اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس9 : نیرو، همه جا(1)
در این درس دانش آموزان با انجام دادن بازیها و کارهای مختلف و همچنین فعالیتهایی مشاهده و تجربه میکنند که برای به حرکت درآوردن اجسام باید آنها را هل بدهند یا بکشند وقتی جسمی را هل میدهند یا میکشند به آن نیرو وارد کردهاند. دانش آموزان پی میبرند که نیرو همه جا و در انجام تمام کارها حضور دارد آنها با انجام آزمایشهایی اثرهای نیرو، مثل نیرو سبب متوقف کردن ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس14 : زندگی در نواحی مختلف جهان
این درس با توجه به مطالب گفته شده در درس قبل باید تدریس شود. به دانش آموزان یادآوری کنید که در درس قبلی با کره زمین، حرکات آن و قرارگیری آن در منظومه شمسی آشنا شدهاند و در درس حاضر با زندگی در نواحی مختلف جهان، آشنا خواهند شد. نقشههای جهان نمای موجود در کتاب را به دانش آموزان نشان دهید و مفهوم قاره و اقیانوس را برای آنها توضیح دهید. اگر از نقشه جهان نما استفاده میکنید، دانش آمو ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس20 : نشانههای ملی
به دانش آموزان توضيح دهيد که ايران مانند خانهای بزرگ است و مردمی که در آن زندگی میکنند، ملت ايران نام دارند. از دانش آموزان بخواهيد به تصوير صفحه آغازین فصل دقت کنند و ببينند آيا میتوانند با توجه به لباس عروسکهای روی نقشه، اقوام ايران را نام ببرند. توضيح دهيد در کشور ما، اقوام مختلفی مانند ترک، کرد، بلوچ و … زندگی میکنند. شعر خانه عزیز من را با صدای بلند ب ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل3: یادآوری شکلهای هندسی
ابتدا با فعالیتهای دست ورزی از دانش آموزان خواسته میشود با شابلون طرح بزنند، برش داده و آنها را روی هم سوار کنند و اشکال دیگر بسازند. معلم از آنها میخواهد که با مهارت کلامی خصوصیات اشکال را بیان نمایند و آنها را در گروهها مقایسه نمایند. تفاوتها و شباهتها را بیان نمایند. به کمک صفحه نقطه یابی، نقطهها را به هم وصل نمایند و اشکال هندسی ر ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس1 : من حق دارم
در آموزش حقوق، باید به سه مقوله شناخت حقوق و تمایل برای حفظ و احترام به حقوق و طرز تفکر حق مدارانه و همچنین احقاق حقوق توجه کرد. از آنجا که روشهای بحث و گفتگو از عمده ترین روشهایی است که در این زمینه به کار میرود، باید به قواعد گفتگو و آموزش آنها مانند گوش کردن، به نوبت حرف زدن، احترام به نظر دیگران، تحلیل اخلاقی، حل مسئله، و چاره اندیشی، توجه کرد. هنگام شروع درس، ابتدا آیه 7 ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس10 : نیرو، همه جا(2)
در این درس دانش آموزان از طریق انجام دادن فعالیتها و آزمایشها نیروهایی که بدون تماس به جسمی به آن اعمال میشود را مشاهده و تجربه میکنند مثل نیروی بین دو آهنربا و نیروی کشش زمین که به همه اجسام وارد میشود. در انتها دانش آموزان از طریق تجربه کردن پی میبرند اگر نیروی کافی برای بلند کردن اجسام سنگین نباشد میتوانند به کمک یک میله و تکیه گاه به راحتی آنها ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس24 : خرمشهر در دامان میهن
برای شروع تدریس، دانش آموزان درباره زندگی یکی از شهدای جنگ تحمیلی یا شهید بهنام محمدی اطلاعاتی جمع آوری کنند. فراگیران باید به خوبی راهنمایی شوند و منابع کافی در اختیار آنها گذاشته شود. در صورتی که در مدرسه به اینترنت دسترسی دارید از شبکه رشد و دانشنامه رشد نیز میتوانید استفاده کنید. اگرچه در این درس بر اشغال و آزادسازی خرمشهر به عنوان یکی از نمادهای مهم مقاومت مردم ایران تأکید شده است ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس4 : من عضو گروه هستم
یکی از نکات مهم در بحث گروهها و فعالیتهای گروهی، میزان مشارکت و تأثیرگذاری آنها در این امر است. شاید خود شما هم تجربه کردهاید که در کارهای گروهی یک یا دو نفر از اعضا، همیشه فعال و پرجنب وجوش هستند، اما افراد دیگر هیچ نوع فعالیتی انجام نمیدهند و از امتیازات دیگران استفاده میکنند. بنابراین، یکی از مشکلات کارهای گروهی، عدم مشارکت همگانی در فعالیتها است. پس از آنک ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس9 : نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟
از دانش آموزان بخواهید تصور کنند سوار ماشین زمان هستند و به حدود پنج هزار سال پیش، برگردند. در آن زمان تعداد زیادی از انسانها در روستاها یکجانشین شده بودند، کشاورزی میکردند و کم کم با رونق کشاورزی محصولات آنها اضافه بر نیازشان شد و به این ترتیب دیگر نیازی نبود که همه افراد برای تأمین غذا کشاورزی کنند. بنابراین عدهای از افراد میتوانستند به کارهای دیگر بپردازند. از دانش آمو ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل7: انتخاب نمودار
ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺩﺍﻳﺮﻩ ﺍي ﺭﺍ ﻛﻪ ﺭﻭي ﺳﺎﻋﺖ ﺗﺮﺳﻴﻢ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﻔﺘﮕﻲ ﺑﻌﻀﻲ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﺱ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺳﺘﻮﻧﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺗﺼﻮﻳﺮي ﻛﻨﻨﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺩﻭ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻛﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﻥ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺩﻫﻨﺪ. ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ ﺑﺮﺍي ﺁﻥ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻛﺪﺍﻡ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ. در این قسم ...