اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل6: جمع و تفریق عددهای سه رقمی
معلمان گرامی برای ایجاد انگیزه چه بهتر است با آوردن چرتکهای به سرکلاس و انداختن مهره و حلقههای رنگی درون میلههای یکی، ده تایی و صدتایی و اضافه ساختن مهره شروع به فعالیت کنند و عدد حاصل از جمع دو عدد دو رقمی و یا جمع سه رقمی را بیان نمایند تا به جمع دو عدد سه رقمی و ساخت دو عدد سه رقمی روی چرتکه و جمع آنها با یکدیگر پی ببرند. با این مهارت دست ورزی در جمع و یا تفریق و برداش ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل7: احتمال
برای پیشبرد درس در مورد بیان کلمههایی مثل شانس و احتمال در زندگی روزمره توضیح دهید و چند مثال بزنید. از دانش آموزان نیز بخواهید چند مثال بزنند و از این عبارتها استفاده کنند. سپس بخواهید فعالیت1 این درس را انجام دهند. پس از بررسی جوابهای دانش آموزان و بحث در مورد آنها سؤال دو را انجام دهید. در جمع بندی 5 عبارت مورد نظر را روی تخته بنویسید و در مورد هرکدام توضیح دهید تا برا ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل4: تقارن محوری
برای شروع این بخش میتوان با یادآوری مفهوم خط تقارن، خط تقارن تصویر یک شیء یا یک موجود زنده را پیدا کرد. هدف فعالیت اول پیداکردن قرینه شکل نسبت به خط تقارن با استفاده از پیدا کردن قرینه نقاط در کاغذ شطرنجی است. برای پیدا کردن قرینه نقاط به جز روش محمد مهدی و علی میتوان با شمردن تعداد مربعها یا استفاده از آینه نیز قرینه نقطه را پیدا کرد. همچنین هدف کار در کلاس کسب مهارت در فعالیت ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس4 : قانون گذاری
یک جلسه پیش از آنکه این درس را شروع کنید، از دانش آموزان بخواهید از خانوادههایشان بپرسند آیا در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردهاند؟ کار مجلس چیست؟ آنها در انتخابات مجلس چه کسانی را برای نمایندگی انتخاب میکنند؟ از آنها بخواهید پاسخ خود را روی یک صفحه کاغذ بنویسند و به کلاس بیاورند. بهترین شروع برای این درس، فعالیت یک و دو کتاب است. البته برای انجام این فعالیت باید وقت کافی ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس13: هر کدام جای خود(2)
در ادامه درس قبل، دانش آموزان در این درس با برخی ویژگیهای مهم خزندگان، پرندگان و پستانداران آشنا میشوند. ویژگیهای خزندگان و پرندگان به صورت مقایسهای با هم ارائه شدهاند. این ویژگیها شامل اندام تنفسی و حرکت، دفاع در برابر دشمن، پوشش بدن و نحوه تولید مثل و مراقبت از فرزندان است. دانش آموزان با ویژگیهای گفته شده در پستانداران نیز آشنا میشوند. آنان در ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس14 : برنامه ریزی برای اوقات فراغت
برای شروع، شما میتوانید با بازگو کردن یکی از خاطرات خود در یک اردوی دانش آموزی یا اوقات فراغت خود در زمانی که دانش آموز بودید، هم در آنها ایجاد انگیزه کنید و هم تفاوت گذران اوقات فراغت بین دو نسل را نشان بدهید. از دانش آموزان بخواهید فعالیت اول مربوط به این درس را انجام دهند، زیرا با فهرست نمودن کارها و فعالیتهایی که تاکنون برای پرکردن اوقات فراغت خود انجام دادهاند، متوجه می&zw ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس 17: از خانه محافظت کنیم
معلم میتواند برای تدریس این درس در روزهای قبل از تدریس یا موسساتی مانند اداره برق و یا آتش نشانی... تماس بگیرد و فیلمهای کوتاه یا پوستر و بروشورهایی برای کلاس تهیه کند همچنین میتواند در جلسهی بعد از تدریس یا همان روز ترتیب بازدید از یک مرکز آتش نشانی را فراهم آورد یا از کارشناسان دعوت کند. در این درس نیز هماهنگی با خانواده و همچنین آموزش خانواده برای رعایت نکات ایمنی الزا ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس12: هر کدام جای خود (1)
دانش آموزان در سالهای گذشته با برخی ویژگیهای جانوران و اینکه چگونه حرکت میکنند؛ چه غذاهایی میخورند؛ چگونه رشد میکنند؛ چگونه از بچههایشان نگهداری میکنند؛ آشنا شدند. در این درس دانش آموزان جانوران را براساس محل زندگیشان طبقه بندی میکنند؛ آنان با مهم ترین ویژگیهای دو گروه جانوران مهره دار یعنی ماهیها و دوزیستان آشنا میشوند. ویژگی&zwn ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم24 : حل مسئلههای چند مرحلهای و ساعت تقریبی
در صفحه آغازین تم24 دانش آموزان با فرش و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد فرش پی میبرند. آموزگار در مورد فرش و ساير صنايع دستی ايران نکاتی که به نظرش میرسد را به دانش آموزان گوشزد میکند. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل5: اندازه گیری دقیق تر
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 4 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد. برای شروع کار، معلم از دانش آموزان میخواهد نواری را بردارند آن را تا بزنند، سپس دوباره تا بزنند و مداد خود را اندازه بگیرند، وسایل متفاوت را اندازه بگیرند. در ادامه معلم میپرسد، آیا قسمتهایی که روی نوار کاغذ ...