اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل1: ماشین های ورودی خروجی
در ﻛﻼس درس داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺎ ﻛﺎرتهای ﻋﺪد ﺧﻮد ﻳﻚ ﻋﺪد دو رﻗﻤﻲ ﺑﺴﺎزﻧﺪ. ﻣﻌﻠﻢ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻪ ﺻﻒ از ﻳﻚ اﻳﺴﺘﮕﺎه ﻛﻪ در وﺳﻂ ﻛﻼس ﻗﺮار دارد ﻋﺒﻮر ﻛﻨﻨﺪ. در ﻫﻨﮕﺎم ﻋﺒﻮر ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ي آن ﻫﺎ ﻋﺪد ٨ اﺿﺎﻓﻪ ﺷﻮد. آن ﻫﺎ ﺳﺮﺟﺎي ﺧﻮد ﻧﺸﺴﺘﻪ و ﺣﺎل ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ﻋﺪد ﺣﺎﺻﻞ ﭼﻨﺪ ﻣﻲ ﺷﻮد. ﺑﺮاي ﻣﺮﺣﻠﻪ دوم ﻣﻌﻠﻢ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻲ ﺧﻮاﻫﺪ ﻋﺪد ﺣﺎﺻﻞ را ﺑﺎ ﻛﺎرتهای ﺧﻮد ﺑﺴﺎزﻧﺪ و دوﺑﺎره از اﻳﺴﺘﮕﺎه روﺑﺮوي در ﻛﻼس ﻋﺒﻮر ﻛﻨﻨﺪ ﺑﺎ اﻳﻦ ﺗﻔﺎوت ﻛﻪ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی ششم، فصل1: الگوهای عددی
مهم ترین بدفهمی درس مذکور این است که دانش آموزان بین دو جمله متوالی یک الگو، رابطهای کشف میکنند و بدون آنکه آن را برای جملههای دیگر الگو آزمایش کنند به کار میبرند. در حالی که ممکن است آن رابطه برای جملههای بعدی صدق نکند. برای رفع این مشکل همیشه رابطه بیان شده را در تمام جملههای داده شده از الگو امتحان کنید و این کار را به دانش آموزان آموزش دهید. در این قسمت، ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس19: خدا جون از تو ممنونم
از نظر قرآن و عقل، برخی اعمال خوب و صالحاند و برخی اعمال، بد و ناصالح؛ ولی نتیجه تمام کارها اعم از خوبیها و بدیها به خود انسان بازگشت میکند. با توجه به اینکه انسانها در طول حیات خود بر اساس باورهایی که دارند، عمل میکنند، پذیرش این نکته مهم تربیتی میتواند آثار بسیار مهمی در رفتار و اعمال ما داشته باشد. در این درس تلاش شده تا در قالب نیایش و با ذکر مصادی ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی پنجم، درس 17 و 18: سفر به کربلا 1 و 2
این درس نیز مانند دو درس گذشته روال داستانی دارد. خبر سفر حامد به کربلا را با صدای بلند برای دانش آموزان بخوانید، به طوری که خوشحالی و هیجان وی را به آنها انتقال دهید. با توجه اینکه ادامه درس به صورت مطالعه برای انجام فعالیت است به دانش آموزان بگویید که عماد در پاسخ به سؤالات برادر کوچک ترش رضا در اینترنت جست وجو کرده و جواب وی را میدهد. مانند درس ک شورهای همسایه، ابتدا نقشه عراق را به ک ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی سوم، درس 21: جهتهای اصلی
برای آموزش این درس یعنی جهتهای اصلی، بردن دانش آموزان به حیاط مدرسه در یک صبح آفتابی کاملاً ضروری است. به عبارت دیگر شما باید به طور عملی این جهت یابی را آموزش دهید. آموزش جهت یابی و جهات اصلی و فرعی عموماً از دبستان آغاز میشود. با این حال، برخی از دانش آموزان در این امر مشکل جدی دارند که شاید ناشی از نحوه آموزش این امر باشد. معمولاً دیده میشود که بچّهها جهت شمال را با ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی چهارم، درس 18: پوشش گیاهی و زندگی جانوری در ایران
بهتر است ابتدا یک بازدید علمی از پوشش گیاهی منطقه زندگی خودتان ترتیب دهید. در شهرها میتوانید بچهها را به پارکهای نزدیک مدرسه ببرید. ممکن است دانش آموزان بارها به پارک رفته باشند اما به تنوع گیاهان یا جانوران پارک دقت نکرده باشند. در این بازدید آنها را با انواع گیاهان آشنا کنید و اجازه دهید آنها را مشاهده و درباره نوع گیاهان سؤال کنند... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم3: مفهوم اولیه عمل جمع
در صفحه آغازین تم 3 دانش آموزان با چگونگی رفتن به مدرسه آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد عبور از خیابان و حرکت ماشینها پی میبرند. آموزگار به مصداقهای قوانين راهنمايی و رانندگی مانند عبور از خيابان، حرکت ماشينها از سمت راست خيابان، توقف قبل از خط عابر پياده، ايستگاه اتوبوس مطالبی را به دانش آموزان توضیح میدهد و... در ای ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی پنجم، درس7: نواحی صنعتی مهم ایران
در روز ارائه این درس، چند کالا که محصول کارخانهای هستند را به کلاس ببرید. برای مرور مطالب، از آنها بخواهید بگویند برای تولید هریک از این کالاها از کدام منابع استفاده شده است؟ برای مثال، پارچه از نخ درست شده و نخ ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشد. نخ طبیعی از گیاه پنبه یا پشم گوسفند به دست میآید. در قوطی رب گوجه فرنگی، فلز به کار رفته است که فلز را از معادن استخراج کردهاند و گوجه ف ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل1: شمارش چندتا چندتا
در ﻛﻼس از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺨﻮاﻫﻴﻢ ﺗﻌﺪادي از ﻣﻮزاﺋﻴﻚ ﻫﺎي ﻛﻼس ﻳﺎ ﺗﻌﺪاد داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻳﻚ ردﻳﻒ را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﭼﻨﺪﺗﺎ ﭼﻨﺪﺗﺎ ﺑﺸﻤﺎرﻧﺪ. ﻫﺮ ﮔﺮوه ﻧﻮع ﺷﻤﺎرش ﺧﻮد را ﺑﺮاي دﻳﮕﺮان ﺗﻮﺿﻴﺢ دﻫﺪ. ﺳﭙﺲ از آن ﻫﺎ ﺑﺨﻮاﻫﻴﻢ ﺑﺎ اﺷﻜﺎل ﺳﺎده ﻧﺤﻮه ي ﺷﻤﺎرش ﭼﻨﺪﺗﺎ ﭼﻨﺪﺗﺎي ﺧﻮد را ﻧﻤﺎﻳﺶ دﻫﻨﺪ. ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪ آﻏﺎزﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺑﺮﮔﺮدﻳﺪ و از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ: اﻓﺮاد در ﺣﺎل ﻧﻤﺎز ﺧﻮاﻧﺪن ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ؟ در ﻣﻮرد ﻧﻮع ﺷﻤﺎرش ﺧﻮد ﺗﻮﺿﻴﺢ دﻫﻨﺪ. در این قسمت، طرح درس و رو ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی ششم، فصل1: بخشپذیری
آنچه که در بخش پذیری اهمیت دارد درک چرایی قواعد بخش پذیری است. زیرا تنها در این صورت است که دانش آموزان قدرت تولید قواعد بخش پذیری در موقعیتهای جدید را پیدا میکنند. بنابراین توصیه میشود برای تدریس این مفهوم زمان کافی اختصاص داده شود و در کلاس با صبر و حوصله کافی به این موضوع پرداخته شود. یکی از بدفهمیهای رایج دانش آموزان این است که قواعد بخش پذیری بر یک عدد را در مورد ع ...