اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس3 : تصمیم گیری چیست؟
بسیاری از موفقیتها و یا ناکامی ما انسانها به تصمیم گیری و چگونگی انتخاب یک راه یا یک کار برمی گردد که این موضوع لزوم توجه و اهمیت دادن به انتخاب راه مناسب از میان راههای گوناگون و اثرات آنها و گرفتن یک تصمیم صحیح و به موقع را به ما نشان میدهد. از این رو از سنین کودکی و نوجوانی ضرورت دارد تا دانش آموزان ما با این مقوله یک برخورد جدی و آگاهانه داشته باشند. اگرچه برخی از تصم ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم 5: جمع و تفریق با چوب خط
در صفحه آغازین تم 5 دانش آموزان تصویری از پيک نيک را مشاهده میکنند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلفی در مورد پیک نیک، گردش در طبیعت و مراقبت از طبیعت پی میبرند. آموزگار در مورد آداب مراقبت از طبيعت، بازی کردن در طبيعت و ارتباط با طبيعت نکاتی که به نظرش میرسد را با دانش آموزان در میان میگذارد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان دوم، درس 19: جشن بزرگ
متن درس از زبان کودکی بیان شده که آمادگی مردم برای برپایی جشن بزرگ ولادت امام زمان(ع) از خانه تا مسجد محله را به صورت گزارش، ارائه میدهد. در این درس ضمن آنکه بچهها با نام مبارک امام زمان(ع) آشنا میشوند، علاقه مندی و آمادگی خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر جشن نیمه شعبان در روز میلاد آن امام همام، نشان میدهند. آشنایی با امام زمان به عنوان امام زنده ما مسلمانان جزء آن ب ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس20: باغ همیشه بهار
اعتقاد به روز قیامت و عالم پس از مرگ از مؤثرترین عوامل و سازنده ترین اسباب تربیت و تکامل انسان است؛ زیرا اگر واقعاً انسان به پاداش و کیفر اعمال عقیده داشته باشد و روز حساب را باور کند، در زندگی مراقب رفتار و کردار خود خواهد بود و خویشتن را برای آن روز آماده خواهد ساخت. شنیدن داستان درس شیوه مناسبی برای تدریس میباشد. بهترین راهکار برای شروع مناسب ایجاد سؤال در ذهن دانش آموزان است. از دانش آ ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس2: آداب دوستی
برای شروع درس آداب دوستی میتوانید قبلاً دو گروه داوطلب را برای ایفای نقش آموزش دهید تا دو نقش متفاوت را بازی کنند. در یک سناریوی مشابه در دو مرحله شخصیتها رفتار متفاوتی از خود بروز دهند. در یک صحنه، دوستان به هم کمک کنند و حقوق متقابل دوستی را رعایت کنند. در سناریوی دیگر در موقعیت مشابه، دوستان رفتار نامناسب و خودخواهانه که موجب بر هم خوردن دوستی میشود از خود بروز دهند. سپس ا ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی چهارم، درس2: اینجا محلهی ماست
بهترین پیشنهاد برای شروع آموزش، بازدید از محله است. گروههای دانش آموزان همراه معلم خود یا اولیای مدرسه و در صورت نیاز اولیای دانش آموزان، برای بازدید به محلهای که مدرسه در آن واقع است، بروند. قبل از رفتن به محله، دانش آموزان را توجیه کنید که باید محله را با دقت مشاهده کنند و درصورت امکان در همان محل، نقاشی آن را بکشند وگرنه زمانی که به کلاس برگشتند، هر چیزی را که دیدهاند، ترسیم ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل1: یادآوری عدد نویسی و محاسبات عددی
این درس به طورکلی به یادآوری مفاهیم و مهارتهای عددنویسی تا طبقه میلیون میپردازد. با توجه به اینکه هیچ موضوع جدیدی مطرح نمیشود کار را بدون هیچ مقدمهای با انجام فعالیت این درس شروع کنید. هدف این فعالیت تشکیل جدول ارزش مکانی و نوشتن و خواندن عدد به کمک آن است. یک صفحه بازی درست کنید و با کمک مهره، بازی را شروع کنید. دانش آموز باید یاد بگیرد که 3 مهره در خانه یکان هزار ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی سوم، درس 5: خانوادهام را دوست دارم
در این درس و درسهای بعد، مشارکت خانواده ضرورت کامل دارد. توجه کنید که ما میخواهیم همدلی، محبّت، همکاری، قدردانی و احساس مسئولیت در خانواده را در بچّهها پرورش دهیم. به همین منظور همان طور که در مقدمه کتاب نیز گفته شد باید جلسهای با حضور خانوادهها تشکیل دهید و محورهای آموزشی و نکات تربیتی را به آنها اطلاع دهید تا از دوگانگی و تعارض در آموزش جلوگیری شود. در مواردی که ا ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم 4: گوشه و لبهی اشکال هندسی، چوب خط برای شمارش
در صفحه آغازین تم 4 دانش آموزان تصویری از رفتن به مهمانی را مشاهده میکنند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلفی در مورد آداب مهمانی و پذیرایی از مهمانها پی میبرند. آموزگار در مورد آداب مهمانی رفتن، پذيرايی از مهمان و آداب رفتار با همسالان، کوچکترها و بزرگترها برای دانش آموزان توضيحاتی را بیان میکند. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت ...
طرح درس و روش تدریس علوم هشتم، فصل5: حس و حرکت
در این درس، دانش آموزان ابتدا با چگونگی کارکرد اندامهای حسّی آشنا میشوند. با ساختار اندامهای حسّی در سال پنجم آشنا شدهاند. در اینجا تأکید بر انواع گیرندههای حسّی است و اینکه چگونه اثر محرکهای محیطی به پیامهای عصبی تبدیل شده و در چه قسمتهایی از بدن درک پیامهای حسی صورت میگیرد. به دنبال آن، اجزای دستگاه حرکتی را توضیح میدهیم که از د ...