پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل2: جمع و تفریق عددهای مخلوط
در اولین فعالیت این درس جمع دو عدد کسری با مخرجهای نامساوی آموزش داده شده است. بهتر است از دانش آموزان خواسته شود که نحوه هم مخرج کردن کسرها را به کمک شکلها توضیح دهند. با مقایسه و مشاهده راه حلها، دانش آموزان باید به ایدهای برای هم مخرج کردن کسرهایی که به مخرجهای آنها مضربی از یکدیگر نیستند برسند.
فعالیت دوم این درس به جمع و تفریق اعداد مخلوط اختصاص دارد و لازم است روشهای داده شده مورد بررسی و بحث قرار گیرند. استفاده از شکل، جمع قسمتهای صحیح و نیز تبدیل کردن به کسر سه روش ارائه شده در فعالیت مورد نظر است.
همچنین برای تفریق دو عدد مخلوط در قسمت دوم این فعالیت محور اعداد نیز مطرح شده است...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 5 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ دانش آموز بتواند جمع و تفریق اعداد مخلوط را انجام دهند. ✅ دانش آموز بتواند برای جمع و تفریق اعداد مخلوط از روشهای مختلف استفاده کند. ✅ تفریق دو عدد مخلوط را در حالی که قسمت کسری عدد مخلوط دوم بیشتر از قسمت کسری عدد اول است را به دانش آموزان میدهد تا در خانه به آن فکر کرده و راه حلی برای آن بیابند.
هدیه این محصول : طرح درس روزانه ریاضی پایه پنجم، درس تقسیم کسرها - طرح درس تدریس مبحث احتمال
این درس به طور کلی به آموزش مفهوم مرکز تقارن و تقارن مرکزی میپردازد. از آنجایی که این مفهوم برای اولین بار ارائه میشود، بنابراین باید با یک مقدمهای در مورد چرخش و اجسام دورانی بحث را شروع کنید. میتوانید از شکلهای زیادی در طبیعت همانند پنکه، چرخ و فلک و چرخ گاری ک ه بیانگر چرخش هستند شروع کنید. در اینجا نهایت دقت را به عمل آورید زیرا هدف آموزش محور دوران نیست. بنابر ...
از آنجایی که دانش آموز با مفهوم زاویه و انواع آن آشنایی دارد، میتوانید با یک تمرین یا یک مثال یا یک تصویر ساده همانند دکلهای برق مفهوم زاویه را یادآوری کنید. سپس با فعالیت یک درس را شروع کنید. در این فعالیت دقت کنید که حتماً به روش گفته شده مجموع زوایای یک مثلث پیدا شوند و هرگز با استفاده از نقاله زاویهها اندازه گیری نشوند، زیرا خطاهای احتمالی در اندازه گیری باعث میشود که ...