اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم6 : جمع و تفریق با چینه و انگشتان دست
در صفحه آغازین تم 6 دانش آموزان با دوست یابی و بازی با دوستان آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد بازی با دوستان، نگهداری دوستان، کمک به دوستان پی میبرند. آموزگار در مورد آداب دوست يابی، نگهداری دوستان، تربيت دوستان و کمک به دوستان نکاتی را که به ذهنش میرسد را با دانش آموزان در ميان میگذارد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور&nb ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس18: آینهی سخنگو
اسلام به عنوان دینی جامع و جهانی بر نظم و برنامه ریزی در زندگی فردی و اجتماعی پیروانش تأکید کرده به آنان سفارش میکند که تمامی کارهای خود را طبق برنامه و به طور منظم انجام دهند و از بی نظمی بپرهیزند. درس آینهی سخنگو داستان پسری به نام رضا است که در خواب آینه با او سخن میگوید و در مورد بی نظمی و آثار آن تذکر میدهد. رضا پس از بیداری با اینکه کودک نامنظمی نیست، ولی تلاش می&zw ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل4: زاویه و نیمساز
از آنجایی که دانش آموز با مفهوم زاویه و انواع آن آشنایی دارد، میتوانید با یک تمرین یا یک مثال یا یک تصویر ساده همانند دکلهای برق مفهوم زاویه را یادآوری کنید. سپس با فعالیت یک درس را شروع کنید. در این فعالیت دقت کنید که حتماً به روش گفته شده مجموع زوایای یک مثلث پیدا شوند و هرگز با استفاده از نقاله زاویهها اندازه گیری نشوند، زیرا خطاهای احتمالی در اندازه گیری باعث میشود که ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل3: تقارن
معلم از دانش آموزان میخواهد، پروانهای را بکشند و از وسط شکل را تا بزنند و برش بزنند و به دو نیمه کاملاً مثل هم تقسیم کنند، به طوری که دو نیمه همدیگر را بپوشانند. از بچهها میخواهیم، شکلهای گیاهان، حیوانات و اشکال دیگر را ترسیم کنند، خط تا ایجاد نمایند و دو طرف شکل را مثل هم رنگ بزنند... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آور ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس4 : چگونه تصمیم بگیریم.
آموزگار با یادآوری درس قبل، موقعیتی برای تصمیم گیری در کلاس مطرح میکند و یا با خواندن موقعیتهای مطرح شده در درس از دانش آموزان میخواهد تا اظهار نظر کنند. دانش آموزان با قرار گرفتن در موقعیت فرضی و یا خواندن موقعیتهای مطرح شده در درس، فکر کرده و اظهار نظر میکنند. انتظار است که به این نکته برسد که قبل از تصمیم گیری باید به راه حلهای مختلف فکر کرد و عجولانه تصمیم ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی هفتم، درس16: جاذبههای گردشگری ایران
تصاویری از جاذبههای گردشگری مذهبی، تاریخی و طبیعی ایران را که با شمارههایی مشخص شدهاند، بین دانش آموزان توزیع کنید. سپس از آنها بخواهید تصاویری را که مربوط به گردشگری مذهبی است در یک دسته و آنهایی را که مربوط به گردشگری تاریخی یا طبیعی میباشد، در دستههای دیگر قرار دهند. دانش آموزان را ترغیب کنید زیر هر تصویر در صورتی که مکان معروفی است، نام آن را بنویسند. در صورت ام ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی پنجم، درس16: مدینه شهر پیامبر(ص)
زمینههای آمادگی این درس در درس های قبل به وجود آمده است. ابتدا از داستان درس پانزده چند سؤال مطرح کنید. با کمک بعضی از دانش آموزان، داستان درس گذشته را مرور کنید، سپس دوباره با صدای بلند به خواندن داستان ادامه دهید. با ادامه داستان و نشان دادن تصاویر مختلف از مکه و مدینه، توجه دانش آموزان را به تصاویر مسجد النبی، جلب کنید و توضیحاتی درباره اهمیت و ارزش این شهرها و مساجد مربوطه بدهید. به آ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل2: ضرب عدد در کسر
در این درس، ضرب عدد در کسر بیان میشود. در کلاس چهارم قصد نداریم وارد موضوع کسر بزرگتر از واحد بشویم. بنابراین در طرح سؤالها و تمرینها به این نکته توجه داشته باشید. ابتدا با کمک قطعات مربوط به کسر، ضرب عدد در کسر را به صورت دست ورزي انجام دهید. سپس به فعالیت کتاب برگردید و از دانش آموزان بخواهید به آن پاسخ دهند. پس از بررسی جوابها و جمع بندي درس، کار در کلاس را انجا ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس14: ام ابیها
فاطمه علیها السلام نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است. این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است. درس ام ابیها با تأکید بر نقش حضرت زهرا علیها السلام در زندگانی پیامبر(ص)، حکایت از آن دارد که فاطمه علیها السلام برای رسول خدا علاوه بر انجام وظایف فرزندی، نقش مادر را نیز ایفا میکرده است. تاریخ نیز گواه خوبی بر این معناست؛ فاطمه علیها السلام هم ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل2: جمع و تفریق کسر
هدف اصلی این درس آموزش جمع و تفریق کسرهاي با مخرج مساوي است. این کار به سه صورت انجام میشود. استفاده از شکل کسرها براي سبک دست ورزی، استفاده از محور و شکل، تصویري و نوشتن عبارت کسرها و انجام عمل جمع یا تفریق. از دانش آموزان بخواهید پس از انجام فعالیت به صورت دست ورزي، فعالیت کتاب درسی را پاسخ دهند. استفاده از کاغذ رنگی و شکل بشرهاي مدرج یادآور انجام فعالیت دست ورزي است. پس از آن به حل کار ...