اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس 8: انرژی را بهتر مصرف کنیم.
برای شروع تدریس این درس میتوانید از دانش آموزان بخواهید دوباره به نمودار گروههای عمده انرژی توجه کنند. اکنون فرق سوختهای فسیلی با انرژیهای نو را برای آنها بگویید. اگر دانش آموزان وسایلی مانند اسباب بازیهای نوری یا ماشین حساب دارند از آنها بخواهید به کلاس بیاورند و آنها را با وسایلی که با باتری کار میکنند، مقایسه کنند. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذک ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی هفتم، درس3: چرا به مقررات و قوانین نیاز داریم؟
بهترین شروع برای این درس، انجام فعالیت اول کتاب است. باید فرصت زمانی کافی برای انجام آن در نظر بگیرید. پس از اینکه اهم نکات مربوط به بحث حقوق و مسئولیتهای فصل قبل را مرور کردید و توضیح مختصری در مورد اینکه ما در اعمال حق خود آزادی بی قید و شرط نداریم دادید، دانش آموزان را گروه بندی کنید. از آنها بخواهید متن کتاب را بخوانند و درباره موقعیتهای آن بحث و گفت وگو کنند. آنها باید خو ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی هفتم، درس 6: بیمه و مقابله با حوادث
یک هفته قبل از آموزش این درس، از دانش آموزان بخواهید درباره انواع بیمههایی که اعضای خانواده از آنها استفاده میکنند، مانند دفترچه بیمه خدمات درمانی، بیمه اتومبیل، بیمه آتش سوزی منازل و... پرس وجو کنند و سپس با کمک خانواده، از کارت یا اسناد آن بیمه کپی بگیرند و با خود به کلاس بیاورند. همچنین از آنها بخواهید درباره بیمه دانش آموزی و مبلغی که در ابتدای سال برای بیمه پرداخت کردهاند ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس17: خواب شیرین
دوران سی و چهار ساله امامت امام صادق علیه السلام، عصر شکوفایی معارف اهل بیت علیهم السلام بود. آن حضرت در این دوران، از درگیری میان بنی امیه و بنی عباس و اشتغال آنها به این امر استفاده کرده و با توجه به نیاز شدید جامعه آن زمان و آماده بودن زمینه اجتماعی، با ایجاد یک حوزه وسیع علمی و دینی، به تربیت شاگردان بسیاری در زمینههای مختلف علمی و مذهبی پرداختند. در درس خواب شیرین تلاش شده در حدّ امکا ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم2: اضافه و کم کردن، مربع شگفت انگیز
در صفحه آغازین تم 2 دانش آموزان با خارج شدن از خانه و مسائل پیرامون آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد پوشیدن لباس، بستن بند کفش، تشخیص لنگه چپ و راست کفش پی میبرند. آموزگار توضیحاتی در مورد اینکه برای حفظ امنیت، خانه و ماشین خود را قفل میکنیم و اینکه برای حفظ امنیت از کیف و وسایل شخصی خود مواظبت میکنیم؛ را بیان میکند. ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل1: جمع و تفریق عددهای مرکب
هدف اصلی این درس معرفی عددهای مرکب است. در قسمت اول ضمن آشنا کردن دانش آموزان با عددهای مرکب مربوط به ساعت، دقیقه و ثانیه، جمع و تفریق آنها نیز آموزش داده میشود. در بخش دوم توجه دانش آموزان به اینکه عددهای مرکب را به صورتهای دیگر نیز میتوان به کار برد، جلب میشود. عمده بدفهمی دانش آموزان در جمع و تفریق عددهای مرکب است که نمونههای آن در کار در کلاس و تمرینها ا ...
طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس11: شهدا خورشیدند
روش پیشنهادی برای تدریس این درس، روش مبتنی بر بیان فکر در نظر گرفته شده است. روش مذکور دو بعُد اساسی دارد: شناختی و اجتماعی. دانش آموزان به صورت انفرادی و گاه به صورت گروهی فکر خود را بیان میکنند و میکوشند دیگران را هم از آنچه در ذهنشان میگذرد آگاه سازند. دانش آموزان در این دو بعُد، هم از نظر فکری و هم از لحاظ اجتماعی پرورده میشوند. برای اینکه معلمّان بتوانند از ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی ششم، فصل1: یادآوری عددنویسی
این درس به طور کلی به یادآوری عدد نویسی تا طبقه میلیارد میپردازد. در این فعالیت برای اولین بار جدول ارزش مکانی به طور کامل همراه با مرتبههای اعشاری رسم شده است و هدف از آن، درک روابط بین ستونهای جدول ارزش مکانی و الگوهای موجود در آن است. به این صورت که اگر یکیها را در نظر بگیریم وقتی از سمت یکیها به سمت چپ جدول حرکت کنیم هر ستون جدول ارزشی معادل 10 برابر ستون قبلی د ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان ششم، درس13: عید مسلمانان
این درس با بیان داستان زندگی اسماعیل و هاجر و ابراهیم، اعمال و مراسم حج را به صورت اجمالی معرفی میکند و با استفاده از این مقدمه، دو عید مشترک میان همه مسلمانان، ویژگیها و فواید آنها را معرفی میکند. در درس عید مسلمانان تلاش شده تا دانش آموز ضمن آشنایی بیشتر با مراسم مربوط به حج و عید قربان که یکی از مهم ترین اعیاد اسلامی است و تمامی مسلمانان در سراسر جهان آن را محترم شمرده و جشن ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس 23: ایمنی در کوچه و خیابان
توجه کنید که این درس دو بخش نظری و عملی دارد. به عبارت دیگر دانش آموزان باید هم مقررات، تابلوها و نکات ایمنی را بشناسند و هم بتوانند در عمل این موارد را انجام دهند. شروع تدریس را با این پرسش که، "چگونه و با چه وسیلهای به مدرسه میآئید؟" می توانید شروع کنید. البته درس را میتوان با فعالیّتهای دیگر آغاز نمود برای مثال قبلاً از بچّهها بخواهید هر سؤالی از پلیس درباره ر ...