اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل7: احتمال
درس را با تشکیل گروههای کوچک شروع کنید و فرصت دهید تا دانش آموزان در گروه به انجام فعالیت اوّل بپردازند. شما هم به گروهها سر بزنید و در صورت بروز اشکالات احتمالی دانش آموزان را هدایت کنید. در پایان از یکی از اعضای هر گروه بخواهید یکی دو تا از جملههای ساخته شده در گروه را برای بقیه بخواند. فعالیت دوم انجام دادنی است و لازم است از قبل وسایل لازم برای انجام آن فراهم شود. میت ...
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس14: از گذشته تا آینده
در این درس تلاش شده دانش آموزان با یکی دیگر از تأثیرات فناوری و زندگی بشر یعنی روشهای نگهداری مواد غذایی آشنا شده، مسیر تغییر و تکامل آن را در طول تاریخ بشناسد و با برقراری ارتباط بین امکانات گذشته و حال، آینده را پیش بینی کنند و برای حل مسائل آن، راه حل پیشنهاد نمایند. دانش آموزان در فرایند این درس میتوانند آنچه را که در مورد فناوری روشهای نگهداری مواد غذایی فرا گرفتهاند ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس12: سخن آسمانی
قرآن در یکی از ظلمانی ترین دورههای زندگی بشر، یعنی در عصر جاهلیت، همچون مشعلی فروزان تابید تا انسان را از تاریکیهای جهل و نادانی رها کند و در دریایی از رحمت و برکت و نور، غوطه ور سازد. در درس سخن آسمانی تلاش شده تا دانش آموز ضمن آشنایی بیشتر با کتاب آسمانی خود و اینکه قرآن آن قدر زیباست که حتی سران و بزرگان کفار نمیتوانستند از شنیدن آیات زیبای آن خودداری کنند، به خواندن و ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس11 : تنوّع آبوهوای ایران
برای آمادگی میتوان از روشهای مختلفی استفاده کرد. دو تصویر یکی از جنگلهای شمال و دیگری از پوشش گیاهی مناطق داخلی ایران را نشان دهید. از دانش آموزان بخواهید آنها را با هم مقایسه کنند و نوع آب و هوای آنها را حدس بزنند. تصاویری از نواحی مختلف آب و هوایی را روی کاغذ بچسبانید. تصاویری از حیوانات شاخص نواحی مختلف نیز تهیه کنید. تصاویر نواحی را به دانش آموزان نشان دهید و از آنها بخوا ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس15 : همسفر ناشناس
در روز چهارم شعبان، 38 سال پس از هجرت رسول گرامی اسلام(ص) فرزندی پاک در مدینة النبی به دنیا آمد. نام او علی بود که بعدها به زین العابدین و سجاد مشهور گشت. داستان متن درس را برای دانش آموزان بخوانید. خواندن متن درس با لحنی مناسب و رسا در میزان درک کودکان تأثیر فراوانی دارد. ساختار داستانی متن درس، امکان برقراری رابطهای مناسب با کودکان و شروع یک گفت وگوی مؤثر با آنان را فراهم میآ ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس7: تولید و توزیع
بهترین شروع برای درس، فعالیت یک کتاب است. این فعالیت را انجام دهید. از دانش آموزان بخواهید روی یک برگه کاغذ همه کالاهایی را که در یک روز از آنها استفاده کردهاند، بنویسند و سپس به سؤالات پاسخ دهند. از دانش آموزان بخواهید نیازها و خواستههای خود را فهرست کنند. مفهوم نیاز و خواسته را با توجه به تعریف واژهها در پایان فصل آموزش دهید. سپس از دانش آموزان بخواهید فهرست خود را بخوانند و ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس8 : چرا با هم همکاری میکنیم؟
بهترین شروع برای این درس، انجام فعالیت عملی آغاز درس است. اردو یا مراسمی را برای بچّهها اجرا کند. اگر محدودیتهایی برای بردن بچّهها به یک پارک یا ناحیه خوش آب و هوا دارید، میتوانید یک برنامه صبحانه یا ناهار در مدرسه را تدارک ببینید. بچّهها را به چند گروه تقسیم کنید. به هر گروه یک مسئولیت بدهید. مانند پهن کردن سفره، چیدن وسایل و خوراکیها روی سفره، پذیرایی از هم ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل6: جمع و تفریق عددهای سه رقمی
معلمان گرامی برای ایجاد انگیزه چه بهتر است با آوردن چرتکهای به سرکلاس و انداختن مهره و حلقههای رنگی درون میلههای یکی، ده تایی و صدتایی و اضافه ساختن مهره شروع به فعالیت کنند و عدد حاصل از جمع دو عدد دو رقمی و یا جمع سه رقمی را بیان نمایند تا به جمع دو عدد سه رقمی و ساخت دو عدد سه رقمی روی چرتکه و جمع آنها با یکدیگر پی ببرند. با این مهارت دست ورزی در جمع و یا تفریق و برداش ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل7: احتمال
برای پیشبرد درس در مورد بیان کلمههایی مثل شانس و احتمال در زندگی روزمره توضیح دهید و چند مثال بزنید. از دانش آموزان نیز بخواهید چند مثال بزنند و از این عبارتها استفاده کنند. سپس بخواهید فعالیت1 این درس را انجام دهند. پس از بررسی جوابهای دانش آموزان و بحث در مورد آنها سؤال دو را انجام دهید. در جمع بندی 5 عبارت مورد نظر را روی تخته بنویسید و در مورد هرکدام توضیح دهید تا برا ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل4: تقارن محوری
برای شروع این بخش میتوان با یادآوری مفهوم خط تقارن، خط تقارن تصویر یک شیء یا یک موجود زنده را پیدا کرد. هدف فعالیت اول پیداکردن قرینه شکل نسبت به خط تقارن با استفاده از پیدا کردن قرینه نقاط در کاغذ شطرنجی است. برای پیدا کردن قرینه نقاط به جز روش محمد مهدی و علی میتوان با شمردن تعداد مربعها یا استفاده از آینه نیز قرینه نقطه را پیدا کرد. همچنین هدف کار در کلاس کسب مهارت در فعالیت ...