده ش ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس7: بوی بهشت
نیکى و احسان به دیگران، صفتى پسندیده و ممدوح است که همه جوامع بشرى براى این صفت خداپسندانه، اهمیت خاصى قائلاند و فاعل آن را محترم مى شمارند. در این میان، البته بعضى نیکىها اهمیت دو چندان دارد که نیکى به پدر و مادر از جمله آنهاست. پیشنهاد میشود با توجه به پیمانهای بودن آموزش درس هدیههای آسمان، در صورت امکان این درس با توجه به مناسبتهای مرتبط با والدین مثل ر ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان دوم، درس17: وقت نماز
متن درس برای آموزش اوقات نماز است که در سه محیط خانه، مدرسه و مسجد صورت میگیرد و به اذان در هریک از اوقات توجه شده است. در این پایه، یادگیری متن عربی و یا ترجمه اذان اجباری نیست. تنها کافی است بچهها با اذان و اهمیت آن آشنا شوند. علاوه بر اوقات نماز، این درس تعداد رکعات هر نماز را نیز بیان میکند. برای شروع تدریس، متن درس را در قالب یک قصه بخوانید. توجه بچهها را به تصاویر ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم 20: آموزش عددهای دو رقمی و کسب مهارت در شمارش اعداد
در صفحه آغازین تم 20 دانش آموزان با عزاداری عاشورا و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد عزاداری عاشورا پی میبرند. آموزگار در مورد بزرگداشت و احترام به بزرگان دين نکاتی را که میداند به دانش آموزان میآموزد. برای شروع تدریس يک دسته ده تايی و چند يکی به دانش آموزان بدهيد و از آنها بخواهيد تعداد اشياء را به صورت ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی هفتم، درس 13: جمعیت ایران
قبل از شروع تدریس درس جمعیت ایران ، اتوبوسی را روی تابلو کلاس ترسیم کنید و در آن تعدادی آدمک به عنوان مسافر کشید. به دانش آموزان بگویید در یک ایستگاه دو نفر پیاده میشوند؛ اما 5 نفر سوار میشوند. تعداد جمعیت مسافران اتوبوس چه تغییری میکند؟ حالا در ایستگاه دیگری 6 نفر پیاده میشوند و 4 نفر سوار میشوند. در این صورت چه اتفاقی میافتد؟و... در این قسمت، طرح درس و ر ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل6: مساحت لوزی و ذوزنقه
بعد از آماده شدن وسایل و شرایط کلاسی جهت تدریس درس مساحت لوزی و ذوزنقه فعالیتهای زیر انجام میپذیرد. به بچهها می گوییم: این جلسه میخواهیم رابطه نحوه محاسبه کردن مساحت لوزی را به دست آوریم به همین منظور من در اختیار هر گروه یک مستطیل مقوایی قرار میدهم. از شما میخواهم گروهها را تشکیل دهید و بعد از دریافت مستطیل اندازه دقیق طول و عرض این مستطیل را باخط کش ا ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس 20: مطالعهی موردی
جمهوری اسلامی ایران بعد از چین و روسیه بیشترین تعداد همسایگان را دارد که از این تعداد با ٨ کشور از طریق دریا و ٧ کشور از طریق خشکی همسایه میباشد. به طور کلی مرز ابزار پایه و اولیه قلمرو حاکمیتی یک دولت سرزمین است و مفهوم مرز برای اثبات حاکمیت و روابط آن با کشورها و دولتهای دیگر لازم و ضروری است. در این فصل(ایران و همسایگان) دانش آموزان با مفهوم و اهمیت و انواع مرز آشنا میش ...
طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس10: نامِ نیکو
روش تدریس پیشنهادی: هر درس را میتوان به چند شیوه، آموزش داد. به همین سبب از عنوان پیشنهاد ی بهر ه گرفته شده است و معمولاً در هر درس، یک روش به صورت پیشنهادی نوشته شده است. امّا همکاران گرامی، در انتخاب و کاربست روش، آنچه را صلاح دانش آموزان و متناسب با بافت فرهنگی و همسو با میزان پیشرفت تحصیلی کلاس آنان است، برخواهند گزید. در این درس دو روش تشریح میگردد: روش قضاوت عملکرد و روش کارا ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی چهارم، درس 5: زندگی در شهر و روستا
برای شروع تدریس درس زندگی در شهر و روستا ، تصاویری از شهر و روستا با خود به کلاس ببرید. دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کرده و عکسها را بین آنها توزیع کنید و از آنها بخواهید که عکسها را با هم مقایسه کنند و تفاوتها و شباهتهای آنها را بیان کنند. مقایسه شهر و روستا و عشایر و بیان تفاوتها، شباهتها، بیان مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ، پیدا کردن استان محل زندگی ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس19: گندم از گندم بروید
از نظر قرآن و عقل، برخی اعمال خوب و صالحاند و برخی اعمال بد و ناصالح، ولی نتیجه تمام کارها اعم از خوبیها و بدیها به خود انسان بازگشت میکند. با توجه به اینکه انسانها در طول حیات خود براساس باورهایی که دارند، عمل میکنند، پذیرش این نکته مهم تربیتی میتواند آثار بسیار مهمی در رفتار و اعمال ما داشته باشد؛ لذا در درس گندم از گندم بروید تلاش شده تا دانش آموزان ...