پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل7: احتمال
درس را با تشکیل گروههای کوچک شروع کنید و فرصت دهید تا دانش آموزان در گروه به انجام فعالیت اوّل بپردازند. شما هم به گروهها سر بزنید و در صورت بروز اشکالات احتمالی دانش آموزان را هدایت کنید. در پایان از یکی از اعضای هر گروه بخواهید یکی دو تا از جملههای ساخته شده در گروه را برای بقیه بخواند.
فعالیت دوم انجام دادنی است و لازم است از قبل وسایل لازم برای انجام آن فراهم شود. میتوانید برای هر گروه یک سری وسیله آماده کنید. خود دانش آموزان هم میتوانند در آماده سازی وسایل همراه شما باشند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅یادآوری مفهوم احتمال و واژههای مرتبط با آن ✅آشنایی با مفهوم آزمایش و مفهوم تکرارهای زیاد یک آزمایش ✅توانایی بیان در امکان رخ دادن یک اتفاق به کمک واژهها و با توجه به تجربههای قبلی ✅آشنایی با بازیهای شانسی عادلانه و ناعادلانه و توانایی تشخیص عادلانه یا ناعادلانه بودن بازیهای شانسی ساده
هدیه این محصول : طرح درس روزانه ریاضی پنجم، درس تقارن محوری - طرح درس جمع آوری و نمایش داده ها
این درس به طور کلی به آموزش مفهوم مرکز تقارن و تقارن مرکزی میپردازد. از آنجایی که این مفهوم برای اولین بار ارائه میشود، بنابراین باید با یک مقدمهای در مورد چرخش و اجسام دورانی بحث را شروع کنید. میتوانید از شکلهای زیادی در طبیعت همانند پنکه، چرخ و فلک و چرخ گاری ک ه بیانگر چرخش هستند شروع کنید. در اینجا نهایت دقت را به عمل آورید زیرا هدف آموزش محور دوران نیست. بنابر ...
این درس برای دانش آموزان، جدید است و پیش از این در هیچ یک از مباحث درسی به آن پرداخته نشده است. پیشنهاد میشود درس را با انجام عملی فعالیت اوّل آغاز کنید. میتوانید نمایشی اجرا کنید و به کمک میله و حلقه یا تعدادی مکعب دو ستون به ارتفاع 3 و 7 آماده کنید. سپس مسئله را که مساوی کردن ارتفاع این دو ستون با استفاده از همین ابزار است، مطرح کنید. اجازه دهید دانش آموزان راه حلهای خودشان ر ...