اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس4 : قانون گذاری
یک جلسه پیش از آنکه این درس را شروع کنید، از دانش آموزان بخواهید از خانوادههایشان بپرسند آیا در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردهاند؟ کار مجلس چیست؟ آنها در انتخابات مجلس چه کسانی را برای نمایندگی انتخاب میکنند؟ از آنها بخواهید پاسخ خود را روی یک صفحه کاغذ بنویسند و به کلاس بیاورند. بهترین شروع برای این درس، فعالیت یک و دو کتاب است. البته برای انجام این فعالیت باید وقت کافی ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس13: هر کدام جای خود(2)
در ادامه درس قبل، دانش آموزان در این درس با برخی ویژگیهای مهم خزندگان، پرندگان و پستانداران آشنا میشوند. ویژگیهای خزندگان و پرندگان به صورت مقایسهای با هم ارائه شدهاند. این ویژگیها شامل اندام تنفسی و حرکت، دفاع در برابر دشمن، پوشش بدن و نحوه تولید مثل و مراقبت از فرزندان است. دانش آموزان با ویژگیهای گفته شده در پستانداران نیز آشنا میشوند. آنان در ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس14 : برنامه ریزی برای اوقات فراغت
برای شروع، شما میتوانید با بازگو کردن یکی از خاطرات خود در یک اردوی دانش آموزی یا اوقات فراغت خود در زمانی که دانش آموز بودید، هم در آنها ایجاد انگیزه کنید و هم تفاوت گذران اوقات فراغت بین دو نسل را نشان بدهید. از دانش آموزان بخواهید فعالیت اول مربوط به این درس را انجام دهند، زیرا با فهرست نمودن کارها و فعالیتهایی که تاکنون برای پرکردن اوقات فراغت خود انجام دادهاند، متوجه می&zw ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس 17: از خانه محافظت کنیم
معلم میتواند برای تدریس این درس در روزهای قبل از تدریس یا موسساتی مانند اداره برق و یا آتش نشانی... تماس بگیرد و فیلمهای کوتاه یا پوستر و بروشورهایی برای کلاس تهیه کند همچنین میتواند در جلسهی بعد از تدریس یا همان روز ترتیب بازدید از یک مرکز آتش نشانی را فراهم آورد یا از کارشناسان دعوت کند. در این درس نیز هماهنگی با خانواده و همچنین آموزش خانواده برای رعایت نکات ایمنی الزا ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس12: هر کدام جای خود (1)
دانش آموزان در سالهای گذشته با برخی ویژگیهای جانوران و اینکه چگونه حرکت میکنند؛ چه غذاهایی میخورند؛ چگونه رشد میکنند؛ چگونه از بچههایشان نگهداری میکنند؛ آشنا شدند. در این درس دانش آموزان جانوران را براساس محل زندگیشان طبقه بندی میکنند؛ آنان با مهم ترین ویژگیهای دو گروه جانوران مهره دار یعنی ماهیها و دوزیستان آشنا میشوند. ویژگی&zwn ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم24 : حل مسئلههای چند مرحلهای و ساعت تقریبی
در صفحه آغازین تم24 دانش آموزان با فرش و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد فرش پی میبرند. آموزگار در مورد فرش و ساير صنايع دستی ايران نکاتی که به نظرش میرسد را به دانش آموزان گوشزد میکند. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل5: اندازه گیری دقیق تر
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 4 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد. برای شروع کار، معلم از دانش آموزان میخواهد نواری را بردارند آن را تا بزنند، سپس دوباره تا بزنند و مداد خود را اندازه بگیرند، وسایل متفاوت را اندازه بگیرند. در ادامه معلم میپرسد، آیا قسمتهایی که روی نوار کاغذ ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس1: آستینهای خالی
متن درس ماده خوبی برای شروع تدریس است. بنابراین، بیش از هر چیز مناسب است در دانش آموزان شوق شنیدن قصه و تحقیق و جست و جو درباره موضوع آن را ایجاد کنید. این کار میتواند در قالب یک نمایش ارائه شود. در این صورت میتوانید از تکنیک قصه خوانی همراه با نمایش استفاده کنید. بدین صورت که همزمان با قصه گویی یا قصه خوانی شما، چند نفر از دانش آموزان به ایفای نقش متناسب با داستان بپردازند. در این ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس11: بکارید و ببینید
در سال های گذشته دانش آموزان با دانههای غذایی آشنا شدند. بخشهای تشکیل دهنده یک دانه را آموختند و با انجام فعالیت، چرخه زندگی یک دانه را به خوبی شناختند. همچنین آنها یاد گرفتند که گیاهان به جز از طریق دانه میتوانند با قلمه زدن نیز تکثیر شوند. در این درس دانش آموزان ضمن انجام فعالیتهایی با انواع ریشهها، ساقهها، برگها، گلها و دانهها آشنا می&zwnj ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس1 : دسته گلی از آسمان
در درس سخن آسمانی سال سوم، دانش آموزان با قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان آشنا شدند. در این درس به طور مبسوط تر با موضوعات و مضامین قرآنی آشنا شده و به لزوم عمل به پیامهای قرآنی و نتیجه خوب آنها وقوف پیدا میکنند و ضمن تمایل به قرائت و فهم صحیح قرآن برای قرائت بیشتر و فهم بهتر آن تلاش میکنند. در متن درس، قرآن به دسته گلی آسمانی همانند شده که هر شاخه آن حاوی پیامی است که ...