اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی اول: تم8 : آشنایی با عدد 3 و 4 و اندازه گیری بلندی اجسام
در صفحه آغازین تم 8 دانش آموزان با نماز و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد نماز و عبادت پی میبرند. آموزگار در مورد در مورد آثار نماز و عبادت و اینکه نماز، نمازگزار را از بدیها حفظ میکند، نکاتی را که میداند به دانش آموزان توضیح میدهد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 1 ...
طرح درس و روش تدریس علوم هشتم، فصل12: سنگها
در این فصل به چگونگی تشکیل سنگها، انواع و کاربرد آنها پرداخته شده است. سنگها به عنوان یک زمینه آموزشی فراگیر در طبیعت، موضوع مناسبی است که میتواند دانش آموزان را با محیط زندگی خود بیشتر آشنا نماید و شایستگیهای مختلف را جهت حفاظت از آن، برای آیندگان ایجاد نماید. سنگها از طریق استخراج از معادن و با توجه به ویژگیهای آنها، در بخشهای مختلف پروژههای عمرا ...
طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل5 : از معدن تا خانه
فرایند کلی تولید مواد مصنوعی از مواد طبیعی از مفاهیم مهمی است که در این درس به آن پرداخته شده است. جزئیات فرایندها جزء هدفهای کتاب نیست؛ بلکه هدف اصلی، ایجاد یک نگاه کلی برای چگونگی ساختن مواد از منابع طبیعی است. از این رو بررسی ویژگی کلی مواد در هر مرحله، آثار زیست محیطی هریک از فرایندها، ایجاد نگرش درباره اهمیت علوم تجربی در زندگی، ارتباط فرصتهای شغلی با گسترش علوم تجربی، تغییر نوع ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس6 : محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف
غذا یکی از نیازهای اولیه بشر است و ادامۀ زندگی بدون آن امکان پذیر نمیباشد. در این فصل دانش آموزان با کشاورزی به عنوان یکی از عمده ترین منابع تأمین غذا آشنا میشوند. دانش آموزان عوامل مؤثر بر کشاورزی را دسته بندی میکنند و از طریق کاوشگری اطلاعاتی درباره نوع و فرایند، تولید، توزیع و مصرف محصولات کشاورزی به دست میآورند و پراکندگی محصولات را روی نقشه نمایش میدهند... در ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل4: زاویه
برای ایجاد انگیزه، معلم میتواند کلیپی متناسب با موضوع درس نمایش دهد تا در دانش آموزان انگیزه ایجاد شود. در ادامه با کمک ساعتهای مقوایی و یا کاغذ رنگی و چسب نیز میتوان حس کنجکاوری دانش آموزان را بر انگیخت. مهم ترین بدفهمی دانش آموزان در این قسمت این است که وقتی طول ضلعهای زاویه بزرگ میشود ذکر میکنند که اندازه زاویه نیز بزرگتر شده است. کار با گونیاها برای ساخت ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل2: ارزش پول
در آغاز تدریس، ﻣﻌﻠﻢ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻲ ﺧﻮاﻫﺪ در ﻗﺎﻟﺐ ﺑﺎزي ﭘﻮل ﻣﻦ و دوﺳﺘﻢ درس را ﺷﺮوع ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. داﻧﺶ آﻣﻮزان ﭘﻮل ﻫﺎي ﺧﻮد را روي ﻣﻴﺰ ﻗﺮار داده دو ﺑﻪ دو ﺷﺮوع ﺑﻪ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﭘﻮل ﻫﺎي ﺧﻮد ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ و درك ارزش ﭘﻮل ﭘﻲ ﻣﻲ ﺑﺮﻧﺪ. شما می تواند ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺻﻔﺤﻪ آﻏﺎزﻳﻦ، کار را ﺷﺮوع ﻛﻨﻴﺪ. از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺨﻮاﻫﻴﺪ ﺑﺎ ﻧﮕﺎه ﻛﺮدن ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪ آﻏﺎزین ﺑﻪ ﺳﺌﻮال ﻫﺎي ﺷﻤﺎ ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪ. ﻣﺜﻼً در اﻳﻦ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﭼﻪ اﺳﻜﻨﺎس ﻫﺎﻳﻲ را ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﻴﻢ ﺑﺪﻫﻴﻢ و ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم7 : آشنایی با عدد 1 و 2
در صفحه آغازین تم 7 دانش آموزان تصویری از جشن تولد دوقلوها را مشاهده میکنند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلفی در مورد تولد، جشن تولد و هدیه دادن پی میبرند. آموزگار در مورد در مورد آداب هديه دادن و هديه گرفتن و تشکر از کسی که هديه میدهد، نکاتی را که به نظرش میرسد را به دانش آموزان تذکر میدهد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس17: آقای بهاری، خانم بهاری
از بهترین امتیازات جامعه بشری هنر معلمی است؛ زیرا تعلیم و تعلّم از نعمتهای خداوند متعال است که در درجه اول به انبیاء و اولیا ارزانی داشته شده است و سپس به دیگران این توفیق عطا میشود. در این درس دانش آموزان با حق معلم بر شاگرد و ضرورت و شیوههای احترام به معلم آشنا میشوند و با انجام فعالیتهایی به معلمان خود ادای احترام میکنند. میتوانید درس را با ن ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس5 : عوامل موثر در کشاورزی
غذا یکی از نیازهای اولیه بشر است و ادامۀ زندگی بدون آن امکان پذیر نمیباشد. در این درس دانش آموزان با کشاورزی به عنوان یکی از عمده ترین منابع تأمین غذا آشنا میشوند. دانش آموزان عوامل مؤثر بر کشاورزی را دسته بندی میکنند و از طریق کاوشگری اطلاعاتی درباره نوع و فرایند، تولید، توزیع و مصرف محصولات کشاورزی به دست میآورند و پراکندگی محصولات را روی نقشه نمایش میدهند. در این ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل4: معرفی پول
معلم با شمارش ترتیبی یکبار دیگر عدد دو رقمی تا 100 را یادآوری میکند و به ترتیب شمارش را از بچهها میخواهد، هر دانش آموز یک بار شمارش میشود و در پایان شمارش کلاس دوباره از ادامه میشمارند. معلم چند سکه به کلاس میآورد. این سکهها باید مربوط به کشورمان ایران باشد. (شاید معلم نتواند همه آنها را تهیه کند میتواند با فوم، با کاغذ و مقوا و … طرح ...